Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT Cordoba 1,6 1995r. Usterka układu zapłonowego.

05 Lut 2008 23:16 7612 14
  • Poziom 15  
    Pomocy!
    Mam problem z Seatem Cordoba a mianowicie nie chce zapalić. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie chce zaskoczyć, nawet nie ma chęci.

    Na zasadzie eliminacji wykluczyłem: Immobiliser (nie ma fabrycznego) obszedłem go, stacyjka wszystkie napięcia pojawiają się tam gdzie powinny, pompka paliwa po przekręceniu kluczyka pracuje 1-1,5s. Utknąłem na cewce zapłonowej...
    Silnik to monowtrysk 1,6 rocznik 1995.

    Jak już wspomniałem nie potrafię zdiagnozować cewki zapłonowej, na forum znalazłem opis: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269291.html. Jak pokazuje życie taki opis to dla mnie zbyt ogólnikowy.
    Proszę, żeby mi ktoś opisał dokładnie jak sprawdzić co jest nie tak rozwijając i uzupełniając o ważne szczegóły w/w temat.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Temat poprawiłem [MS]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 30  
    po prostu zdejmij przewód wn z kopułki i zobacz czy masz na nim iskrę gdy kręcisz. Pewnie nie ma, lub jest lipna./ ceweczka do wymiany.
  • Poziom 15  
    Zgadłeś - nie ma tyle, że w poście do którego się odwołuję jest napisane, że żeby sprawdzić cewkę to trzeba zwierać któryś przewód do masy. Który? Bo zakup cewki bez pewności, że to ona jest przyczyną problemu jest niezbyt pocieszający - podróbki są do bani a oryginały kosztują.
    Proszę o doprecyzowanie jak wykonać test cewki WN.

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • Poziom 23  
    Wykręć wszystkie świece sprawdź ich stan. powkładaj do kabli WN i niech CI ktoś zakręci a Ty patrz czy iskry sobie hasają na tych świecach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    R_O_Y napisał:
    żeby sprawdzić cewkę to trzeba zwierać któryś przewód do masy. Który?


    Zielony
  • Poziom 10  
    A może posprawdzaj zwykłym miernikiem oporności cewki wg instrukcji pojazdu tam powinny być podane wartości
  • Poziom 32  
    Sprawdzanie oporności na cewkach nie za wiele da , zrób ja ci mówi DominikD
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Proxxon napisał:
    Zabawa jest prosta, zdejmujesz wytczkę z aparatu i cyklicznie zwierasz do masy środkowy pin, jak klika wtryskiwacz i jest iskra leży aparat ( albo się nie obraca wałek , znana sprawa plastikowego cycka w zabieraku ) jak klika wtryskiwacz i nie ma przy tym iskry leży cewkomoduł albo nie ma plusa zasilania.
    Jakie to proste...


    Do tego jeszcze dorzucę pasek i palec....

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Więc tak: cewka +12 dostaje na jeden skrajny pin. Środkowy faktycznie jest zielony i to jest ta korespondencja ze środkowym przy rozdzielaczu? I to jego trzeba zwierać co by przekonać się czy cyka wtryskiwacz i cewka?
    Rozdzielacz się obraca czyli to chyba można pominąć.
    Prosty test ze świeca wpietą w kabel WN poza cylindrem daje wynik negatywny - iskry brak. Wtykałem również świecę prosto w kabel z cewki ale to chyba nie zadziała bynajmniej tu również iskry brak i niz nie cyka (wtryskiwacza też nie słychać, ale może za słabo się wsłuchiwałem).
    Będe miał drugą cewkę do sprawdzenia z innej Cordoby mam nadzieje, że mi się nie "uwali" podczas testu jak by się okazało, że to wina czegoś innego... Czy problemem może okazać się uszkodzony komputer bo to on steruje pracą modułu cewki, tak?
  • Poziom 30  
    R_O_Y nie cuduj już z tym ecu, sprawdź halla w kopułce i jak jest dobry to wymien w koncu tą cewkę. Przeciez to forum gdzie wymagane jest minimum wiedzy..
  • Poziom 2  
    nie czytalem tego co napisales. sprawdz hala i tyle.
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    cardiag napisał:
    R_O_Y nie cuduj już z tym ecu, sprawdź halla w kopułce i jak jest dobry to wymien w koncu tą cewkę. Przeciez to forum gdzie wymagane jest minimum wiedzy..


    Nie chcę być niemiły ale napisałem na tym forum ponieważ nie potrafię sobie poradzić z być może dla innych banalnym problemem: jak zdiagnozować czy mam uszkodzoną cewkę. Gdybym miał to minimum wiedzy i potrafił sam to sobie sprawdzić to nie zawracał bym Wam głowy. Z drugiej strony napisanie: "masz uszkodzoną cewkę - wymień ją" jest dla mnie mało pocieszające. A co jeśli się okaże, że nadal nie zapala to kto zapłaci za niepotrzebną cewkę? Pan cardiag... Raczej nie. Proszę tylko o wskazanie mi metody sprawdzenia czy cewka jest dobra czy nie to tyle.
    A jak mam sprawdzić tego Halla? Za info dziękuję
    Pozdrawiam.