Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spawarka inwertorowa Rockworth ARIW 160

piq001 07 Feb 2008 08:43 14513 3
    piq001
    Level 2  
    Jestem szczęśliwym posiadaczem spawarki inwertorowej ROCKWORTH ARIW 160 lecz nie mogę z niej korzystać.
    W sklepie wprowadzono mnie w błąd mówiąc, że pobiera 16A, a jest rzeczywiście 25A. Realne dane spawarki znalazłem w instrukcji (foto 1, 2). W domku mam bezpieczniki 16A i 10A (tzw. hebelki) typ B. Na zewnątrz w skrzynce jest licznik i chyba wyłącznik różnicowo-prądowy i jeszcze coś -nie znam się na tym (foto 3).
    Chciałbym w pełni z niej korzystać i dlatego zwracam się z prośbą o informację co mam wymienić i na co wykluczając oczywiście spawarkę.
    Pozdrawiam Piq001
    mczapski
    Level 39  
    Ano jak to spawarka musi pobrać aby oddać. Chyba trochę dramatyzujesz. Przypuszczam, że nie próbowałeś użytkować. Obciążenie 25 A to wystąpi przy maksymalnej i długotrwałej eksploatacji, czego nie spodziewam się w "domku". Podobną spawarkę widziałem w użytkowaniu przy bezpiecznikach 10 A. Wymiana bezpieczników nie może odbywać się według widzimisie użytkownika bowiem efektem będzie zadziałanie zabezpieczeń w rozdzielni trafo. Tak więc włączaj i eksperymentuj. Ale musisz wziąć pod uwagę, że jeśli na tym bezpieczniku pracuje jeszcze pralka, żelazko, odkurzacz, ogrzewacz itp to oczywiście bezpieczniki muszą działać. Nie napisałeś jaki jest rozdział na instalacji domowej.
    Skoro zdjęcie 3 jest zabezpieczeniem głównym to jest tam 16 A. Dalsze zabezpieczenia winny być słabsze. Tyle, że zabezpieczenia główne leżą całkowicie w gestii dostawcy energii. Mówiąc krótko taka instalacja nie jest odpowiednia dla twoich uciech ze stosowania tej spawarki.
    piq001
    Level 2