Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.9 TDI przerywa po gwałtownym wciśnięciu gazu

dabooth 15 Feb 2008 13:05 9932 5
  • #1
    dabooth
    Level 2  
    Witam.
    Mam passata B5 TDI z silnikiem AHH 90PS. Od jakiegoś czasu przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto przerywa (nie zawsze). Na początku przerwał raz a potem wszystko było ok. W tej chwili zdarza mu się przerwać i "zawiesić", tzn.: obroty ustalają sie na 1100rpm i brak reakcji na pedał gazu. W trakcie jazdy gaszę auto, odpalam ponownie i jest ok. Zdarza się to coraz częściej (wymieniłem filtry i dalej tak samo).
    Pojawiła się też nierówna praca na biegu jałowym. Obroty są stabilne ale zachowuje się jakby nie palił na jeden cylinder.Auto ma też problemy z zapalaniem po nocy na zimnym silniku (zapala, ale trzeba trochę pokręcić).
    Ostatnio pojawiła się też nierówna praca w trakcie jazdy przy około 2500rpm.
    Wybrałem sie do BOSCH SERVICE i powiedzieli, ze coś tam zrobili, a na liście błędów był błąd nieznany i błąd pedału gazu.
    Nierówna praca przy 2500rpm ustała i wygląda, że ten problem jest załatwiony, ale pozostał problem z gwałtowniejszym przyspieszeniem (dalej zdarza mu przerwać i zablokować na 1100rpm bez reakcji na pedał gazu) i nierówną pracą na jałowym biegu.
    W zakładzie BOSCH SERVICE powiedzieli, że jak się powtórzy usterka, to trzeba wymienić potencjometr (czy jak tam to nazwali) pedału gazu. Z tego co czytam bardziej pasuje to na nastawnik pompy.
    HELP!!! (jak tak dalej pójdzie, to wymienią mi pół auta, a dalej będzie to samo)
  • #2
    jarecki1989
    Level 24  
    Na autach sie zbytnio nie znam ale kolega ma B5 z takim samym silnikiem i z takimi samymi objawami, podłaczył sie OBD 2 i pokazało uszkodzony potencjometr pedału gazu. Kupił na allegro nowy potencjometr podłączył i auto śmiga normalnie.
  • #3
    vipereek
    Level 13  
    Zacierają się kierownice spalin w turbinie.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    vipereek wrote:
    Zacierają się kierownice spalin w turbinie.

    Dokładnie!
    Ale zanim dojdą do tego w serwisie mogą istotnie wymienić pół autka. Mam pytanie kiedy były wymieniione amortyzatory i lusterko wewnętrzne w osłonie przeciwsłonecznej?:)?:?:
  • #5
    dabooth
    Level 2  
    Nie uwierzycie (albo uwierzycie i mnie wyśmiejecie :):):) ) - powodem takiej pracy silnika był pęknięty wąż gumowy doprowadzający sprężone powietrze. Po wymianie kawałka gumy auto odżyło - odzyskało moc i równo pracuje. Przerwał jeszcze raz - zaraz po wymianie - ale w tej chwilo jest ok. Zakupiłem VAGa i jak przesyłka dojdzie - najprawdopodobniej jutro - podłączę autko i sprawdzę błędy. Oby wszystko było ok.
    Pozdrowionka
  • #6
    Majetta13
    Level 9  
    W moim audi a4 b5 1.9 tdi 110km powodem takiego zachowania był kompletnie zatkany kolektor dolotowy.. Po wyczyszczeniu wszystkich kanałów jest ok.