Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz samochodowy eurofab- co jak podłączyć i inne

dzikilopez 15 Feb 2008 21:20 2311 5
  • #1
    dzikilopez
    Level 14  
    Witam serdecznie, mam delikatny problemik z obrotomierzem firmy EUROFAB, mianowicie sprawa 1 jak go podłączyć co do czego, posiada on 5 przewodów :
    -czarny > to masowy tyle sie mi udało wyszukać
    Pozostałe niezidentyfikowane
    - zielony
    - czerwony
    - pomarańcz
    -biały

    Sprawa następna : obrotomierz posiada przełącznik który przełącza sygnał poprzez oporniki na kondensatory o pojemności 0,87uF kolejno
    Pozycja 1 (4 cylindry) - 210k
    Pozycja 2 (6 cylindrów) -140k
    Pozycja 3 (8 cylindrów) - 110K

    Chcę aby dało sie tak zrobić by obrotomierz współpracował z silnikiem 2 cylindrowym ( obrotomierz pójdzie do maluszka WRC :) )
    Co zmienić na jaką wartość?? czy wystarczy zmienić opornik z 210k na 420k czy trzeba zmienić kondensator ? Jeżeli nie to co należy zrobić

    Na fotce na której widać scalak (wiem że widać tako sobie nie posiadam cyfrówki, tylko emulator w telefonie wiec proszę o litość i wybaczenie)
    jego symbol UEGT0310
  • Helpful post
    #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    dzikilopez
    Level 14  
    Zapomniałem dodać że jako podświetlenie robi dioda RGB, jeszcze ślęczę nad tym obrotomierzem z miernikiem i szukam co jak i gdzie, kolega LElectricfil może mieć rację co do kabli białego i pomarańczowego, napięcie z nich dochodzi do tarczy gdzie się znajdują bebechy od diody, producent zabezpieczył układ diodą żeby czasem na odwrót nie podłączyć zasilania.

    Sprawa kabli za nami teraz sprawa przeróbki tak żeby pokazywało dobrze obroty z silnika 2 cylindrowego, obrotek różni sie dość sporo od MERA LUMEL ale zasada działania chyba podobna.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    dzikilopez
    Level 14  
    Aktualnie pójdzie do jednocylindrowego dwusuwowego ale to chyba nie ma różnicy bo silnik w maluchy zachowuje sie jak dwusuw. A czy danie opornika wartości 420kOHm załatwiło by sprawę?? Bo widzę że opornik na silniku V8 a R4 jest 2razy mniejszy. Może sie mylę.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous