Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PANASONIC - jak podlaczyc telefony pod centralke

lokojones 08 Lut 2008 14:10 3225 4
  • #1 08 Lut 2008 14:10
    lokojones
    Poziom 9  

witam
    jak powyzej w temacie powyzej. zaznacze ze jestem laikem kompletnym w telefonii i od razu na wejsciu mam zonga.

mam panasonica kxt308 i probuje podlaczyc do nie go telefony. problem polega na tym ze owa centralka byla uzywana wczesniej w topologii lan , czyli kable byly podpiete do patch panel. w tej chwili mam w centalce kable, ktore sa rozprute i na telefonie jest to samo.

wiec mam instrucje gdzie jest rozpiska jak to podlaczyc czyli RING TIP HIGHT I LOW
    tylko ze nie wiem po pierwsze co to oznacza i poza tym skad mam wiedziec ktory z tych kabli jest r h t l przy telefonie:(

to samo z linia publiczna, mam ring i tip - ktory jest ktory? czy nie wazne jak sa one podlaczone.

czy ktos mam pomysl jak sprawdzic ktory jest r h t l przy sluchawce - nie chce robic tego metoda prob i bledow - zeby przypatkiem nie spalic sluchawki czy centralki - slyszalem ,ze maja one rozne napiecia?

a linia publiczna - moge opierac sie na biegunach, znaczy np. ,,+,, to bedzie ring a ,,- ,, to bedzie tip ?

i na koniec, czy centralka moze chodzic sama bez lini zewnetrznych - znaczy tylko internal - wewnetrznie np na 3 telefony?

przypomnialo mi sie - mam tez na tej lini adsl - ale jak rozumuje - jesli adsl na filrze przed centralka - to nie powinno byc problemu?
    pozdrawiam

• #2 08 Lut 2008 17:02
    xxpiotrek
    Poziom 18  

najlepiej w box 30 par rozszyć kable strony stacyjnej czyli centrali a na pozostałych listwach stronę liniową.Linie miejskie CO1 - CO3 okablować przewodem YTKSY 1x2x0,5, z jednej strony wtyki telefoniczne RJ11 4 pin piny środkowe a drugą
    rozszyć na listwach LSA ( box).Linie wewnętrzne