Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf MK3 Droga sgnału sterująceg od czujnika Halla

10 Lut 2008 11:18 9043 27
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich.

    Problem jest następujący:
    Golf pewnego razu nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił dobrze. Przyszedłem dnia następnego, próbuje odpalić i się udaje.... Pojeździłem trochę po mieście, wracam do domu na 0,5h, później z powrotem do samochodu i znów nie chce odpalić... sprawdziłem, że brak jest iskry. Cewka jest dobra.
    Czujnik hallotronowy został wymieniony i sytuacja na dzień dzisiejszy jest następująca...

    czujnik halla wysyła sygnał impulsowy (0 lub napięcie) na zielony kabel. Ten sam sygnał powinien być na cewce, a jest go brak, po prostu się gdzieś gubi. Kiedy sprawdzałem ręcznie, czy czujnik halla działa.. czyli przy wyjętym rozdzielaczu kręciłem zębatką od spodu, wtyczka zasilająca była podłączona, wtedy była iskra na cewce (to taka sytuacja gdzie Golf by pewnie odpalił), a z nią charakterystyczny dźwięk przy monowtrysku, trochę zgrzytania, trochę jakby pracował jakiś mikromechanizm. Teraz gdy golf nie pali nie wyjmowałem aparatu rozdzielającego, ale kręcąc wałem i powodując skok napięcia tego dźwięku już nie ma i sygnału sterującego na cewce też nie ma.
    Pytanie:
    Jak idzie sygnał sterujący od czujnika halla do cewki, przez co przechodzi. czy to jest jakoś powiązane z mono wtryskiem, jakaś synchronizacja?. Dodam że jak golf odpali to nie gaśnie, przyśpieszam, hamuje, jeżdżę po wybojach i nie gaśnie, po prostu po jakimś czasie nie che odpalić. Zielony kabel który pulsuje napięciem ma przewodność tylko gdy jest włączony zapłon.
    Nie wiem wystarczająco opisałem problem, ale najgorsze jest to , że raz odpali a raz nie.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś tu nie gra, wałek się kręci, hall sprawny/a jednak niesprawny iskra jest/a jednak jej nie ma
    o co chodzi? bo jakoś niemogę pojąć problemu
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    To zasuwanie tak w praktyce odbywa się?.... z czujnika halla do okrągłego złącza z duża wiązką przewodów i później jest to kierowane do sterownika?. Tą samą wtyczką wychodzą sygnały od steronika? Czym jest ten dźwięk przy silniku podczas skoku napięcia (dźwięk jest gdy wszystko jest ok i samochód odpala, niema dźwięku samochód nie odapa).. powinien być nie powinno go być?

    Do goldwinger

    Sygnał od czujnika Halla daje zmienne na pięcie 0 lub zasilanie ok 11-12V.
    Takie tez powinno się pojawić na wejście do cewki zapłonowej... a go niema. Pierwsze co to przerwany kabel... jednak gdyby tak było to by nie palił wogóle lub gasł na wybojach czy tym podobne.
    Problem jest taki, że nie zawsze (b. żadko) jest iskra na cewce, a to przez brak skoku napięcia.
    Czyli gdzieś po drodze musi się gubić ta zmiana napięcia, nie wiadomo gdzie, dlatego wspomniałem że coś przy monowtrysku hałasuje jak sygnał jest na cewce, czyli jak jest wszystko ok, teraz jak nie pali to tego dzwięku niema przy zmianie napięcia od czujnika
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Słyszysz pewno klikanie wtryskiwacza - tak ma być, jak go nie ma to znaczy że nie dostaje sygnału z czujnika
    Sprawa może być tego rodzaju że masz uszkodzoną kostkę stacyjki dlatego przy kręceniu wałkiem na włączonym zapłonie masz iskrę a w pozycji kuczyka na rozrusznik już nie
  • spec od auto-elektro
    Typowy objaw uszkodzonej wkładki stacyjki, logiczne jak kręci aparatem to zapłon jest ,przy kręceniu rozrusznikiem brak zasilania.P
  • Poziom 9  
    Tzn. Włączam zapłon, kręcę wałem silnika przy podłączonym multimerze pod sygnał sterujący od czujnika halla i widzę skok napięcia, ale iskry od cewki już nie, tym samym nic nie słyszę, jeśli miałby być to wtryskiwacz. Więc teoretycznie stacyjka chyba OK.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    A jak kręcisz rozrusznikiem to co ,jakie masz wskazania.P
  • Poziom 28  
    czeka Cie zakup nowej cewki zaplonowej z modulem, jezeli jest to golf III na mono
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co ma cewka do klikania wtryskiwacza?
  • Poziom 9  
    Do LElectricfil

    Byłem, sprawdziłem, czegoś się dowiedziałem, otóż...

    Za pierwszą próbą odpalenia wszystkie kontrolki zgasły, a samochód nie odpalił, za drugą próbą odpalenia kontrolki się świeciły (przygasały, ale nie gasły, słaby aku) a samochód odpalił, pochodził tak chwile po czym go zgasiłem, kolejna próba odpalenia.. kontrolki poznikały podczas kręcenia a Golf nie odpalił i tak pozostało. Czyli kontrolki się świecą podczas kręcenia.. odpala, kontrolki nie świecą... nie odpala.
    Co z tym zrobić, jakie części, czy łatwo samemu z małym magazynem narzędzi naprawić, ew. jak to obejść na krotki okres czasu.
  • spec od auto-elektro
    Od początku wszyscy tłuką że masz uszkodzoną wkładkę stacyjki.P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli wymień kostkę stacyjki
  • Poziom 9  
    Wkładka, a kostka to chyba nie jest to samo?
  • spec od auto-elektro
    To to samo przecież to forum elektryczne więc elektryczna wkładka stacyjki a elektryczna kostka stacyjki to chyba jest to samo.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Jeżeli ma trochę pojęcie w jego przypadku najlepszym rozwiązaniem wykręcić śrubę z przegubu i odkręcić śrubę imbulsową mocującą stacyjkę i wyciągnąć kolumnę dostęp do śrubki mocującej wkładkę jest.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Dlaczego nie sprawdzisz czy nie znika Ci napiecie na wtyku cewki (czarny przewod) podczas krecenia rozrusznikiem. Jesli tego napiecia brak, winna jest kostka stacyjki. Jesli nie wymieniales, lepiej oddaj do warsztatu.
  • spec od auto-elektro
    I tu jest ten pies pogrzebany że nigdy do końca człowiek nie wie wszystkiego bo tak są konstruowane posty . Jeżeli rzeczywiście ma poduszkę to masz 100 procent racji a finałem może być nekrolog.P
  • Poziom 9  
    Trochę naczytałem o się o wymianie kostki stacyjki... podobno trzeba mieć ściągacz, chyba że właśnie wyjmie się kolumnę. Narazie to nawet nie mam klucza żeby odkręcić kierownice (nie mam poduszki, a nawet mając odwrotnie bym nie podłączył :silly: ). Mając na myśli niewielki zasób narzędzi chciałem napisać śrubokręty młotek i klucze nasadkowe :). Ponieważ jestem w Wawie, gdzie studiuje nie za bardzo mogę się gdzieś do kogoś zwrócić. Ewentualnie bardzo przyjazne serwisy samochodowe które swoją przyjacielskość określają wg cennika, im drożej tym jest milej... im chyba. Potrzebuje odpalić golfa i dojechać nim do domu gdzie mam narzędzia wymiana nie sprawi mi samemu żadnego problemu.
    Można odpalić golfa w takim stanie z popychu? tzn nawet gdyby nie łapał z kluczyka?
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli jednak sam podejmniesz się naprawy to ostatnio pojawiły się na rynku kostki stacyjki koloru biało-jasnozielonego i tego nie kupuj bo to szajs nie łączą już nowe.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Na kluczyku mam wybite AH czyli teoretycznie immobiliser jest, ale gdy nie działa to objawia się podobno tym, że samochód pali ale tylko ok 2sek. Co do kostki to zwrócę uwagę na jej wygląd przy zakupie. Narazie poczekam do wtorku bo jeszcze mam egzamin i dopiero wtedy będę próbował wrócić do domu.. oby dało rade z tego popychu
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    poprubuj jeszcze z tym kluczykiem podczas kręcnia przekręcaj mocniej lub popuszczaj jak ci się te kontrolki nie palą tak żeby ci się zapaliły to nie będziesz musiał zapychac ,jeżeli to wina kostki
  • Użytkownik usunął konto