Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proste stanowisko do sprawdzania alternatorów

07 Lut 2008 02:29 3713 4
  • Poziom 28  
    Witam

    Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A.
    Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK.

    Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy.

    Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
    Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować.
    Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu starą wiertarkę oraz pasek klinowy.
    Jakiś mały akumulator (posiadam nowy 7Ah).

    Rozumiem, że teraz lączę obudowe alternatora z minusem akumulatorta. Zacisk B+ łączę z plusem akumulatora. Zacisk D+ łączę poprzez włącznik też z plusem akumulatora.

    Załączam wiertarkę, żeby napędzić wirnik alternatora choć do tych 800obr/min i napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14V.

    Czy dobrze rozumie ?

    Przydałby się też jakiś obrotomierz, co by wskazywał ile obrotów ma wirnik alternatora.
  • Poziom 33  
    D+ łączysz przez żarówkę np.2W do +, jest to kontrolka ładowania, osobiście używam wiertarki stołowej gdzie na silniku jest koło pasowe z 4 rowkami (różne przekładnie).
  • Poziom 17  
    Ja dotoczyłem klucz do napędzania alternatora i napędzam go bezpośrednio przez wiertarke-klucz-i na końcu odpowiednia nasadka
  • Poziom 28  
    A gdy tej żaróki nie będzie tylko podam napiecie bezpośrednio z akumulatora ??

    Znacie jakiś prosty obrotomierz ?
    Chodzi mi o taki, co by nie brał sygnału z cewki, bo w tym przypadku takiej nie bedzie :-) .
  • Poziom 33  
    Każdy obrotomierz z samochodu z silnikiem diesla się nada, tylko będzie kwestia jego wyskalowania.
    Bez żarówki też będzie, ale dodatkowo masz kontrolę czy ładuje.