Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

K7S5A v1.0 BIOS Fail ?

28 Gru 2003 07:50 1866 10
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich grupowiczów!

    A wiec przesiadajac sie z 1.4 Thunderbirda na 2400XP+ musialem zrobic update biosu..

    Plytke mam K7S5A EcS'a i problem jest nastepujacy..
    Po wgraniu Biosa wg. zalecen producenta ze strony ecs.com.tw, komp sie nie odpala, jest czarny ekran, pali sie stacja flopp i to wszystko..
    Nie wiem za bardzo co teraz robic ? (w tym momencie korzystam z komputera ojca)
    Dodam ze update niby odbyl sie wlasciwie, wszystko niby bylo dobrze, na koniec update'u autorestart.
    Moze zna sie ktos na rzeczy, bardzo pilna pomoc..
    Dziekuje z góry..
  • Poziom 11  
    Jezeli floppy ci starruje to mozesz nagrac dyskietke startowa i poprobowac na grafice na ISA wgrac nowy BIOS, jednak jezeli tylko sie swieci, a czyszczenie ustawien zworka nie pomoglo zostaje ci programowanie BIOS'u. Programowanie mozesz zrobic na 2 sposoby, programatorem koszt jakies 10-20 zl lub na innej takiej plycie tylko ze w tym wypadku troszke wieksze ryzyko, wiec polecam metode nr1
  • Poziom 18  
    Miałem bardzo podobny przypadek tylko że na płycie MicroStar'a. U mnie cały upgrade też NIBY powiódł się bez problemu. Podobnie jak u Ciebe po restarcie... czarny ekran :( Niestety w moim przypadku bez programatora EPROM się nieobyło :cry: Wydaje mi się że u Ciebie jest to samo... Poprostu podczas "wgrywania" nowego BIOSu wystąpił jakiś błąd, może zabrakło pamięci CACHE, może być cokolwiek innego... Jeżeli przed UPGRADE'em zapisałeś w pliku *.bin poprzednią wersję BIOSu to żaden problem :) , poszukaj firm zajmujących się programowaniem takich kości i skontaktuj się z nimi. Mnie samo zaprogramowanie kości BIOSu kosztowało chyba 11zł a koputerek działa po dziś dzień :wink:
    Powodzenia :!:
  • Poziom 16  
    Witam

    Jeżeli masz flopa ale czytającego a nie tylko diodę to: dyskietka startowa w czystym dosie bez dodatków, karta grafiki ISA, i powinno zadziałać. Sprawdź jeszcze czy bios nie ma zabezpieczenia przed zapisem bo niektóre płyty pomimo zabezpieczenia zapisują coś tam a tak naprawdę zostaje zamazany jakiś kawałek biosu i później jest kaszana. W biosie przed upgradem wyłącz dla pewności pamięć podręczną ( cache )
    Jeżeli nie masz złącza ISA to na tej dyskietce gdzieś u znajomego utwórz autoexec.bat z odpowiednim wpisem do fleshowania np: awdflesh.exe plik.bin >odpowiednie przełączniki< ) Jeżeli nie twój obecny bios a konkretnie boot block jest sprawny to powinno zadziałać. Acha sprawdź dokładnie czy masz bina do swojej płyty głównej one są niby do tego modelu ale mogą być inne wersje
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    a komp wydaje jakies odglosy ????
    kumpel ostanio flashowal jakas stara plyte - nie wiem czy caly proces przebiegl ok ale chyba tak. I po uruchominiu kompa tak jak u was blackscreen i piszczenie glosniczka chyba 9 krotkich co oznacza jakis blad chyba sumykontrolnej. Gdzies przeczytal zeby na dystkietke nagrac plik *.bin z biosem i zmienic mu nazwe na jakas tam (nie pamietam teraz jaka ale to bylo cos tam boot*.bin) Inteligent oczywiscie nie zrobil kopi starego biosa, wiec wrzucil na ta dyskietke nowego biosa i teraz wszystko dziala, ale na tym starym biosie - dlaczego nie wiem. moze tam byla jakas zwora do flashowania i stolo sie to co pisal marcus6
  • Poziom 1  
    Witam
    Ja tez mam k7s5a, i ta plyta nie ma ISA, wiec chyba pomysl z grafika nie wypali...
    (no chyba ze mam inna wersje plyty :wink: )
  • Poziom 16  
    tak jak pisałem jeżeli nie ma ISA to tylko zrobić dyskietkę startową z odpowiednim autoexec.bat lub jak napisał "qu" zmienić nazwę pliku *.bin w tej chwili nie napiszę na jaką ale mam gdzieś coś takiego dla AMIBIOSU więc dla AWARDA też chyba jest coś takiego. Zresztą ta płyta ma chyba bios AMI.
  • Poziom 12  
    nazwa tego pliku na dyskietce AMIBOOT.ROM
  • Poziom 16  
    Sequence jeżeli masz oryginalne pliki *.bin plus fleshery i nie idzie to zobacz tym tylko uwaga ten programik ( mój faworyt ) robi co tylko chcesz łącznie z zapisaniem boot bloku i inne ciekawe rzeczy ( poczytaj *.doc ) nie jest ważne czy jest to Ami, Award, Phoenix itp to fleszer uniwerszalny
  • Poziom 2  
    Dziekowa Wam wszystkim :)
    poradzilem sobie wkoncu, zamienilem plik biosu bo mam AMI na amiboot.rom i odpalil sie ;)

    Sciagnolem ze stronki ecsa najnowszy niby bios, i moj 2k juz niewstal..
    wiec dalej, format i jechane, i co dziwne przy wykrywaniu urzadzen system wisi w czasie instalacji...

    dalej, mowie no trudno, wale XP moze pojdzie ;)
    instaluje XP i znowu w czasie wykrywania urzadzen system staje...
    Pozniej w z monitu info w biosie zauwzylem ze 2 sieciowki w kompi i 1 port USB sa na tym samym IRQ, heh, wyjalem sieciowki, zainstalowalem XP.. i za cholere niemoglem zrobic przerwan, doszedlem do wniosku ze trzeba znowu zmienic bios... A wiec znowu sciagnolem tym razem przedostatnia wersje, nie ta najnowsza... zarzucilem tego o 1 pozycje starszego BIOS'a i komputer imho sie odpalil, wlozylem te sieciowki i dziala, tylko ze jestem bardzo zdziwiony bo IRQ nadal jest to samo czyli na jednym IRQ siedza trzy urzadzenia jak pisalem wyzej tylko ze nie ma konfliktow...Gdzies na jakiejs stronie wyczytalem ze w tych nowszych biosach jest niby jakies IRQ sharing, ale ogolnie, to tak byc niepowinno chyba ze 3 urzadzenia sa na 1 IRQ, narazie siec dziala wszystko cacy, moje pytanie jak zmienic i przydzielic recznie przewania ? system XP? bo wlaze w menadzer urzadzen to tam niedostepne sa reczne ustawienia IRQ i lipa ;( Ma ktos moze jakies pomysly ?
    Ale sie napisalem :))
  • Poziom 12  
    na niektorych plytach jest obcja w biosie Assign IRQx for PCIx czy cos w tym stylu (chodzi o to ze sie wybiera ktore irqa dla ktorego pci) u mnie czegos takiego nie ma rozwiazuje to w ten sposob ze przekladam karty z jednego pci do drugiego szukac idealnego ustawienia. Proponuje tez powylaczac w biosie niepoczebne urzadzenia takie jak COM1 i COM2, LPT moze ktorys z kanalow IDE albo FDD