Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 1.6 8V problem z klimatyzacją manualną

korsarz555 10 Lut 2008 09:27 13587 21
  • #1 10 Lut 2008 09:27
    korsarz555
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem z Astrą II 1.6 8V 62 kW. Gdy działa manualna klimatyzacja, wentylator chłodnicy silnika włącza się i od razu wyłącza w równych odstępach czasowych powodując duże obciążenie silnika.
    Duży problem jest z tym na wolnych obrotach, gdy chce się ruszyć z miejsca , wtedy samochód prawie stoi w miejscu (ma to miejsce na gazie, na paliwie jest trochę lepiej).
    Nie mogę dojść dlaczego ten wentylator się włącza, zaznaczam że ma to miejsce tylko przy włączonej klimatyzacji. Może ktoś z Was miał już taki problem.

    Pozdrawiam
    korsarz555

    0 21
  • #2 10 Lut 2008 10:02
    bartek_j
    Poziom 35  

    Gaz to też paliwo ;)

    A czy ta klima działa tak jak powinna ? W wydajności. Bo coś mi sie tu wydaje że razem z wentylatorem włącza i wyłącza się sprężarka klimy. Zbyt częste włączanie / wyłączanie tej sprężarki może swiadczyć o zbyt małej ilości czynnika chłodzącego R134a w układzie.

    0
  • #3 10 Lut 2008 10:05
    matrixs
    Poziom 25  

    To jest normalne zjawisko. Jak klimatyzacja jest załączona wtedy gromadzi się ciśnienie w układzie i szybka się nagrzewa i wentylator odpowiada za to aby schłodzić i załącza się wtedy jeśli czujnik da sygnał. Jest to normalne zjawisko bo bez wentylatora rozsadziło by układ.
    Sprężarka nie musi chodzić cały czas. Nabije ciśnienia i automatycznie się wyłącza i jak ciśnienie spadnie to znowu się włącza.

    0
  • #4 10 Lut 2008 10:21
    bartek_j
    Poziom 35  

    No pewnie że wiadomo poco jest wentylator. Ale wentylator powinien chodizć zawsze jak sprężarka pracuje, W zależności od ciśnienia w skraplaczu może chodzić z różną wydajnością. W Astrze G jest taki sprytny i awaryjny moduł do sterowania wiatrakami. W astrze F dla przykładu praktycznie ta sama funkcjonlaność zrealizowana jest 7 przekaźnikami ;)

    Jeżli sprężarka się za często włąćza / wyłącza to może to oznaczać za małą ilość czynnika w układzie. Może ale nie musi. Stąd pytanie o wydajność.

    PS. w tym autku włączenie klimatyzacji działa jak rzucenie kotwicy ;)

    0
  • #5 10 Lut 2008 10:39
    matrixs
    Poziom 25  

    Sprężarka o ile się nie mylę zabiera ok 10% mocy autka. Bartek a od czego te 7 przekaźników od wentylatorów?:)

    0
  • #6 10 Lut 2008 10:48
    bartek_j
    Poziom 35  

    Sprężarka zabiera różny procent, w zależności od srężąrki i od mocy silnika, to chyba oczywiste.
    Pzekaźniki - popatrz sobie na schemat od astry F to będziesz wiedział. W ogólności od wentylatorów i "klimatologi"

    1
  • #7 12 Lut 2008 19:45
    korsarz555
    Poziom 2  

    Dzięki za informacje, szczególnie te od Bartka, porównanie uruchomienia klimy w tym autku do zarzucenia kotwicy jest bardzo trafne :) :) :), jeśli chodzi o wydajność to klima działa bez zarzutu, bardzo szybko od uruchomienia schładza wnętrze auta.
    Wentylator w tym autku jest tylko jeden, opisane wyżej objawy (włączanie się i natychmiastowe wyłączanie się wentylatora chłodnicy) mają miejsce szczególnie na postoju gdy już silnik jest zagrzany.
    Gdy wtedy ruszam z miejsca to masz rację że razem z włączającym się wiatrakiem słychać także sprężarkę klimy (niezbyt przyjemny odgłos).

    Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe info.
    korsarz555
    Spróbuję uzupełnić klimę, może tam faktycznie jest mało środka.

    0
  • #8 13 Lut 2008 20:58
    krzysiek99300
    Poziom 12  

    mozesz miec uszkodzony czujnik temp parownika lub uszkodzony zawór rozpreżny(zablokowany w pozycji otwarej) i efekt bedzie ten sam.

    0
  • #9 16 Lut 2008 16:04
    ad4mus
    Poziom 9  

    Witam dolacze sie do tematu poniewaz wydaje mi sie iz mam rowniez problemik z klima .Mam ten sam silnik i dzis zauwazylem iz sprezarka sie nie zalacza i nie wiem czy jest to naturalne z racji tego iz jest zimno czy tez jest cos nie tak .Jak kupilem auto mialem taka sama sytuacje i okazalo sie ze chlodnica klimy byla dziurawa tak wiec wymienilem na nowa nabilem i jak tylko wcisnelem przycisk AC to kompresor sie wlaczal i spadaly minimalnie obroty .Teraz jak wlaczam AC to obroty nie spadaja a kompresor tak jakby sie nie zalacza poniewaz wydaje z siebie taki sam dzwiek jak bez AC .Sprwdzalem na zaworze do nabijania i plyn jest .Ciezko mi sprawdzic czy klima chlodzi poniewaz tak jak pisalem jest zimno i zimne powietrze tak czy inaczej leci .Prosilbym o jakies odpowiedzi

    0
  • #10 16 Lut 2008 18:49
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Załącz klimę, chwilę poczekaj i sprawdź: wejście do sprężarki (niskie ciśnienie) - przewód zimny; wyjście ze sprężarki na skraplacz przewód powinien być gorący....

    0
  • #11 19 Lut 2008 18:11
    ad4mus
    Poziom 9  

    Dzis sprawidzielm te przewody .Oba zarowno gumowy jak i aluminiowy sa tej samej temperatury tzn takie letnie .Tak jak wspomialem wydaje mi sie ze kompresor sie nie zalacza ,bynajmniej nic na to nie wskazuje .Dodam tylko ze w momencie kiedy odkrecilem plastikowy korek na chlodnicy klimy to na wentylu pojawily sie pecherzyki powietrza .Ciekawe rowniez jet to iz chlodnica jest nowa a w miejscu gdzie znajduje sie wiatrak jest pokryta takim jaby zielonym nalotem .Wybaczcie za moj laikowaty jezyk ale nie jestem specjalista w tych sprawach. .Jutro postaram sie zajechac do serwisu Opla tylko nie wiem ile mnie za taki test tutaj w Holandii skasuja

    0
  • #12 19 Lut 2008 20:11
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czy nalot żarówiasto zielony ?
    Jeżeli tak, to jasne: układ był nabity z kontrastem i właśnie tam jest nieszczelność -> ciśnienie zwiało -> ze względu na brak ciśnienia w układzie sprężarka nie jest załączana.

    0
  • #13 19 Lut 2008 21:56
    ad4mus
    Poziom 9  

    Hmm owszem nalot jest taki jaskrawy przypomina troche nalot jaki powstaje na miedzi .Zapomialem dopisac iz zauwazylem rowniez mala zielona plamke w innym rejonie chlodnicy .Czyli rozumiem iz gdzies zachodzi nieszczelnosc. Rodzi sie teraz pytanie czy jest to wina servisanta ktory to robil czy tez wada chlodnicy tzn jest dziurawa w miescach gdzie jest zielono czy tez plyn ulecial przez zawor ? Dodam iz chlodnica ma jakies 3 miesiace i jest to oryginal Behra .Poprzednia chlodnica ulegla (ponoc) zniszczeniu przez wentylator ktory jest umieszczony zbyt blisko chlodnicy czy jakos tak .Servisant pokazywal mi w autoswiecie artykul mowiacy iz jest to ponoc wada astry g .Wsumie jezeli chlodnica jest dziurawa to powinna podlegac gwarancji .

    0
  • #14 19 Lut 2008 22:23
    adam7009
    Poziom 38  

    wada chłodnicy ,lub wina wentylatora jeśli znowu uszkodził chłodnicę.

    0
  • #15 19 Lut 2008 23:09
    Marcin13736
    Poziom 15  

    kolego jeśli problem pojawił sie teraz (zima), to muszę cie uspokoić. Jest niska temperatura powietrza i ciśnienie w ukladzie klimy jest małe. czujnik ciśnienia wyłącza klimę zaraz po załączeniu, by sprężarka się nie uszkodziła. Wprowadź autko do ciepłego garażu (powyżej 10 st C) i wtedy zobacz klimę.

    0
  • #16 20 Lut 2008 01:34
    adam7009
    Poziom 38  

    co to za zima 10 st0pni w plusie codziennie

    0
  • #17 09 Mar 2008 17:25
    szczygiel79
    Poziom 2  

    Witam

    Dzisiaj nabiłem klimę razem z kontrastem w astrze G 1.6 16v. Po nabiciu mechanik stwierdził, że nie włącza się sprężarka. Na chwilę się włączy dosłownie kilka sekund i przestaje działać. Czy może ktoś wie o co chodzi i czy taka naprawa jest droga. Zaznaczem , że wcześniej wszystko działało. Z góry dziekuje za pomoc

    0
  • #18 09 Mar 2008 17:59
    bartek_j
    Poziom 35  

    zależy co się popsuło.
    1. sprawdzić ciśnienia w układzie po stronie ssawnej i po stronie spreżania
    2. podłączyć się z diagnozą do układu sterowania klimatyzacją i wentylatorami (osobny moduł w tym aucie) i zobaczyć co tam słychać

    0
  • #19 09 Mar 2008 18:18
    szczygiel79
    Poziom 2  

    A może wiesz bartek_j gdzie można zrobić to fachowo we Wrocku i ile to kosztuje??? Jestem kompletnym laikiem w tym temacie.

    0
  • #20 09 Mar 2008 20:58
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nie chce nikomu robic reklamy -> poszło na priv..

    1
  • #21 09 Mar 2008 23:12
    mgg
    Poziom 12  

    Odczytaj usterki ECU silnika i daj dokładny opis albo jego zdjęcie.

    0
  • #22 10 Mar 2008 22:53
    carsmot
    Poziom 19  

    A po co błedy ECU ? Klima to cisnienia oraz czujnik ciśnienia i to wszystko. Przytkana kapilara , za duzo czynnika lub za mało , za duże ciśnienie robocze w trakcie pracy klimatyzacji ..... .Jest dużo możliwości .Bez dobrej maszyny i odrobinki wiedzy niewiele da sie zrobić.

    0