Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kyocera FS-1118 MFP - Problem z konfiguracją skanera

Iron79 21 Oct 2015 22:29 62667 67
  • #61
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    wpisałeś primary dns googla, powinno wystarczyć, no chyba że twój provider netu blokuje obce DNSy, wtedy najlepiej adres routera wpisać, albo podejrzeć jakie DNS dostał komputer z serwera DHCP
  • #62
    Kemot7
    Level 11  
    Pozwoliłem sobie odświeżyć stary temat, gdyż od dwóch dni walczę ze skanowaniem po SMB.
    Chodzi konkretnie o nieco inną maszynę M2035 DN ale chyba zasady są takie same.

    Wszystko działało prawidłowo (skanowanie na laptopa Asus Zenbook UX305CA) natomiast po przywróceniu systemu do ustawień fabrycznych za nic w świecie nie mogę zeskanować dokumentów na laptopa.

    Folder założony na C:, konkretnie C:\SkanKX
    Pełne prawa dla użytkownika logującego się na komputer do udostępnionego folderu
    Logowanie z hasłem
    Zachowana wielkość liter przy konfigurowaniu SMB
    Windows 10 Home
    Antywirus Eseta z przejęciem zapory W10 (ale też całkowicie wyłączałem ochronę)
    Drukarka ma stałe IP przydzielane z Routera (192.168.2.103)
    Laptop też ma przydzielone IP (106, próbowałem zamiast nazwy w SMB wpisywać bezpośrednio IP - też nie działa

    Nie przechodzi testu połączenia (wygląda, jakby 4x próbowała się połączyć i na koniec błąd połączenia).
    Przy skanowaniu wyrzuca błąd 1102.

    Na szybko podpiąłem do książki adresowej innego laptopa (z W8.1), poszło od razu. Skanuje bez problemu.
    Bez problemu mam pełny dostęp do udostępnionego na Asusie folderu SkanKX z innego komputera, czy nawet telefonu z Androidem. A drukarka niestety nie widzi go.
    Oczywiście drukować drukarka drukuje, odpowiada na pingi.

    Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, to założyć innego użytkownika i przetestować dla niego. Może coś zostało w pamięci sprzętu odnośnie jakiś ustawień z systemu sprzed reinstalacji... Dodam jeszcze, że próbowałem udostępnić inny, nowo założony folder, niestety bez sukcesu.

    Pozdrawiam
    Tomek
  • #63
    mmcinek
    Level 17  
    Czy komputer, o którym mowa, był kiedykolwiek podłączony i skonfigurowany do tego urządzenia? Jeśli tak to zresetuj urządzenie do ustawień fabrycznych i ustaw wszystko od początku. Powinno pomóc.
  • #64
    Kemot7
    Level 11  
    Dokładnie ten komputer działał z Kyocerą.
    Po ponownym zainstalowaniu systemu (opcja przywracania systemu do ustawień fabrycznych z W10) już nie chce.

    Rozumiem, że chodzi o reset drukarki. Też o tym myślałem, ale nie znalazłem takiej opcji (jedynie informacje w internecie, że zajmuje się tym serwis)
  • #65
    mmcinek
    Level 17  
    Kyocera FS-1118 MFP - Problem z konfiguracją skanera
    Może nie 2035 a poprzedniczka ale to się (chyba) nie zmieniło
  • #66
    haxigi
    Level 7  
    Adres IP masz taki sam jak w ustawieniach drukarki? Bo moze masz dynamiczny, a powinien byc statyczny :)
  • #67
    Kemot7
    Level 11  
    Okno resetowania troszkę się zmieniło, ale tylko wizualnie. Problem w tym, że nic to nie zmieniło. Choć trochę to dziwny reset do ustawień fabrycznych, skoro u mnie pozostały wpisy z książki adresowej. To co na szybko zauważyłem, to zmiana nazwy maszyny (którą wcześniej ustaliłem na bardziej przyjazną).
    Adresy IP, zarówno drukarki jak i laptopa są przydzielone na stałe (z routera). Maszyna ma 192.168.2.103, laptop 192.168.2.106.
    Próbowałem zamiast nazwy komputera wpisywać IP 192.168.2.106 lecz to nie pomogło.

    Założyłem też nowego użytkownika (z prawami administratora, logowanie z nowym hasłem). Udostępniłem na jego profilu zupełnie nowy folder. Niestety drukarka nadal nie ma ochoty się z nim połączyć.
    Brak mi już pomysłów.
  • #68
    Kemot7
    Level 11  
    Cześć
    Stary temat, ale może wrzucę rozwiązanie mojego problemu ze skanowaniem do folderu (znalezionego przypadkowo gdzieś w sieci). Myślę, że nie zaszkodzi tutaj to powtórzyć.
    Winne są Windowsy a konkretnie wersja 10

    Należy włączyć obsługi SMB 1.0 w WIN10
    W Panel Sterowania --> Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows
    Należy odszukać i rozwinąć Obsługa udostępniania plików SMB 1.0/CIFS
    i zaznaczyć pierwsze dwie opcje:

    Klient SMB 1.0/CIFS
    Serwer SMB 1.0/CIFS


    U mnie pomogło!