Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

edimax-problem konfiguracji sieci

15 Lut 2008 23:31 4044 5
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam dość poważny problem, już pół dnia nad tym siedziałem i nic..., jestem zielony wobec sieci komputerowych, a mianowicie:
    Mam stałe łącze internetowe od dostawcy internetowego (osiedlowego) (speed-net.pl w Lublinie). Osoba która zakładała mi ten internet mówiła że można go sobie w lokalu podzielić routerem.
    I tak, jeśli podłącze kabel sieciowy do jednego komputera, to internet działa. Ale chcę go podzielić na 2 komputery (oba Windows XP Sp2) i wtedy zaczynają się problemy. Używam routera EDIMAX BR-6104K. Kiedy podłącze wszystko jak się powinno, wtedy nie działa internet na żadnym z komputerów, pojawia się dymek w trayu: "To połączenie ma ograniczoną łączność lub brak łączności. Możesz nie mieć dostępu do internetu lub niektórych zasobów sieciowych. Aby uzyskać więcej informacjii, kliknij na dymek.. i otwiera się okno połączeia sieciowego.Pojawia się w oknie: "Stan: połączenie lokalne" w karcie OBSŁUGA:
    "Możesz nie mieć dostępu do internetu lub niektórych zasobów sieciowych. Ten problem wystąpił, ponieważ sieć nie przypisała adresu sieciowego do tego komputera" i mimo to pojawia się komunikat w Trayu: "Połączenie lokalne jest teraz podłączone 100MB/s"-a intrnet (www, gg nie działa...)
    Kiedyś używałem tego routera i rozdzielałem sieć UPC i wszystko chodziło bez żadnego zarzutu i nic nie musiałem konfigurować, tylko podłączyłem i wszystko działało ok. Tutaj widać muszę, tylko nie mam pojęcia co robić! bardzo proszę o porady krok po kroku, albo jakiś link-odsyłacz
    P.S. w necie jest o tym dużo, ale żaden artykuł mi nie pomógł!
    Z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam!
    to zrzut ekranu-info o mojej sieci, gdy podłączony jest kabel bez routera: http://images33.fotosik.pl/144/27241c0a5e303f66.jpg