Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat 1.8 96 rok - potencjometr przepustnicy

09 Lut 2008 11:34 8059 24
  • Poziom 12  
    Witam,
    mam problem jak odpalam auto to mam niskie obroty (ok 500) a jak sie rozgrzeje silnik to potrafi (nie zawse) falować obrotami od 500 -1500 na warsztacie powiedzieli że to czujnik położenia przepustnicy tylko jest problem skąd to kupić bo nowe to ok. 1000zł jak mi powiedzieli i czy to dobra diagnoza. Rurki gumowe sprawdzone od podciśnienia (jedna wymieniona).
    Auto Passat 1.8 rok 96 silnik ABS

    POZDRAWIAM
    MT
  • RenexRenex
  • Poziom 16  
    Nie znam dokładnie konstrukcji tego układu ale czy tam nie ma przypadkiem już elektronicznej przepustnicy? Jeśli tak to jest najprawdopodobniej też mikrowyłącznik b. jałowego. Miałem kiedyś taki przypadek w skodzie felicji - urwał się kabelek od mikrowyłącznika - lekkie cyknięcie lutownicą i było po kłopocie. Najlepiej byłoby podłączyć pod tester - zrobić podgląd parametrów i zobaczyć czy sterownik rozpoznaje b. jałowy...
  • Poziom 27  
    odzcytac kody usterek to po pierwsze a nastepnie sprawdzic gume pod obudowa wtrysku- lubi pekac
  • Poziom 12  
    błędy wyskakują dotyczące właśnie tego cuda jest ich aż 3 dwa dają sie kasować 1 nie ! jutro sprawdzę uszczelke
  • RenexRenex
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki kod błędu?
    Pewno problem ze stykiem biegu jałowego
  • Poziom 12  
    problem sie po głębsza zaczyna nawet samochód gasnąć gdzie ten styk biegu jałowego znajdę??
    kodów nie znam warsztacie tak mi je opisali jak wyżej
  • Poziom 16  
    Wyjęciu wtyczkę przy zespole przepustnicy - piny 3 i 7 są podpięte do mikrowyłącznika b. jałowego - jak przepustnica jest zamknięta - mierząc omomierzem powinno być między nimi przejście.....
  • Poziom 12  
    a wiec tak obecnie po wymianie tego gó... czyli czujnika przepustnicy poprawiło sie obroty nie skaczą ale nie mam dalej ssaniaa i mam błąd jakiś 00282 (stare kody) ktoś wie co to kaman?? (ponoć to jakiś Serwomotor pozycji przepustnicy - V60 ) ktoś wie co to i jak z tym podejść ..
    zapomniałem dopisać ze błąd sie w rzuca po ponownym odpaleniu nawet jak sie skasuje!!
  • Poziom 31  
    sprawdzić opór na pinach nastawnika powinien się zawierac w przedziale 3-200 ohm ale z reguły 6
  • Poziom 12  
    ale których pinach ?? na której kostce od tego potecjometru??
  • Poziom 16  
    Wtrysk 1-punktowy Mono Motronic; piny 1i2 na wtyczce to nastawnik obrotów; 3i4 to styk biegu jałowego.

    Jak napisał "momik12" między 1 a 2 3-200 ohm; miedzy 3 a 4 przy zamkniętej przepustnicy 0 ohm, przy otwartej nieskończoność...

    Może też być niestety mechaniczne uszkodzenie nastawnika (jego przekładni i trzeba będzie go wymienić a później adaptować....).

    Przepraszam za wprowadzenie w błąd postem o elektronicznej przepustnicy....
  • Poziom 12  
    a powiedzcie mi koledzy to od tego może być że autko tak szaleją mu obroty od 700 - 1500 jak wrzucam luz?? i że nie ma ssania czy mnie już ci mechanicy w jajo robią??
    a rano sprawdzę te pomiary na pinach
  • Poziom 12  
    A więc kolejna wizyta u znajomego mechanika i pod komputer sterownik sie "adoptue" i niby ok wyszło że sonda lambda nie ma napięcia wiec wymieniono i dalej du... pokazuje jeszcze błąd "halotron" czy ktoś miał taki problem co tu robić bo już mam dość tego passata
  • Poziom 19  
    hallem na nie pracującym się nie przejmuj
    jak zachowuje się nastawnik biegu jałowego ??
    spójrz przy pracy silnika na biegu jałowym czy w ogóle chodzi
    poluzuj też śruby mocujące potencjometr przepustnicy. jest na nim niewielka możliwość korekcji obrotów. zbyt mocne lub nie równe dociągnięcie śrób może powodować falowanie obrotów
  • Poziom 12  
    hymm wiesz ja już drugi założyłem wiec dziwna sprawa nawet mocno
  • Poziom 16  
    Ale nastawnik obrotów został w końcu wymieniony na nowy czy nie? To, że chodzi to jeszcze nie wsztystko pisałem wcześniej, że może być zużycie mechaniczne i nadmierny luz międzyzębny na przekładni nastawnika... sonda lambda też na pewno dorzuciła tu swoje 10 gr...ale po wymianie zaoszczędzisz trochę na benzynie jeśli faktycznie była nieaktywna...
  • Poziom 12  
    wiesz ile kosztuje nowy ..... drogo ..... ale coś znów kombinują z nowym właśnie widać nie ma wyjścia ..
    dam znac co było i jak teraz sie zachowuje autko
  • Poziom 39  
    miałem tki przypadek ,przyczyną były regulacje śrubką przy przepustnicy ktoś wykręcił śrubę tak ,że przepustnica się nie domykała i wywalało błąd potencjometr przepustnicy sygnał poza zasięgiem był to chyba błąd 518 . Właściciel auta okazał się pomocny bo przyznał ,że ktoś przeprowadzał regulacje bo autko miało problem z biegiem jałowym .[za niskie obroty ]Po wkręceniu śrubki na stare znaki i skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy .
  • Poziom 16  
    Tu się zgodzę - faktycznie śruba współpracująca z wysuwnym trzpieniem nastawnika obrotów ma regulację, której jednak nie należy ruszać. Jeśli jednak ktoś tam pogrzebał to ponowne ustawienie polega na tym, że nastawnik obrotów należy max cofnąć (podając np. napięcie na jego piny) następnie sprawdzić i ew. wyregulować szczelinę powietrzną (powinna wynosić 0,5 mm).
    Jest jeszcze jeden wariant najbardziej pesymistyczny - miałem taki wypadek w VW Polo - skończyło się wymianą sterownika i dopiero wtedy wszystko wrociło do normy....
  • Poziom 12  
    A więc tak sterownik założono na nowy i lipaa..... więc co dalej szukać... a nowy juz wymontowany oddany bo cenę miał dragońską...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdejmij filtr i zobacz czy falowanie spowodowane jest pracą przepustnicy
    odczyt z lambdy by się przydał
  • Poziom 12  
    flit powietrza ?? czy jaki ?? lambda była "0" nic nie dawała po wymianie to samo ...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak powietrza, i zobacz czy falowanie obrotów związane jest z ruchem przepustnicy przez nastawinik.
    Jakie napięcie wystawia sterownik na przewód sondy?
  • Poziom 12  
    powiem to jutro nowemu mechanikowi temu nic nie dałem całe szczęście ogólnie gdzie powinni szukać błędu ??