Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV TDI problem z odpaleniem silnika

luka111 05 Sty 2011 16:13 71711 40
  • #31
    twincher
    Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Posiadam Golfa IV 2000r. 90KM mam problem z odpalaniem, problem występuje tylko i wyłącznie po dłuższym postoju około 12 godzin na pewno mam słaby akumulator ale problem z odpaleniem występuje nawet po przejechaniu dłuższej trasy i późniejszym dłuższym postoju, zastanawiam się czy co go może rozładowywać a jeśli tak to jak to sprawdzić. ostatnim razem miałem taką sytuacje że po 3 próbach odpalenia za 4 podczas kręcenia nagle zapaliły się wszystkie kontrolki wyzerowały liczniki i zegar a wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza zaczęły się telepać z dążąc do wyzerowania.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    lukaszesz
    Poziom 9  
    ja bym sprobowal zamontowac zaworek zwrotny na poczatek mozliwe ze sie paliwo cofa a jak sie cofa to znaczy ze gdzies chwyta powietrze
  • #33
    benyy1
    Poziom 17  
    jeżeli rozrusznik za wolno kręci to też nie zapali proponuję wymianę tulejek czyszczenie itd....
  • Relpol przekaźniki
  • #34
    twincher
    Poziom 9  
    Jednak to tylko akumulator po doładowaniu na kablach rozruchowych z innego auta odpalił jak marzenie a co do zaworu to też myślę że przyda się włożyć bo po odpaleniu przez jakiś czas przez przewody paliwowe leci troszkę bąbelków dzięki za rady.
  • #35
    fenix9108
    Poziom 2  
    Witam,
    Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l.

    PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo.

    Wymienione były:
    - Olej w silniku + filter oleju,
    - filtr paliwa,
    - filtr powietrza,
    - ustawiony był zapłon u mechanika,
    - sprawdzone były wtryski (podobno),
    - rozrusznik działa prawidłowo mocno kręci,
    - akumulator naładowany w pełni,
    - przekaźnik zapłonu do świec sprawdzony (tzn. został ominięty, wyciągnąłem go i podłączyłem grzanie świec bezpośrednio bez przekaźnika - bez zmian w zapalaniu).
    - świece zostały sprawdzone specjalnym urządzeniem które sie podłącza do akumulatora i do konkretnej świecy, do wszystkich świec idzie 20A, czyli tak jak powinno.
    - Poziom napięcia w fajkach od świec został zmierzony podczas zapłonu, wynosi on 0 ponieważ jak wyczytałem jeżeli silnik ma temperature powyżej 10 stopni to podczas zapalania silnika świece w ogóle nie biorą udziału, jest to prawda?


    Odpalanie na ciepłym silniku bez jakichkolwiek problemów, silnik pracuje równo. Obroty wchodzą płynnie, żadnych stuków, puków w silniku.
    Wyczytałem że może być walnięty czujnik położenia wału?? Co o tym myślicie?

    Za jakiś tydzień daje auto do mechanika który mi sprawdzi kompresje w silniku. Bo przyczyną może być zbyt niskie ciśnienie.

    Wyczytałem również że powodem może być zbyt słabe ciśnienie w dawkowaniu paliwa? Jakiś zaworek zatkany w pompie paliwowej?? Silnik krokowy regulujący wolne obroty????
    Co o tym przypadku sądzicie? Co jest powodem nierównej pracy na zimnym silniku?

    Jeżeli wam to pomoże to moge nagrać filmik jak sie silnik zachowuje podczas zapalania, ale to dopiero juro z rana
  • #36
    kostyła
    Poziom 2  
    Witam,

    mam problem z porannym odpaleniem auta (Golf 4 1.9 tdi 110km). Po przekręceniu kluczyka, zgaszeniu się spiralki od świec i "pstryknięciu" oznaczającym, że już można przekręcać kluczyk, próbuję go odpalić i tak jakby się dławił (słychać przy tym to "pstryknięcie", kilkukrotnie). Pokręcę go ze 3-4 sekundy i jakoś odpala. Później na ciepłym wszystko cyka jak należy, nie ma problemu. Czy ktoś wie w czym może leżeć problem? Nie jestem znawcą aut więc proszę o pomoc:)
  • #37
    m.marcin
    Poziom 17  
    Czy świece żarowe są sprawne - bo od tego należałoby zacząć. To że kontrolka świeci nie znaczy że świece grzeją.
  • #38
    maczi324
    Poziom 10  
    Posiadam VW Golf 4 tdi silnik ajm na pompowtrysku i problemem jest odpalenie rano
    samochodu poniewasz po podgrzeniu świec zapali i zgasnie i tak z 10 razy i dopiero
    odpali jak jest ciepły pali dobrze.8 miesięcy samochód miał wymiane paska rozżondu filtr paliwa wymieniony ,świece żarowe sprawdzone prąd donich dochodzi ,po rozłączeniu kostki od czujnika temperatury odpala tak samo tzn zapali i zgasnie aż dziesiatym razem zapali.Błędów wagiem sprawdzałem nie ma.Ostatnio samochód stał na dworzu całą noc było -10 odpalał tak jak był by zapowietrzony ale jak zapalił to zgasł i tak do skutku az zapalił. Prosze o pomoc.
  • #39
    glapsson
    Poziom 17  
    Vag to nie tylko błedy....!!

    Prosi się o podstawowa diagnostykę.
    myślę że grupa 003 w BS i umiejętny odczyt rozwieje wątpliwości ... oby to było tylko to.

    podejrzewam EGR ale nie koniecznie.
  • #40
    maczi324
    Poziom 10  
    Wymieniłem pompę zasilającą i pali na strzała, przyczyną było brak zaworów zwrotnych i paliwo spadało na powrocie i spadało ciśnienie.
  • #41
    bajar1
    Poziom 1  
    Witam.
    Mam problem z moim golfem 1.9 TDI (AJM). Mianowicie kupiłem auto z 2 lata temu, ze znacznie podniesioną mocą. Na początku było wszystko ładnie, super itd. do czasu kiedy padło turbo. Mechanik wymienił razem z turbem intercooler bo ponoć był nieoryginalny. Po wymianie zaczęło się białe dymienie przy odpalaniu silnika. Gdy jest zimno temp poniżej 0st to silnik ciężko uruchomić. Trzeba go kręcić kilkanaście sekund a gdy już odpali to chmura białego gryzącego, śmierdzącego dymu. Czuć tak jakby niespaloną ropą. Gdy silnik się zagrzeje to nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem. Kolega zmienił mi mapę na fabryczną lecz nic z tego. Drugi mechanik też rozkłada ręce. Wykluczam pompowtryski bo były sprawdzane (1 regenerowany ) uszczelki także, świece żarowe(wymienione), głowica była sprawdzana na mikropęknięcia, wałek rozrządu też ok. Nie mam pomysłu co to może być. Myślałem, że może to przepływomierz powietrza ale po włożeniu nowego dalej jest za duża masa powietrza bo około 400 zamiast jakichś 250. Nie wiem co to może być dlatego piszę i proszę o pomoc. Nagrałem filmik na yotube by można było zobaczyć lecz nie mam wystarczająco punktów żeby go tutaj wrzucić.
    Pozdrawiam