Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - zapytanie o cumowanie wyniku funkcji

tel-fan 11 Lut 2008 19:57 2220 4
  • #1 11 Lut 2008 19:57
    tel-fan
    Poziom 14  

    Na wstępie WITAM wszystkich czytających,

    Chciałbym wykonać cennik w Excelu - ale taki bardziej inteligentny:)

    1. Kupuję produkt w Euro w cenie netto (czyli to jest moja DANAx)
    2. Muszę wymnożyć cenę zakupu przez średni kurs euro (czyli to jest DANAy)
    3. Do tego dorzucam marżę np. 50 groszy (DANAz)
    4. Do tego doliczam koszt transportu np. 30groszy (DANAq)
    5. W wyniku mam cenę dla klienta netto (dodaje vat ale to nie jest istotne)

    W tej chwili jest tak, że ceny w cenniku wklepałem z palca. Ale np. problem jest wtedy gdy trzeba coś zmienić, np. Kurs Euro poszedł znacząco w górę.. To trzeba wszystko przeklepać. Albo w danym okresie czasu np. zimna chciałbym zmniejszyć moją marżę i więcej sprzedać.. i też wszystko trzeba ręcznie wklepywać.

    Żeby zrobić cennik inteligentny to utworzę 4 kolumny (będą tam DANE x,y,z,q). Po wykonaniu działań pojawi mi się wynik, no ale jak ten WYNIK ZACUMOWAĆ jako stałą ? bo po wyliczeniu chciałbym skasować kolumny z xyzq, które są składnikami do otrzymania WYNIKU - bo nie chcę aby klient widział cenne zakupu czy marżę - to zrozumiałe.

    Dziękuję za informację.

    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 11 Lut 2008 20:10
    darkonel
    Poziom 19  

    Oto przykładowe makro. Zamiast kolumny F należy wpisać kolumnę w której znajdują się wyniki formuł do zacumowania. Po uruchomieniu makra traci się formułę w tej kolumnie i pozostaje sama liczba, nieczuła na zmiany zmiennych, od których zależała. Czy o coś takiego chodziło?

    Code:
     Sub Makro1()
    

        Columns("F:F").Select
        Selection.Copy
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
            :=False, Transpose:=False
        Range("A1").Select
        Application.CutCopyMode = False
    End Sub

    0
  • #3 11 Lut 2008 21:38
    marek003
    Poziom 40  

    tel-fan napisał:
    Na wstępie WITAM wszystkich czytających,

    Chciałbym wykonać cennik w Excelu - ale taki bardziej inteligentny:)

    1. Kupuję produkt w Euro w cenie netto (czyli to jest moja DANAx)
    2. Muszę wymnożyć cenę zakupu przez średni kurs euro (czyli to jest DANAy)
    3. Do tego dorzucam marżę np. 50 groszy (DANAz)
    4. Do tego doliczam koszt transportu np. 30groszy (DANAq)
    5. W wyniku mam cenę dla klienta netto (dodaje vat ale to nie jest istotne)

    W tej chwili jest tak, że ceny w cenniku wklepałem z palca. Ale np. problem jest wtedy gdy trzeba coś zmienić, np. Kurs Euro poszedł znacząco w górę.. To trzeba wszystko przeklepać. Albo w danym okresie czasu np. zimna chciałbym zmniejszyć moją marżę i więcej sprzedać.. i też wszystko trzeba ręcznie wklepywać.

    Żeby zrobić cennik inteligentny to utworzę 4 kolumny (będą tam DANE x,y,z,q). Po wykonaniu działań pojawi mi się wynik, no ale jak ten WYNIK ZACUMOWAĆ jako stałą ? bo po wyliczeniu chciałbym skasować kolumny z xyzq, które są składnikami do otrzymania WYNIKU - bo nie chcę aby klient widział cenne zakupu czy marżę - to zrozumiałe.

    Dziękuję za informację.

    Pozdrawiam


    Bardziej inteligentny :)
    Widzę że wogóle nie znasz możliwości excela. Excel to nie tylko kalkulator. No ale każdy powinien kiedyś zacząć.
    Wykorzystujesz excel jako zwykły zeszyt. Skorzystaj na początku z prostych funkcji.

    W załączeniu przykłąd tak prosty jak drucik. Zwróć uwagę na $ przy adresowaniu (wstrzymują one nazwę komórki przy kopiowaniu) Prawdę mówiąc przy kopiowaniu w dół nie potrzeba $ przed literkami ale i nie zaszkodzi. Wprowadziłem też funkcję ZAOKRągl do 2 miejsc po przecinku. Bardzo przydatne w wyliczaniu cen. Wprowadziłem procentową marżę ale można i kwotową tylko trezba zmienić formułę wyliczającą i skopiwać ją do pozostałych komórek.

    Co do przedstawiania klientom: Jeżeli to tylko wydruk to ukryj kolumnę B (prawoklik na kolumnę i ukryj) ukryj również dwa pierwsze wiersze 1 i 2.
    Jeżeli chcesz to dawać w excelu zaznacz cały arkusz (Ctrl+a) skopiuj otwórz drugi skoroszyt naciśnij prawy myszy i wklej specjalnie - tylko wartości. Następnie usuń kolumnę b i wiersze 1 i 2 . Można to zautomatyzować makrem . Jeżeli chcesz z makrem to pytaj a wyjaśnimy jak. Choć osobiście uważam że na począytku wszystko powinieneś robić "ręcznie" żebyś się wyrobił w excelu. Makra to dalsza nauka.

    0
  • #4 12 Lut 2008 02:02
    tel-fan
    Poziom 14  

    Witam,

    Dziękuję uprzejmie za odpowiedz.
    Obie odpowiedzi są bardzo pomocne.

    Makro działa i wyłącza wszystkie funkcje w skoroszycie pozostawiając stałe - także super.
    Co ciekawe wyłącza dla wszystkich kolumn nie zależnie od tego co wpiszę w nawiasach.

    A co do przykładu to dziękuję - bardzo się przydał. Niestety nie mogę ich ukryć bo często cennik wysyłam na maila, także ktoś mógłby odkryć:)
    Cennik już działa, Zgodnie z wytycznymi sporządziłem funkcję, także zmiana danych w cenniku to obecnie w porywach 3min:)

    aha... a jest makro odwrotne? które przywróci funkcję?

    Teraz to jeszcze wymyśleć mechanizm który będzie z NBP pobierał automatycznie średni kurs walut:)

    0
  • #5 12 Lut 2008 12:14
    marek003
    Poziom 40  

    :)
    makrem przywrócić poprzednie funkcje? można ale nie lepiej (prościej) aby makro tworzyło nowy skoroszyt lub po zastosowaniu makra zamiast naciskać zapisz wciśnij zapisz jako i nadaj nową nazwę cennika np z datą.

    Przyznam jednak że miałbym wątpliwości aby otworzyć nieznany plik excela w którym jest makro (monit przy uruchomieniu). Wg mnie najlepiej nagraj makro w cenniku na zasadzie tak jak mówiłem wcześniej(kopiowanie - tworzenie nowego arkusza). Po uruchomieniu tego makra będziesz miał nowy plik z cennikiem i bez makra a tym samym monitu o makrze podfczas uchamiania.
    Nagrywanie makr masz w menu Narządzia - makro - zarejestruj nowe makro.
    pamiętaj aby po zakończeniu nagrywanych operacji zastopować nagrywanie i ... tadam

    0