Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z praca silnika na paliwie (na gazie pracuje OK)

DOGUN 27 Sty 2004 13:47 15017 43
  • #31
    robdk
    Poziom 12  
    Witam
    Co do benzyny to jest jeszcze jeden aspekt sprawy. Poprostu jeżdżąc na gazie zapominamy o benzynie, a ta w zgiorniku sie starzeje (dodatkowe uszlachetniacze do benzyny podnoszące jej oktanowość są na oparte na pochodnych eteru, który absorbuje wilgoć). Kiedyś o mało nie doznałem zawału, bo samochód nie chciał wcale jechać i zuzycie benzyny wyniosło 20 l na 100 km (he he brakło gazu). Samochód to Vectra A 1.8 mono. po wlaniu nowej to nie ten samochód, dlatego warto te ilości benzyny posiadanej (by nie zatrzeć pompy) przepalić i nalać nowej. Poza tym przy odpalaniu na benzynie nie ma problemów z wtryskami.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    slawek_j
    Poziom 12  
    Przy prawidlowo zalozonej i ustawionej instalacji gazowej sterownik Boscha nie lapie bledow. Trzeba tylko ustawic emulacje sondy lambda na typu MASA (tak jest przynajmniej w Fiacie Uno 1.0 Fire (tam jest wtrysk Boscha). Gdy mialem zle ustawiona emulacje sondy, to sterownik od benzynki rzeczywiscie lapal bledy i nie dalo sie zapalic zimnego silnika.
  • #33
    Artwin
    Poziom 16  
    ludziska nie róbcie se apetyta na gaz ibenzynkę na raz.Jak masz tani gaz wyrzuć elektronikę która upiorem jest i zamontuj pokrętełko do sterowania ilością gazu.Ustaw se dobrze silnik na analizatorze i -20st.C niebędzie straszne,a benzyne niech kupują bogacze.Atak poważnie od chwili założenia gazu po co wam benzyna nie licząc braku paliwa.Jak masz pieniądze masz paliwo.świeci kontrolka to go tankuje.
  • #34
    mateo027
    Poziom 26  
    hehe, czy moze jeszcze stosować srube w wielopunktach i autach z lambda? lol niezly kawal, ale potem nie placz jak zatkasz kata, uwalisz lambde a co gorsza jak ci zabiora dowod za posiadanie instalacji gazowej slabszej niz wymagana, bo do aut z L. musi byc sterownik L.
  • #35
    spektra
    Poziom 18  
    Miałem podobny problem i nie była to wina elektroniki. Poprostu wtryski benzynowe zapychają się. Jakość benzyny w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia. Jeżdząc na gazie paliwo jest podawane przez pompę do wtrysków i przelwem podawane z powrotem do baku. Czyli cały czas pompa paliwowa pracuje i paliwo jest filtrowane przez filtr paliwa. Nieczystości osadzają się na wejściach wtrysków. Traeba je od czasu do czasu wyczyścić. Wtedy problem znika.

    Powodzenia. Spektra
  • Relpol przekaźniki
  • #36
    popotoja
    Poziom 11  
    Mam Fiata UNO i tez mialem taki problem ze autko na LPG szlo idealnie, a na BENZYNCE gaslo i nie chcialo wogole jechac. Problem sam sobie zlikwidowlem. Po krutce chodzi o to zebyz zresetowac komputerek, bo jak jest na benzynie to on mysli ze jest na gazie i wogole powietrza nie bierze wiec sie muli. Zresetuj komputerek i wszystko bedzie OK
  • #37
    teges

    Poziom 21  
    DOGUN ten przekażnik to PD55 firmy Protec Digital.Jest to specjalny przekażnik resetujący komputer.Dostaniesz go w każdym zakładzie montującym gaz.
  • #38
    angel30
    Poziom 2  
    Posiadam taki sam silnik czyli 1.8 z tym ze w seacie toledo rocznik 92 z instalacja gazowa lpg firmy LAV.TEC i mialem ten sam problem zaraz po instalacji gazowej,autko niechcialo normalnie pracowac na benzynie tak jak by sie tylko przystosowal do gazu ale ma to zwiazek z komputerem ktory dostaje bledne impulsy po przez prace na gazie,opisze to w prosty sposob,znajomy zalozyl mi przekaznik do komputera od silnika ktory po kazdym wylaczeniu zaplonu resetuje komputer i teraz jest ok,autko pracuje na benzynie jak i rowniez na gazie,ta wypowiedz jest wiarygodna i zalecam wykonanie tego samego chyba ze jest jakis lepszy sposob o ktorym niewiem,dziwi mnie tylko ze warsztaty ktore biora niemale pieniadze za montarz instalacji gazowych zadko przewiduja takie problemy a czasami nawet niemaja o tym pojecia,tylko rozkladaja rece i wciskaja jakis kit!!
  • #39
    Nowotczyński
    Poziom 15  
    Z tym resetem komputera w Boshu 1p to nie zawsze sie sprawdz.Jeszcze 4 lata temu standardowo to stosowalem.W jednych przypadkach sie sprawdzalo w innych robil sie kibel.W boshu najlepiej sonde na mase,sprawdzony sposob.A jesli chodzi o Magneti Marelli faktycznie od prostokatnej fali pierdzieli sie bezpowrotnie.
  • #40
    hacckker
    Poziom 18  
    witam podlacz emulator czas gorny emulacji 1100ms czas dolny 600ms i po problemie
  • #41
    Nowotczyński
    Poziom 15  
    Nie wiem w jakim celu.
  • #42
    Trener
    Poziom 12  
    Z tym resetowaniem komputera przy każdym rozruchu to nie jest najlepszy pomysł, dlatego że po każdym zresetowaniu koputera musi się on zaprogramować, (aby wszystkie parametry były prawidłowe) co w przypadku zimnego silnika trwa aż do osiągnięcia normalnej temperatury pracy.
    Mam Passata miałem ten sam problem mogłem założyć emulator do sondy lambda, ale zdecydowałem się na cały komputer do gazu, gdyż miałem jescze inne efekty uboczne błędu w komputerze:
    1.Czasami nie chciały spadać obroty poniżej 2000 (spadały dopiero po przyduszeniu)
    2. Przy jeździe dłuższy czas na stały ch obrotach w trasie co jakiś czas na sekundę silnik się krztusił (jakby nie dostawał iskry lub paliwa)
    Po zainstalowaniu komputera wszystkie problemy się skończyły.
    Jeżeli kogoś nie stać na komputer do gazu polecam zwykły emulator sondy lambda - na pewno lepsze rozwiązanie niż ciągłe resetowanie komputera samochodowago.
  • #43
    jaceksu25
    Poziom 19  
    Skoro o gazie to moze ja cos napisze od siebie.
    Posiadam miska 3.0V6. Mam zalozona instalacje ze sterowaniem BingoS. Mialem problemy z wolnymi obrotami( obroty falowaly az do zgasniecia silnika). poradzilem sobie z tym w nastepujacy sposob: Znacznie zmniejszylem pasmo pracy aktuatora( zmniejszylem zakres otwarcia i zamykania). Jednak same zmniejeszenie skoku katuatora nie pomoglo, wiec musialem tez podniesc cisnienie w reduktorze. Uzyskalem dzieki temu wieksza czulosc calego ukladu( mniejsza bezwladnosc). Ale jest jedno ale. przy wiekszym zakresie pracy aktuatora, nastepowala samoregulacja skladu mieszanki( na przemian uboga i bogata). Teraz pokazuje sklad mieszanki podobnie ( uboga i pogata na przemian) lecz troszke wolniej to sie dzieje. Mozna powiedziec , ze wymuszam taka mieszanke i mniej roboty daje ukladowi sterujacemu. Jest to oczywisciena biegu jalowym. Czy takie ustawienie moze spowodowac z czasem bledy w komputerze i usterki jak u innych?? Jezeli tak to jak mam poradzic sobie z tymi falujacymi obrotami na biegu jalowym??
    POZDRO.
  • #44
    d_danie_l
    Poziom 11  
    A co wy na to mam fiata uno 97r 1.0 na gazie na jednopunktowym wtrysku i chodził mi bedproblemowo przez jakieś 2 lata. Pewnego dnia zaczeło mi sie tak robić kiedy przełączyłem na benzyne nie chciał chodzić dopiero jak zdjołem kleme na chwile zaczoł chodzić. PO jakimś czasie sie to naprawiło ale jak pewnego dnia jechałem poczułem smród i od tamtego czasu jak sie przełączyło na benzyne ledwie wchodził na obroty i gasł a teraz wogóle sie nie odzywa na benzynie. Jeżdziłem do tego co mi zakładał gaz i stwierdził że monputer i pomka są dobre i nie wie co może być POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co wy na to mam fiata uno 97r 1.0 na gazie na jednopunktowym wtrysku i chodził mi bedproblemowo przez jakieś 2 lata. Pewnego dnia zaczeło mi sie tak robić kiedy przełączyłem na benzyne nie chciał chodzić dopiero jak zdjołem kleme na chwile zaczoł chodzić. Po jakimś czasie naprawiło mu sie ale jak pewnego dnia jechałem poczułem smród i od tamtego czasu jak sie przełączyło na benzyne ledwie wchodził na obroty i gasł a teraz wogóle sie nie odzywa na benzynie. Jeżdziłem do tego co mi zakładał gaz i stwierdził że komputer i pomka są dobre i nie wie co może być POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!