Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Efekt gitarowy Big Muff Pi

wikingc1 06 Lut 2008 21:24 10170 21
  • Efekt gitarowy Big Muff Pi

    Witam
    Chciałem dziś przedstawić moje wykonanie efektu gitarowego Big Muff Pi.
    Schemat i wzór płytki pochodzi ze strony: www.tonepad.com .
    Jest to efekt raczej do ciężkich kawałków i nie bardzo nadający się do solówek, ale do ciężarów jest wymarzony po prostu ma kopa.
    Riffy grane na połowie gainu brzmią już bardzo potężnie.
    Obudowa jaką zastosowałem jest to plastikowe pudełko o wymiarach 145 X 75 X 42. Wykonana jest z dość grubego plastiku i ciężko było by ją zgnieść, ale wiadomo dla chcącego... W środku wyklejona jest folią aluminiową w celu za ekranowania. Ekran ten spisuje się bardzo dobrze bo brumu praktycznie nie słychać. Przełącznik wykonałem z isostat-a i kawałka laminatu działa bardzo dobrze, nie trzeszczy przy przełączaniu i nie kosztował fortuny a jest według mnie wygodniejszy od DPT bo jest szeroki i bardzo łatwo sie go wciska. W środku obudowy mieści się bateria.
    Płytka malowana mazakiem ale wyszła znośnie, teraz wykonuje już termotransferem na papierze kredowym i wychodzą piękne płyteczki :D )
    Jak złożę paczkę to postaram się nagrać jakieś próbki ale chwilowo nie mam na czym :cry: .
    Efekt jest do sprzedania jakby co to pw.
    Pozdrawiam.
    Efekt gitarowy Big Muff Pi
    Efekt gitarowy Big Muff Pi
    Efekt gitarowy Big Muff Pi
    Efekt gitarowy Big Muff Pi

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    wikingc1
    Poziom 18  
    Offline 
    wikingc1 napisał 355 postów o ocenie 5, pomógł 18 razy. Mieszka w mieście Suchedniów/Kielce. Jest z nami od 2007 roku.
  • #2
    Karol966
    Poziom 30  
    Witam, domyślam się, że ta folia aluminiowa jest jako ekran, kiepsko to wygląda, ważne by spełniało swoje zadanie. Płytka wygląda w porządku ;)
  • #3
    TheWiktus
    Poziom 18  
    Do jakich tam ciężkich ,bluesowych poprostu ,ta kostka ma bardzo dużo dołu co nadaje jej właśnie taki bluesowy charakter.
    Pozatym ta obudowa wygląda co najmniej średnio ,no ale z niecierpliwością czekam na próbki.
  • #4
    SCALAK-1989
    Poziom 12  
    Ja mam takie pytanie-skoro alauminum nie jest przyciągane przez magnes to chyba znaczy że nie robi ono wrażenia na polu magnetycznym, więc jak może służyć jako ekran-przecierz chodzi oto aby powstrzymać obce pole magnetyczne (zakłucenia)

    Porządnego Polaka uprasza się o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane.
    [_P_]
  • #5
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #6
    DjExit
    Poziom 23  
    SCALAK-1989 napisał:
    Ja mam takie pytanie-skoro alauminum nie jest przyciągane przez magnes to chyba znaczy że nie robi ono wrażenia na polu magnetycznym, więc jak może służyć jako ekran-przecierz chodzi oto aby powstrzymać obce pole magnetyczne (zakłucenia)


    Nie o to chodzi! Tu chodzi o pole elektromagnetyczne, a nie o magnetyczne. Odsyłam jak wyżej do wikipedii :P Projekt fajny, również proszę o próbki. Akurat niedawno kumpel prosił mnie o złożenie mu jakiegoś efektu do wiosła, chyba coś podobnego sklecę :P
  • #7
    wikingc1
    Poziom 18  
    Witam.
    Ekran z foli aluminiowej spisuje się bardzo dobrze, może i wygląda nie bardzo a na zdjęciach to już wcale nie wygląda ale ekranuje bardzo dobrze a wygląd bebechów nie jest dla mnie ważny. Jedyny problem z folią aluminiową to podłączenie do niej kabla, ja przyklejałem dość długi, odizolowany kabelek taśmą i jak na razie działa bez zarzutu.

    Co do próbek jak nagram coś to wrzucę. Pakę juz złożyłem więc gra. Tylko jest problem z mikrofonem, ale coś może wymyślę.
    Pozdrawiam.
  • #8
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #9
    kilan
    Poziom 13  
    Hehehe -grat. Sam sie przymierzam do tego ukladu ale z modami na tranzystory polowe. Z tonepada juz popelnilem TS808, DS1 - i dziala toto swietnie.
    Na zlozenie czeka jeszcze dod 250 i ProCoRat (takze schematy i plytki z tonepada).
    Co do obudowy - to raczej sie sklaniam do alu (29zl sztuka a roboty doozo mniej). no i wlaczniki mam standardowe wandaloodporne DPDT (w necie mozna po 8zl sztuka kupic) i wierz mi nie trudno w nie trafic, a isostat moze jednak byc ciut zbyt delikatny - i raczej nie sadze ze takie rozwiazanie przezyje probe czasu - ale moge sie mylic.

    Ogolnie spox na 5- (ten minus za wlacznik)
    Najwazniejsze ze dziala i nie buczy
    pozdro
  • #10
    daroslav15
    Poziom 15  
    Z tego co pamietam, to kolega @darlon jakieś pół roku temu zrobił ten efekt i prezentował na elektrodzie. W twoim wykonaniu średniacka ta obudowa, ale sama elektronika wygląda ok. Szkoda, ze nie ma próbek, ale cóż ;) Pozdr daroslav15
  • #11
    wikingc1
    Poziom 18  
    Witam.
    Obiecane próbki wrzucę w poniedziałek bo chwilowo nie ma mnie w domu.
    A kolega Kilan mógłby podać źródło tych DPDT za 8zł bo teraz robię właśnie DS-1 Właściwie elektronika jest juz gotowa i gra fajnie tylko jeszcze obudowę i może bym tam taki zastosował. Tyle tylko że przy DPDT obudowa będzie juz musiała być masywniejsza.
    A co do trwałości Isostata to powiem że nie jest on bardziej obciążony niż w jakimś tam radiu. Jak przyjrzałeś się tam dokładniej to pod tym kawałkiem laminatu który wciskamy wystają łebki od śrub i one są blokadą żeby nie wcisnąć za głęboko.
    Pozdrawiam.[url][/url]
  • #12
    Jamie
    Poziom 20  
    W sytuacji gdy nie był potrzebny przełącznik omijający, a układ włączało się na drodze elektronicznej - stosowałem podobne rozwiązanie, z tym że płytka do deptania była z blachy AL grubości +/- 4mm, a zamiast delikatnego Isostata dawałem mikroprzełącznik (wtedy on był mikro - dziś już chyba nie...) taki jak przy lutownicy transformatorowej i twardą gumkę pomiędzy nimi. Taki przełącznik ma chyba sporą trwałość, bo niektóre z tych konstrukcji pracują do dziś od kilkunastu lat intensywnie używane...
  • #15
    darlon
    Poziom 17  
    ho ho ho
    wujek darlon wraca z zaświatów :D
    widze że kolejna osoba zmontowała muffa :D nie powstrzymam się więc i skomentuje bo można powiedzieć że z tym efektem mam już pewne doświadczenie...

    sprawa pierwsza - estetyka... ehm... mój też nie jest piękny ale ten jest lekko brzydki. ja na swoim mam taśmę z napisem co to jest i opisem potów i ostatnio wmontowałem DPDT i musze się przyznać, że mi wiertło pare razy zjechało i zrobiłem "słoneczko" dookoła przełącznika. jednak tu estetyka bardziej wali po oczach.

    kolejna sprawa - płytka
    wygląda na średnio dokładnie wykonaną... kable, elementy... wszystko sobie dziwnie pływa... ja wole mieć porządek :P

    w ogólnym rozrachunku jednak to bardzo dobra robota bo efekt... brzmi. powiedział bym nawet że lepiej niż mój bo mój ma jakoś za dużo basu i nie wiem dlaczego... może kondensatory filtrujące... i testowałem go na masie gitar i wzmacniaczy - między innymi na wysokich modelach washburna X z duncanami, na music manie petrucci 7 z dimarzio, na fenderze strato american deluxe i kilku gitarach z emg łącznie z moją i music manem luke... wzmacniacze to engl savage + hiwatt custom 4x12, mesa dual recto roadster i kilka komb engla... po czym stwierdzam że ma tak dużo basu że nadaje się najbardziej do emg. duncany go muliły zarówno jak i seryjne pickupy w les paulu gibsona (nie polecam połączenia muffa z gibsonami), na dimarzio brzmiał średnio ciekawie, tylko na emg które mają uwydatnioną górę i środek brzmiał fajnie, może jeszcze na samarium cobalt noisless w fenderach nie mulił. w sumie to nawet gilmour używa wraz z muffem treble boostera :P
    ale nie będe się rozwodził nad testami efektu...

    podoba mi się ogólnie i nie ma co psuć, tylko jedna rzecz mnie zastanawia - po co ten switch z boku obudowy?

    i mała rada - jak nie wiesz czym lutować do aluminium to załatw sobie odrobinę HCl - kwasu solnego i przeżryj w nim troszkę opiłków cynku. albo po prostu kup kwas do lutowania. z tym złapać powinno, ale uważaj z lutowaniem bo elementy stalowe w okolicach takiego lutowania lubią mocno korodować! uważaj na opary bo są żrące i niebezpieczne dla zdrowia.

    dopiero teraz też zauważyłem że zastosowałeś pot level 100k? niezbyt rozumiem, ja miałem w schemacie 500k chyba, w każdym razie dałem 470k

    EDIT:
    jak ktoś chce obejrzeć jak mi poszło a nie widział tematu to wklejam linka:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic801406.html
  • #16
    KYB
    Poziom 10  
    Witam !
    Mała dygresja na temat tych ekranów.
    Nie piszcie głupot że alu nie nadaje sie na ekrany!!!
    Wprowadzacie innych użytkowników w błąd!!!
    Otóż właśnie na ekrany nadaja sie tylko para i dia magnetyki jakimi są między innymi alu i miedź (miedź to dia magnetyk).


    SCALAK-1989 napisał:
    Ja mam takie pytanie-skoro alauminum nie jest przyciągane przez magnes to chyba znaczy że nie robi ono wrażenia na polu magnetycznym, więc jak może służyć jako ekran-przecierz chodzi oto aby powstrzymać obce pole magnetyczne (zakłucenia)


    Gdyby zastosować materiał który jest przyciągany przez magnes to te zakłócenia zew. pola magnetycznego były by przenoszone i wzmacniane przez ferromagnetyi jakimi są jak kolega wyżej napisał materiały przyciągane przez magnes
    Pozdrawiam
  • #17
    wikingc1
    Poziom 18  
    Witam.

    Co do estetyki to faktycznie nie jest ona piękna ale swoją rolę spełnia i jestem z niej zadowolony, napisy by się faktycznie przydały muszę pomyśleć, i te gałki też trochę nie bardzo może je na czarno walne będzie lepiej.

    Co do potencjometru ja mam na schemacie 100k. Wszystkie są 100k tylko z różnymi charakterystykami. Ale miło że podoba się brzmienie.
    A co do przełącznika z boku obudowy to służy on po prostu do wyłączenia efektu całkowicie od baterii.
    Pozdrawiam.
  • #18
    _-Gilmour-_
    Poziom 12  
    od kiedy Big Muff Pi nie nadaje się do solówek ?!?! oczywiście, sam muff, bez kompresora przed sobą, z drivem na full dokręconym brzmi kiepsssko..... siara straszna :D szczególnie oryginalny amerykan... dla mnie był za mocny i korzystajac z schematu znalezionego w sieci przerobiłem go na Muffa Ruska, a dokładnie Civil War ver. I to jest to! ma troche mniejszy drive, i więcej średnich tonów. Znakomicie brzmi :D jakby ktoś chciał, mogę zamieścić parę próbek aby udowodnić, że muff jest idealny do solówek :D

    Pozdr ! ;]
  • #19
    darlon
    Poziom 17  
    popieram kolegę! nadaje się!

    co do próbek, ja bardzo chętnie posłucham bo bardzo lubie ten efekt. a co do civila - jak sprawa z dołem? bo chciałem lekko odjąć dołu muffowi, ma go jednak lekko za dużo
    pozdrawiam
  • #21
    havier3
    Poziom 2  
    Witam.
    Zlozylem cala plytke - niestety ruszyc dalej nie moge. Minowicie - potrzebuje diagramu połączeń wejsc, wyjsc, zasilania - co z czym polaczyc zeby dzialalo - czy ktos moze pomoc? Bede ogromnie wdzieczny. Dziekuje
  • #22
    Woytek130
    Poziom 16  
    fx projects > "wiring page " na Tonepad.com :-P Tam jest wszystko jasno i czytelnie :)