Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

13 Lut 2008 13:56 14974 17
  • Poziom 31  
    Witam.
    Mam instalację Elpigazu Stellę, po wizytach u różnych fachowców musiałem zabrać się za nią sam.
    W tej chwili walczę z mocowaniem króćca czy też wwiertki, różnie nazywane. To ten element który wkręca się jak najbliżej wtrysków benzyny w kolektorze, króciec ten podaje gaz z wtryskiwaczy. Posprawdzałem mocowanie węży gumowych na króćcach i okazało się, że klika z nich mogę zdjąć ręką bez używania narzędzi, a chyba powinny siedzieć ciasno?
    Druga sprawa to fakt, że jeden z króćców wogole sie nie trzyma...."fachowcy" wlozyli go w otworek i tyle, a powinien byc wkrecony.otworek jest na tyle duzy, niestety, ze ten króciec w nim lata, sa luzy i moge go wyciągnąć zamiast wykręcać.
    Rozumiem, że przewody gumowe powinny być pewnie i mocno zaciśnięte na wwiertkach? Czy jeżdzenie na takiej nieszczelnej instalacji jest grozne dla silnika?W jakim stopniu?
    W tej chwili oprocz nierownej pracy silnika najwiekszym problemem jest to, ze silnik gasnie na gazie jak wysprzeglam dojezdzajac do skrzyzowania. W razie czego mam soft, kabelek, moge ustawiac nowe mapy wtryskow...tylko nie wiem dokladnie jak.
    Prosze o pomoc.

    Temat poprawiłem, proszę dbać o pisownię. [MS]
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Witaj;-)
    Bardzo ale to bardzo Ci dziekuje ;-)
    Potwierdziles moje wczesniejsze domysly. Tez tak podejrzewalem....ze wiercili nie sciagajac kolektora..i kwestie mocowania.gdyby go zdjeli pewnie nie bylo by tyle opilkow pod otworami...
    Osobiscie sklaniam sie ku metodzie z klejem, juz nawet zakupilem jakies cudo wytrzymale na rozna chemie i temp. do 300 stopni Celsjusza.
    Dzisiaj zeby tak mocno wwiertka nie była dziurawa zamocowalem ja na tasme teflonowa....z klejem pobawie sie pewnie w weekend.
    Inna sprawa, powazna zmiana-dzisiaj podlaczylem sie pod centralke gazowa z softem Elpigazu i majac pewna instrukcje zaczalem probowac kalibrowac mape wtryskow. Skutek przerosl moje najsmielsze oczekiwania-silnik zaczal rowniej pracowac, nie mowiac o tym, ze probowalem go roznymi metodami zgasic przy dojezdzaniu do skrzyzowania i zadna nie poskutkowala!!! Do tej pory gasl bardzo czesto, wiedzialem jak mu pomoc zgasnac, teraz wysprzeglalem go w ostatniej chwili, z roznych biegow-nie gasl!
    Jestem w szoku...
    To bylo "po amatorsku" zrobione, mape ustawialem jedynie wg. pewnych wskazowek....wiec teraz bardzo chetnie wyslucham praktycznych i dokladnych wskazowek jak powinno sie taka mape ustawiac od poczatku.
    Pomijam fachowosc gosci z serwisu lpg...to jakis cud ze ja zrobilem w kilkanascie minut to, co oni tym swoim komputerkiem kilka razy...robili(?) wymieniajac czasem cos i kasujac pieniazki...
    No coz, moze dlatego ze sam siebie nie skasowalem za usluge?
    bardzo prosze o instrukcje jak owa mapę ustawiać....;-)
    Pozdrawiam...Calineczka
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    bardzo Ci dziekuje.
    postaram sie jak najszybciej wdrozyc twoje rady, musze siasc do autka i popatrzec co gdzie jak, jesli bede mial pytania pozwole sobie pisac ;-0

    Dla wiekszej przejrzystosci dolaczam screeny z programu, z poszczegolnymi oknami, latwiej bedzie sie polapac co jak sie nazywa.

    menu główne:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    zakladka wyswietlanie:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.


    zakladka diagnoza:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    zakladka autokalibracja:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.


    zakladka konfiguracja-zmiana zasilania;
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.


    zakladka konfiguracja-lambda:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.


    zakladka konfiguracja-czujniki:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    zakladka konfiguracja gaz-benzyna:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    zakladka konfiguracja-modyfikacja mieszanki:
    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.


    ...mam jeszcze zakladka mapa ale nie zrobilem screena...dolaczyc?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Art.B, bardzo Ci dziekuje, czuje, ze ucze sie dzieki Tobie wielu nowych rzeczy...
    Przed chwila musialem awaryjnie do apteki skoczyc autkiem-chora coreczka-i autko nie mialo zadnych tendencji do gasniecia.
    Pytanie, czy zabierac sie teraz za te regulacje czy najpierw doprowadzic do porzadku tą wwiertkę i przewody dobrze pozaciskać?

    -autko to Audi 100 C4 92r silnik 2.8 V6
    Czy zanim zaczne dopasowywac mape gazu do komputera Audi to pojezdzic jakis czas na samej benzynie czy nie ma to znaczenia?Nie wiem na ile komputer w moim aucie dopasowuje sie do warunkow pracy silnika...

    -rozumiem, ze to cisnienie regulowac imbusem przy membranie reduktora?
    Powiem szczerze ze nie wiem gdzie to jest ale poszukam fotek na necie, instrukcji...pewnie bedzie podobienstwo...chyba ze masz jakas fotke pod reka-to prosil bym o zamieszczenie.
    Porobie fotki pod maska....


    typ reduktora z dokumentacji:

    ANA 04

    rozumiem że ciśnienie mam regulować śrubą regulacji ciśnienia z poniższego obrazka:

    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.
  • Poziom 31  
    Czytalem instrukcje STAGa, wydaje mi sie byc duzo bardziej przyjazny w konfiguracji, ma wiecej mozliwosci.
    teraz nie moge niestety zawlaczyc z autogazem, moze jutro mi sie uda, zamocuje ta wwiertke...moge tez podlaczyc wtedy laptopa i pokazac swoja mape.Dzisiaj zalaczam zakladke MAPA jaka wyswietla mi sie bez komunikacji z autkiem, generalnie okienka te same tylko wartosci inne.

    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    niestety nie ma tu zadnego wykresu, krzywych, nie wiem tez czy moje zbieranie mapy wtryskow dla benzyny nie mialo by polegac na czyms innym jak jezdzenie autkiem i robienie screenshotow.Porazka.
    Nie wiem wciaz czy komputer benzynowy w jakis sposob dokonuje adaptacji...czy tez mapa gazu sie rozjezdza...zauwazylem ze wraca powoli tendencja do gasniecia autka.No ale najpierw musze zrobic porzadek z tymi przewodami i wwiertka.Czy to normalne, ze kalibrowac trzeba kilka razy?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    ...wwiertka zamocowana, w tej chwili bede probowal jak sie trzyma na specjalny silikon (do 300stopni Celsjusza)....jak nie da rady uzyje kleju.w tej chwili schnie....zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Czy jest jakas metoda na sprawdzenie szczelnosci tego ukladu, tzn. czy owa wklejona wwiertka nie przepuszcza lewego powietrza?
    Przewody gumowe pozaciskalem mocno na krućcach.
    Jak silikon wyschnie wyreguluje cisnienie zgodnie z Twoimi wskazowkami.
    Bedac przy aucie z okazji mocowania przewodow sciagnalem swoja mape wtryskow.Oto ona:

    Mocowanie króćców w kolektorze/ instalacja LPG Eliza/Stella.

    to co mnie niepokoi...czy moze byc normalne ze dla tabeli 1000 i 2000 miedzy czasami wtryskow 8.00 a 10.00 jest tak duza roznica?

    Postaram sie sprawdzic teorie, ze to moga byc mnozniki.Jak bede kalibrowal ponownie mape to sie przyjrze dokaldniej czasom wtryskow.
    Czy sa jakies zasady obowiazujace dla takich map...tzn. ze nie ma gwaltownych roznic miedzy czasami wtryskow w sasiednich tabelach...ze mnoznik nie jest wiekszy czy mniejszy od jakiejs liczby..?
    Bardzo dziekuje za dotychczasowa pomoc :D
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jeszcze w kwestii pytania o adaptację oryginalnego sterownika - tak, niestety on się adaptuje i jeśli mapa LPG jest źle wykonana zmieniają się wyjściowe mapy wtrysku benzyny, co powoduje, że samochód moze dobrze jeździć na LPG ale ma problemy na benzynie. Więc przed kalibracją gazu należy albo przejechać kilkadziesiąt km na benzynie albo zresetować adaptacje sterownika wtrysku (ECU).

    Bardzo ważne jest też, aby sprawne były wszystkie czujniki a w szczególności sonda(y) lambda, MAP, przepływomierz, TPS, czujnik temperatury powietrza i płynu. Na benzynie awaria niektórych z tych czujników jest mało odczuwalna, ale na LPG powoduje niemożność skalibrowania instalacji, choć ta zasada dotyczy raczej instalacji mieszalnikowych (II gen.).
  • Poziom 31  
    Dzieki Panowie.
    Jeszcze sie nie poddalem ale brakuje czasu na ponowne podejscie do garazu i poswiecenie kilku godzin. Moze gdyby autko gaslo bardziej by mnie to zmoblizowalo, ale na dzien dzisiejszy nie chce gasnac...
    Czy waszym zdaniem spalanie na poziomie 17 litrow/100km to norma dla takiej instalacji/silnika?
    Po cichu licze, ze uda mi sie zdobyc mape od takiego samego autka z taka sama instalacja...czy podobienstwo bedzie duze?Moge jakos sie nia wesprzec?
  • Poziom 12  
    Calineczka* napisał:
    Dzieki Panowie.
    Jeszcze sie nie poddalem ale brakuje czasu na ponowne podejscie do garazu i poswiecenie kilku godzin. Moze gdyby autko gaslo bardziej by mnie to zmoblizowalo, ale na dzien dzisiejszy nie chce gasnac...
    Czy waszym zdaniem spalanie na poziomie 17 litrow/100km to norma dla takiej instalacji/silnika?
    Po cichu licze, ze uda mi sie zdobyc mape od takiego samego autka z taka sama instalacja...czy podobienstwo bedzie duze?Moge jakos sie nia wesprzec?


    Ja także mam instalacje Elpigaz Stella, autko Hondzia Civic 1,4 98r.
    Od niedawna jestem posiadaczem interfejsu i programiku Elpigaz (niestety mój nie posiada map wtrysku, co zrobić żeby mieć ?)
    I u mnie przy ręcznym ustawianiu mieszanki jest odwrotna sytuacja, przy jałowym mam na 0 wszystko, a poza jalowym, tylko na śednie obciążenie i max moc ustawiłem na +5, ciśnienie na poziomie 1,17bar, przez to parametr wymiarowanie dysz spadł nieco poniżej poprawnego, ale autko śmiga bardzo ładnie, chciałbym żeby palilo mniej, najlepiej poniżej 10l/100km. (na beznynie palił 8,5)

    Jakieś sugestie co można ustawić ?
    I skąd dorwać pełną wersje do tego systemu Elpigaz, żeby była też mapa.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Nie można skorzystać z cudzej mapy benzyny. każdy samochód nawet z tym samym typem silnika ma inne parametry choćby z powodu przebiegu i dodatkowego wyposażenia (np. klimatyzacja).
    Lepiej poprawnie zebrać swoją mapę. Zdejmij klemę na dłuższy czas na ciepłym silniku. Po ok 20min. odpal na pb i nic nie dotykaj dopóki nie włączą się wiatraki. Potem włącz wszystkie obciążenia elektryczne i daj mu jeszcze popracować. Potem ok 20 km na pb i dopiero zbierasz mapę pb do centralki. Ona wtedy jest poprawna dla twojego auta. Raszta opisana w moich wątkach o ustawieniach i regulacji sekwencyjnego wtrysku lpg.
    Spalanie 17l/100km dla V6 jest niestety poprawną wartością, ale można jeszcze pokombimować właśnie z mapami. Podstawa: szczelne połączenia podciśnień wszystkich z kolektora, właściwe średnice wtryskiwaczy i cisnienie reduktora.
    Mapę masz procentową.
    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    dzięki bardzo.
    Tak myślałem....
    Autko mi nie gaśnie w tej chwili, ale żeby dobrze zrobić mapę musiał bym chyba pojechac na hamownię...albo wybrac się z kimś w trasę a samemu siedzieć jako pasażer.
    Niestety obawiam się, że gdzieś nie działa mi coś, z czym sam sobie nie poradzę a polecanych gazowników mam dość. Póki auto jeździ brak mi motywacji...i czasu by robić więcej, niestety...a nie mam żadnego kolegi-mechanika do którego mógł bym pojechać i razem mogli byśmy coś kombinować.
    Spróbuję zgodnie ze wskazówkami najpierw na PB....choć nierówna praca silnika na gazie sugeruje mi, że to nie pomoże...
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Czy na pb chodzi równo?
    Jeśli tak, to na lpg też MUSI!
    1. wszystkie! węże z kolektora (92 rocznik - może być sparciała guma, anie pęknięta. Tego nie widac gołym okiem. Wymień stare nawet pod sklepem z rurkami.
    2. trzeba sprawdzić czy reduktor ma wymieniony filtr, jest szczelny i czy trzyma równo ciśnienie,
    3. podłączenia do wtryskiwaczy też mogą być nieszczelne
    4. wtryskiwacz może być wadliwy (lub świeca zapłonowa) sprawdza sie tak samo (przez odłączanie).
    Na pb silnik jest niewrażliwy na niektóre niuanse.
    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Panowie, dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Brakowało mi czasu i zapału na walkę, skończyło się tym, że w międzyczasie sprzedałem auto i zdecydowanie kupiłem z silnikiem diesla.Mam dość walki z dodatkami typu instalacja gazowa. Temat uważam za zamknięty, dzięki jeszcze raz ;-)