Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW sharan słabo zapala

adam7009 16 Lut 2008 00:19 4034 7
  • #1 16 Lut 2008 00:19
    adam7009
    Poziom 38  

    problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?

    0 7
  • #2 16 Lut 2008 02:54
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    bardzo naciągana teoria...raczej nie możliwe, przy kręceniu rozrusznikiem takie ciśnienie? Czy usterka występuje przy próbie zapalania za każdym razie, czy dopiero po jakimś czasie jak auto postoii? Cofające się paliwo? wstawić na próbę zaworek zwrotny na przewodach, zobacz czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych. Do sprawdzenia też standardowo masa silnika i błędy w komputerze:)

    0
  • #3 16 Lut 2008 22:12
    Stefanek1
    Poziom 26  

    adam7009 napisał:
    problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?

    A jak krecisz to bez gazu ? Jak juz w koncu zapali to tak normalnie, czy cos przerywa i odpala na wszystkie gary? Jaki ma wtedy dym w chwili odpalenia?
    Pozdr.

    0
  • #4 16 Lut 2008 23:13
    adam7009
    Poziom 38  

    jak już zapali to chodzi normalnie czy z gazem czy bez nie ma znaczenia ,nie przerywa ,nie kopci ,po prostu kręci a nie zapala od razu ,przedtem palił od kopa ,chodzi parę minut gaszę motor i to samo kręci kręci aż zaskoczy,jak zapali to praca silnika bez zastrzeżeń,

    0
  • #5 17 Lut 2008 01:22
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Podaj na próbę z kabli do odpalania dodatkową masę z akumulatora na silnik i plus na rozrusznik:) Jak nie zapali przełącz plus pod zasilanie po stacyjce i spróbuj. To wykluczy Ci nadmierne spadki napięć. Usterka często występująca w starszych passatach 19 d i tdi. Sam się nie jeden raz naszukałem cofającego paliwa :)

    0
  • #6 17 Lut 2008 15:41
    mgrka
    Poziom 11  

    ja bym najpierw wymienił filtr paliwa i powietrza.ale stawiam ze to filtr powietrza złapał wilgoci a jak jest ponizej 0 to zamarza i niema prawa odpalic.

    0
  • #7 17 Lut 2008 16:18
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Jeśli odpala po jakimś dłuższym kręceniu normalnie, to nie może być, filtr powietrza, przecież sie nie odmroził w paręnascie sekund, ani nie łapie lepszego kontaktu w połączeniach elektrycznych po dłuższym czasie kręcenia.
    Wygląda mi to jednak na cofające sie paliwo, jak napisano wcześniej, czyli nieszczelność w układzie zasilania, tzn; trzeba sprawdzić gumową membranę w pompie ręcznej, jesli ją masz i przeczyscić zaworki zwrotne,bo moze nie trzymają, dalej czy prawidłowo jest założony filtr paliwa, czy nie ma podwiniętej jakiejś uszczelki i ostanie,nieszczelność na wężykach.
    Załóż kawałek przeźroczystego wężyka na powrocie i obserwuj czy nie goni pęcherzyków pawietrza i szukaj nieszczelności, aż znikną wspomniane pęcherzyki.
    Pozdr.

    0
  • #8 21 Lut 2008 19:43
    adam7009
    Poziom 38  

    Temat mogę zamknąc ,samochód zapala ,pompa szwankowała.

    0