Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak połączyć centralę z Voip?

-=Rino=- 14 Lut 2008 11:07 1858 13
  • #1 14 Lut 2008 11:07
    -=Rino=-
    Poziom 11  

    Witam. Od razu na wstępie przyznaję się, że jestem laikiem w sprawach telefonicznych. Dlatego proszę o radę fachowców. Pracuję w firmie, która posiada centralę tel. do centrali tej podpiętych jet 15 telefonów. Na codzień korzystam z betamaxa i działa doskonale. Pomyślałem, że było by super zastosować voipa również w firmie. Dlatego mam pytanie. Czy da się zintegrować centralę którą już posiadamy z jakąś centralą voip? Komunikacja tego typu musiała by spełniać kilka warunków.
    1. Oczywiście komunikacja wewnętrzna
    2. Wyjście przez voipa, ale w razie kłopotów również prosta możliwość wyjścia przez tpsa
    3. Zachowane numery tel.

    Posiadamy dsl 4000. Czy wystarczy on zarówno do normalnego korzystania z internetu, jak i voipa?
    Z góry dziękuję.

    0 13
  • #2 14 Lut 2008 13:27
    jaro41
    Poziom 25  

    :D

    Cytat:
    Czy da się zintegrować centralę którą już posiadamy z jakąś centralą voip? Komunikacja tego typu musiała by spełniać kilka warunków.

    A podałbyś może trochę więcej szczegółów?? Bo wróżek tu raczej brak.
    Podaj markę i konfigurację tej centrali!!
    Pozdro

    0
  • #3 14 Lut 2008 21:11
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Lut 2008 09:37
    -=Rino=-
    Poziom 11  

    Centrala to Digitex DCT 80

    0
  • #5 19 Lut 2008 11:08
    irekr
    Moderator

    No to tu ostrzeżenie: Digitex instaluje karty VoIP z SIP-em ale w pełni działa ona tylko z drugą taka sama karta tego samego producenta. Dlatego radzę zainstalować zewnętrzne bramki VoIP do analogowych zespołów połączeniowych. Unikasz wówczas przywiązania do jednego modelu i jednego producenta. Bramki Linksysa czy innych firm komunikują się ze sobą bezproblemowo. Ponadto zewnętrzne bramki są tańsze i do tego można je zawsze podłączyć do innego sprzętu czy nawet normalnego telefonu.
    Trochę rzeźby i możesz zrobić całkiem przyzwoity system ze zintegrowana numeracją w taki sposób że użytkownicy nie rozpoznają gdzie dzwonią.
    Generalna zasadza: aby spać spokojnie stosuj VoIP wyłącznie w warstwie teletransmisyjnej, nigdy telekomutacyjnej zintegrowanej z istniejącym systemem. O ile chcesz mieć spokojne weekendy w domu...
    Odnośnie pasma: standardowo VoIP wykorzystuje sie G823 do komunikacji i jest to jakościowo takie jak GSM i zajmuje ok 8 kbs pasma na rozmowę (w rzeczywistości jest to około 10 kbs). Można oczywiście pełna gębą na G711 ale to jest normalny PCM 64 kbs tak jak w normalnej telefonii...

    0
  • #6 19 Lut 2008 13:40
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    -=Rino=- napisał:
    Centrala to Digitex DCT 80

    W tej centrali to jedynie można podłaczyć bramki VoIP jako oddzielne LM-y (o ile są wolne port i jest w takie karty wyposażona) i zewnetrzne bramki.
    Lepiej wymienic na Slicana CCT-1668 VoIP redy ....

    0
  • #7 19 Lut 2008 13:43
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Lut 2008 14:18
    irekr
    Moderator

    Może źle patrzę ale w opisach modułów VoIP nie ma protokołu G823.
    Czy plan numeracji jest otwarty czyli całkowicie do zdefiniowania?
    DCT80 to zabaweczka, ale jak iść do przodu to porządnie a nie do następnej sadzawki.

    0
  • #9 19 Lut 2008 22:53
    -=Rino=-
    Poziom 11  

    Dzięki za sugestie.
    Czy możecie uświadomić laika jak połączyć zewnętrza bramkę z centralą, oraz jak skonfigurować centralę aby rozmowy wychodzące były realizowane przez bramkę? I jeszcze jedno, czasami zdarza się, że voip szwankuje, jak w takim razie rozwiązać problem możliwości wyboru przez użytkownika sposobu dzwonienia? Według mnie powinno wyglądać to tak. Podnoszę słuchawkę, wybieram numer (domyślnie centrala łączy przez voipa) - gadam, rozmowa się rwie lub inne problemy. Odkładam słuchawkę, podnoszę jeszcze raz, wciskam np flash i łączę się przez tpsa. Da się tak wykombinować?
    Pozdrawiam

    0
  • #10 20 Lut 2008 06:33
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    W DCT80 nie masz funkcji trasowania połączeń.
    Bramki mogą być osiągane innym prefiksem niż "0"
    Abonent centrali sam wybiera np "85" albo "86" itd
    i dzwoni po VoIP/ bramkach właczonych na inne LM

    0
  • #11 20 Lut 2008 10:31
    -=Rino=-
    Poziom 11  

    Hmm.. Teraz już wiem jak realizować wybór połączenia. Jednak nadal nie bardzo się orientuję jak połączyć bramkę z centralą. Bramka ma złącze ethernetowe centrala nie posiada takiego. Jak je fizycznie połączyć?

    0
  • #13 20 Lut 2008 13:53
    irekr
    Moderator

    Większość przyzwoitych bramek VoIP można podłączyć generalnie na dwa sposoby:
    1. Jako "wcinka internetowa" zastępująca łącze telefoniczne na jakiejś relacji w układzie komunikacji punkt-punkt działająca na zasadzie gorącej linii.
    2. Jako jedno z zakończeń wirtualnej sieci telefonicznej zbudowanej nie na kablach porozciąganych po Polsce a przez siec internetową. Możemy ale nie musimy korzystać z usług operatorów internetowych VoIP.

    Bramkę podłączamy do centrali jako aparat telefoniczny lub jako zewnętrzna linię telefoniczna do innej centrali. Nieważne jak to jest zrobione gdyż ta technologia jest elastyczna jeżeli chodzi o konfigurację sieci.

    Zanim jednak zdecydujemy sie na jakiś rozwiązanie musimy sami wiedzieć do obsługi jakich relacji ta siec ma być używana, kto z kim ma mieć połączenie i jak siec ma być zakończona w konkretnym miejscu.
    Jedną z ewentualności jest zastosowanie aparatów telefonicznych IP które są jakby ekwiwalentem bramki połączonej z normalnym aparatem.

    0
  • #14 06 Maj 2008 18:56
    rmielcza
    Poziom 10  

    Oczywiście że 4M wystarczy do VoIP i do internetu. Ważne jest QoS. Można to zapewnić posiadając odpowidni router albo stosując centrlkę CCT Slicana jako router. Ja proponowałbym CCT gdyż jest można łatwo programować darmowe minuty (czyli wyjście przez daną translację tylko do momentuwykorzystania darmowych minut). Poza tym zintegrowana karta VoIP jest integralną częścią centrali co zapewnia bardzo łatwą i wygodną konfigurację a także podtrzymanie zasilania na akumulatorze w przypadku zaniku zasilania (dla centrali CCT1668-L i EU). Zachowanie numerów to już tylko sprawa dogadania z operatorem VoIP.
    Co do wyboru drogi połączeniowej czyli czy wychodzimy VoIP czy innym łączem w CCT jest wiele możliwości. Najłatwiej jest robić to prefiksem bądź usługą połączeń prywatnych. Na telefonach systemowych można przypisać sobie określoną translację pod przycisk i rezerwować w ten sposób łącze którym chcemy wychodzić.

    Pozdrawiam

    0