Witam.
Napisałem program na uC do pomiaru obrotów silnika, ale nadal nie wiem, czy posiadam odpowiednią wiedzę odnośnie działania samego czujnika Halla. w czym mam problem?
Otóż czujnik Halla daje przebieg sinusoidalny (z tego co wyczytałem), o amlitudzie chyba 8- 12V, ale tutaj własnie niemam pewności.
1. Jaka jest ta amplituda?
Następnie chcę zamienic sygnał sinusoidalny na prostokątny i teraz mam drugie pytanie.
2. Czy na jeden obrót przypadają dwa impulsy (silnik 4-ro cylindrowy) ?
tak własnie to przyjałem w programie, tzn. wykrywam "1" i wykrycie dwóch jedynek przyjmuję za 1 obrót.
Pytam, gdyż nie posiadam przenosnego oscyloskopu.
Jeszcze jedno. Jeżeli mam fabryczną instalacje w aucie, ale nie mam obrotomierza 9oszczedności księgowych) to np. na wtykach, gniazdach (tych ci doprowadzałoby przewód do obrotomierza czy też radia) powinien być już chyba sygnał "przetworzony" tzn. o amplitudzie 5V. Tak?
Kto w temacie, proszę oodpis.
Pozdrawiam.
Napisałem program na uC do pomiaru obrotów silnika, ale nadal nie wiem, czy posiadam odpowiednią wiedzę odnośnie działania samego czujnika Halla. w czym mam problem?
Otóż czujnik Halla daje przebieg sinusoidalny (z tego co wyczytałem), o amlitudzie chyba 8- 12V, ale tutaj własnie niemam pewności.
1. Jaka jest ta amplituda?
Następnie chcę zamienic sygnał sinusoidalny na prostokątny i teraz mam drugie pytanie.
2. Czy na jeden obrót przypadają dwa impulsy (silnik 4-ro cylindrowy) ?
tak własnie to przyjałem w programie, tzn. wykrywam "1" i wykrycie dwóch jedynek przyjmuję za 1 obrót.
Pytam, gdyż nie posiadam przenosnego oscyloskopu.
Jeszcze jedno. Jeżeli mam fabryczną instalacje w aucie, ale nie mam obrotomierza 9oszczedności księgowych) to np. na wtykach, gniazdach (tych ci doprowadzałoby przewód do obrotomierza czy też radia) powinien być już chyba sygnał "przetworzony" tzn. o amplitudzie 5V. Tak?
Kto w temacie, proszę oodpis.
Pozdrawiam.