Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 1.9 benzyna - stuki w silniku

Saint_George 14 Lut 2008 22:37 6476 19
  • #1 14 Lut 2008 22:37
    Saint_George
    Poziom 9  

    Silnik 1.9 na pełnym wtrysku plus gaz. W silniku coś stuka po nagrzaniu, klekocze jak diesel, chyba na trzecim cylindrze. Na panewkach i sworzniach nie ma luzu, kompresja w normie. Luzy zaworów są dobre, poza tym klekotem silnik pracuje normalnie i na benzynie i na gazie. Ma ktoś jakiś pomysł?

    0 19
  • Pomocny post
    #2 15 Lut 2008 02:47
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kompresja sprawdzona?
    Co się dzieje po zdjęciu przewodu ze świecy a co po wykręceniu świecy?
    Sprężyny zaworów sprawdzone?

    0
  • #3 15 Lut 2008 17:03
    Saint_George
    Poziom 9  

    Kompresja nie jak w nowym, ale w porządku i prawie równo. jeżeli chodzi o moc silnika i równą pracę, to nie można mieć zastrzeżeń. Sprężyn nie sprawdzałem, ponieważ do tego celu trzeba wyjąć wałek rozrządu i szklanki, jednak zawory mają poprawne luzy i stawiają taki sam opór podczas ręcznego otwierania. Wyłączenie zapłonu na poszczególnych cylindrach nic nie zmienia, tłucze jednostajnie, niezależnie od obciążenia silnika. Odgłos dochodzi z okolic końca silnika i jest bardziej słyszalny od dołu. Auto ma automatyczną skrzynię ZF (która pracuje idealnie) i zastanawiam się, czy dźwięk nie jest generowany z okolic koła zamachowego, nie znam budowy tego sprzęgła i nie wiem, czy może coś w nim klekotać.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Lut 2008 17:29
    MIREK
    Poziom 17  

    Najprościej weż stetoskop i osłuchaj silnik podczas pracy , wszystko wyjdzie!

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Lut 2008 21:03
    piomoto
    Poziom 19  

    Możliwe że sprzęgło. Ale skoro twierdzisz że na 3 cyl to nie na końcu silnika i to raczej nie sprzęgło. Obsłuchaj dokładnie tak jak kolega radzi. Skąd wiesz że panewki dobre??

    0
  • Pomocny post
    #6 15 Lut 2008 21:18
    adam7009
    Poziom 38  

    możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt

    0
  • #7 16 Lut 2008 00:12
    Saint_George
    Poziom 9  

    Przedmuch na uszczelce to na pewno nie jest. Właśnie stetoskop wskazuje bardziej na koniec silnika, ale dźwięk się bardzo przenosi i trudno jest zlokalizować źródło. Panewki i sworznie są w porządku, sprawdziłem. Dla wyjaśnienia - jestem mechanikiem i naprawiam silniki, tylko do tej pory nie robiłem żabojadów i dlatego zadaję te pytania. Być może jest to jakaś charakterystyczna usterka w tych silnikach, tylko ja o tym nie wiem. Stuk jest twardy, przypomina klekot zimnego diesla, może trochę ciszej, ale dźwięk podobny. Te silniki mają wymienne płytki pod szklankami (po francusku :) ), czy popychacze hydrauliczne? Nie chcę bez powodu zdejmować wałka, a nie mam autodaty na to.

    0
  • #8 16 Lut 2008 00:23
    robokop
    Moderator Samochody

    adam7009 napisał:
    możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt

    W takiej sytuacji silnik ma dziwny "warkot", jest słaby i ma potężne drgania.
    Przyczyn stukania może byc wiele - metaliczny wskazuje na zawory, głuche, stłumione panewki wału korbowego. Masz do wyboru, albo osłuchac silnik stetoskopem, albo bebeszyć wszystko po kolei.

    0
  • #9 16 Lut 2008 01:40
    adam7009
    Poziom 38  

    twierdzisz kolego w pierwszym poście ,że luzy zaworw dobre ,a za chwilę pytasz o rodzaj popychaczy.Coś tu nie pasuje? i z kąd pewnośc ,że panewki i sworznie ok.sprawdzałeś?.przyczyn może byc wiele np:pęknięty tłok lub obrócona panewka,ale szczerze pisac o ojawach to wtedy może znajdziemy rozwiązanie.

    0
  • #10 16 Lut 2008 02:39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dla pewności wykręcić wszystkie świece i obracać silnik rozrusznikiem, jeśli stuk jest bez obciążenia, można wstępnie wykluczyć panewki, rozrząd, zawory, układ korbowy...pozostają peryferie, sprzęgło, pompa oleju, wody itd, warto zdjąć paski klinowe aby odłączyć możliwie dużo "dodatków"
    Podobnie jak kolega adam7009 widzę sporo niekonsekwencji w Twoich opisach...

    0
  • Pomocny post
    #11 16 Lut 2008 09:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Wytopiona panewka będzie cicho przy wykręconych świecach, tak samo jak peknięty tłok. Co prawda rozrząd podobno pasuje na znaki, ale czy kliny pod kołami rozrządu są w porządku ?

    0
  • #12 16 Lut 2008 10:10
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.opis stukow malo precyzyjny.jestem za stetoskopem.halas rownie dobrze moze byc od rozrzadu jak np. od popychaczy itd.pozdr

    0
  • #13 16 Lut 2008 11:29
    Saint_George
    Poziom 9  

    Pawel wawa napisał:

    Podobnie jak kolega adam7009 widzę sporo niekonsekwencji w Twoich opisach...


    Może nie niekonsekwencji, lecz niedokładnego opisu. Silnik ma popychacze - szklanki pod wałkiem rozrządu. Z reguły w takim układzie stosowane są podkładki na zewnątrz szklanek, które należy dobrać, aby ustawić luz. Tutaj wydaje się, że górna krawędź szklanki jest lekko stopniowana, jednak wyjmowanej podkładki nie widać. Luz zmierzony szczelinomierzem jest prawidłowy, natomiast co siedzi w szklance, tego nie wiem, bo aby ją wyjąć trzeba zdemontować wałek rozrządu. Przy ręcznym wciskaniu zaworów opory są równe, czyli sprężyny nie podejrzewam.
    Panewki. Jak pisałem wcześniej, zostały sprawdzone. Miskę i tak trzeba było zdjąć z powodu wycieków, co pozwoliło ocenić stan układu korbowego. Na panewkach i sworzniach nie ma żadnych nadmiernych luzów, ich powierzchnia jest nie zniszczona.
    Po wykręceniu świec i włączeniu rozrusznika stuku nie słychać, ale podczas odłączania zapłonu na poszczególnych cylindrach, klekot się nie zmienia. jest mniej słyszalny przy lekko podwyższonych obrotach, chwilami zupełnie ginie. Zimny silnik chodzi miękko i bez stuku.

    Dodam jeszcze, że trzeci tłok wydaje się mieć w dolnej części trochę zbyt duży luz w cylindrze, ale nie powinno to generować takiego hałasu.

    0
  • #14 16 Lut 2008 13:44
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Może napisz co robiłeś w tym silniku,sprawdź zapłon

    0
  • #15 16 Lut 2008 13:55
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Do sprawdzenia panewki główne

    0
  • #16 17 Lut 2008 16:59
    adam7009
    Poziom 38  

    tak mi przychodz na myśl ,że jeżeli stuka po nagrzaniu to może byc obrócona panewka korbowodowa ,luzów nie będzie ,proponuję odkręcic stopki i zobaczyc.

    0
  • #17 18 Lut 2008 13:17
    MIREK
    Poziom 17  

    W tych silnikach dosyć często obracają się panewki wiem to od człowieka który sporo pracował w peugot-ie zanim trafił do Fiata.

    0
  • #18 19 Lut 2008 23:24
    Saint_George
    Poziom 9  

    Badanie stetoskopem wykazało dość silny i metaliczny stuk na bloku, tuż powyżej złącza z miską olejową, w rejonie końca czwartego cylindra (jednak), prawie na granicy bloku. W głowicy cisza, góra bloku też cicho, z miski również. Wydaje mi się, że jednak główna panewka, ponieważ brak jest reakcji na odłączanie zapłonu na poszczególnych cylindrach. Luzu osiowego wał nie ma, to zostało zbadane na początku. Gdy podniosę obroty i wyłączę zapłon, silnik również klapie, aż do zatrzymania wału.

    0
  • Pomocny post
    #19 19 Lut 2008 23:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Czyli masz albo poluzowaną , albo uszkodzona panewkę główną. Swoją drogą tydzień czasu się zastanawiasz zamiast bebeszyć motor....

    0
  • #20 19 Lut 2008 23:40
    Saint_George
    Poziom 9  

    To jest akurat mój drugi samochód i grzebię przy nim w wolnych chwilach, których mi niestety brakuje. Być może rozbiorę go dokładnie w przyszłym tygodniu, na razie konsultuję się - nie zaszkodzi. Tutaj będzie więcej roboty, korbowodowe to nie problem, ale żeby dobrać się do głównych, to już sporo rozbebeszania...

    0