Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z praca silnika na paliwie (na gazie pracuje OK)

31 Gru 2003 00:40 15077 43
  • Poziom 10  
    Mój vw passat nie chce pracowac na paliwie postanowilem wiec zrobic jak kolega Baltronik napisal w pewnym poscie-odlaczyłem wiec akumulator na jakis czas aby w ten sposob mozna bylo zresetowac komputer,po ponownym podlaczeniu akumulatora samochód odpalil na benzynie bez zadnych problemow ,ale moja radosc trwala tylko dwa dni,po tym czasie objawy sie powtórzyły i musialem znowu odloczyc akumulator na okolo 2min aby samochod mogl znowu pracowac na benzynie ale ta sytuacja powtarza sie regularnie i nie wiem co moze byc (walnięte) .kolega powiedzial mi ze do komputera ida zle dane podczas jazdy na gazie i komputer automatycznie to zapisuje i tak sie ustawia,podczas przelaczenia auta na paliwo samochód przestaje reagowac tak jak by nie wiedzial co to jest benzyna,wiec wszystkie moje podejzenia ze mam uszkodzone zasilanie paliwem lub cos z wtryskami itp. rozwial ten eksperyment z akumulatorem.
    Błagam wszystkich pomózcie
  • Spec od samochodów
    Nie masz niczego uszkodzonego poprostu kolega Baltronik ma racje.Sprawdz czy masz emulator sondy Brak emulatora lub zle ustawienia w nim sa najczesciej przyczyna zlej pracy silnika na benzynie
  • Poziom 20  
    niestety tak to jest przy silnikach z wielopunktowym wtryskiem paliwa w fiacie punto II z fabrycznie zamontowanym gazem jest podobna sytuacja i jest to wlasnie zwiazane z tym ze komputer przy pracy na gazie otrzymuje bledne sygnaly ktore zapisuje jako bledy (tak przynajmniej stwierdzil mechanik)
    Jak stwierdzil do instalacji z wielopunktowym wtryskiem powinna byc inna(znacznie drozsza) instalacja gazowa....zastanawia mnie tylko jedno poco autoryzowne serwisy cos takiego montuje do swoich aut skoro nie dziala to jak nalezy....
  • Poziom 29  
    Tak szczerze powiedziawszy to nie wiem czemu ktoś mówi, że do wielopunktu jest instalacja dużo droższa, bo w sumie to niewiele się różni od układu jednopunktowego poza jedynie miejscem montażu mixera.
    Emulacja sondy lambda jest wskazana ale nie zawsze obowiązkowa, jednak często korzystnie wpływa na stabilność wolnych obrotów. Z reguły jeśli jest jakiś komputer sterujący ilością gazu to najczęściej posiada on możliwość emulacji sondy.
    Wszystko zależy głównie od typu silnika a dokładniej od jego sposobu zasilania paliwem (np. typ wtrysku).
    U kolegi DOGUN'a możliwe jest, że ECU przełącza się w tryb awaryjny a może na to być kilka przyczyn.
    Czasem jest konieczna poza emulacją sondy jeszcze emulacja wtrysków.
    Ja u siebie mam w aucie starego DIGIFANTA, który jeśli stwierdzi uszkodzenie któregoś z czujników to przełącza się w tryb awaryjny i pracuje dalej , no może z nieco większym dawkowaniem benzyny ;) ale przykładowo on nie kontroluje wtrysków oraz przy każdym wyłączeniu zapłonu się resetuje.

    Napisz jaki typ silnika (i ew. typ wtrysku) posiadasz oraz jak się silnik zachowuje przy pracy na benzynie. Napisz jeszcze jaką masz instalację LPG.
    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 10  
    witam wszystkich i dziekuje za rady nawet nie przypuszczalem ze ktos tak szybko zareaguje,kolega mkos1 pytal sie o typ silnika i wtrysku a wiec jest to RP-1,8dm (90KM) 'Mono-Jetronik' jedno punktowy wtrysk paliwa .instalacje montowalem 1,5 roku temu i przez ten okres zrobilem 50 tys km wszystko bylo wporzadku az do zeszlego miesiaca kiedy to wlasnie samochod zaczol mi świrować na paliwie .instalacja gazowa nazywa sie lov-tec (dowiedzialem sie rowniez ze jest mozliwosc zamontowania przekaznika ktory bedzie resetowal komputer po kazdym wylaczeniu silnika - czy jest to prawda ?) prosze o odpowiedz.bym zapomnial po zresetowaniu komputera samochod pracuje bez zastrzezen (na paliwie) o ile nie zaczne jezdzic na gazie,bo jezeli pojezdze jakis czas na gazie to po 2 dniach samochod zaczyna glupiec na paliwie a objawy sa nastepujace:w czasie jazdy gdy przelacze z gazu na benzyne auto przestaje reagowac tylko na wcisnietym do konca pedale gazu samochod jedzie ale tak jak by na 2-3 cylindrach gdy tylko spuszcze z gazu to samochod zgasnie,przy odpalaniu jest podobnie (o ile wogóle załapie)
  • Poziom 29  
    Poczytam o tym wtrysku w domciu a po Nowym Roku postaram się dać jakąś odpowiedź.
    Pozdrawiam !
  • Poziom 11  
    Witaj!
    Po przeczytaniu postów ;pierwsze pytanie standard emulacji sondyLambda
    -sprawdz -sterowniki Boscha nie lubią sygnałów emulowanych /wieszają sterownik/tryb awaria/nie reaguje na pedał gazu zle zapala silnik .
    Jeżeli masz zamontowamą programowalną z kompa trzeba ustawić emulacja Bosch i po kłopocie gdy takiego sterownika nie masz trzeba założyc emulator Lombda Boscha i z głowy w szcegulnie złośliwych sterownikach trzeba stosować przekażnik reset memory sporadycznie
    Pozdrawiam Miki510

    więcej informacjii Miki510(malpa)op.pl
  • Poziom 10  
    mam pytanie czy czeste resetowanie komputera po przez zamontowanie przekaznika nie bedzie mialo wplywu na jego zywotnosc ? aha nie mam zamontowanego emulatora sondy.
  • Poziom 10  
    Witam mam ten sam problem z tym samym samochodem silnik RP instalacja gazowa bez komputera ..
    Dwa miesiące temu zaczeło sie coś dziać na wolnych obrotach jest 2000 obr/min
    jak odpalam na bęzynie rano to silnik chodzi bardzo nie równo , na gazie jest ok ale obroty są dużo za wysokie .

    .. czy da się odłączyć coś innego niż AKUMULATOR -- żeby zresetować komputerek i na jak długo .

    :D
  • Poziom 10  
    waszka.t napisał:
    Witam mam ten sam problem z tym samym samochodem silnik RP instalacja gazowa bez komputera ..
    Dwa miesiące temu zaczeło sie coś dziać na wolnych obrotach jest 2000 obr/min
    jak odpalam na bęzynie rano to silnik chodzi bardzo nie równo , na gazie jest ok ale obroty są dużo za wysokie .

    .. czy da się odłączyć coś innego niż AKUMULATOR -- żeby zresetować komputerek i na jak długo .

    :D
    wlasnie dzisiaj bylem zamontowac przekaznik ktory po kazdym wylaczeniu zaplonu resetyje komputer bez potrzeby odlaczania akumulatora.koszt wyniosl mnie 50zl.w warsztacie powiedzieli mi ze (oprogramowanie czy elektryke-juz nie pamietam dokladnie co) tego typu co ja mam nie montuja od 95 roku.chociaz ja montowalem instalacje 1,5 roku temu to wcisneli mi cos starego oczywiscie w innym warsztacie.a te objawy co ty masz mial moj kolega ktory ma tak samo vw passata i tez musial zalozyc przekaznik i od tamtej pory ma spokuj.pozdrawiam .
  • Poziom 25  
    A co wy na to Vectra 93 na jednopunktowym wtrysku 1,8 na benzynie wszystko ok a na gazie na mniej wiecej średnich obrotach silnik nie chodzi równo tylko (kulawo) nie wiem jak to opisać w każdym razie w trakcie jazdy wygląda to tak że wóz szarpie. Kolesie ci co zakładali instalacje twierdzili ze to elektryka ale po wymianie świec przewodów kopułki i filtra powietrza - jest to samo!?
  • Poziom 12  
    witam wszystkich !
    Ja mam instalację gazowa i sprawuje się bardzo dobrze ale...
    pojawiają się dwa problemy które mnie nie dotycza ale moi znajomi się z tym męczą od jakiegos czasu mianowicie :
    1) Dlaczego silniki bez ECU (odpada problem elektroniki) na zwykłym gaźniku po przejechaniu pewnej ilości tys km nie chcą dobrze działać na benzynie ?
    2) czy ktoś opracował jakiś NORMALNY !! wskaźnik poziomu Gazu w butli bo te tzw !! wskaźniki REZERWY fabrycznie montowane to porażka !! (mowa tutaj oczywiście o prostych instalacjach) ewentualnie gdzie taki kupic itp.
    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    "1) Dlaczego silniki bez ECU (odpada problem elektroniki) na zwykłym gaźniku po przejechaniu pewnej ilości tys km nie chcą dobrze działać na benzynie ?"

    Bo gaz jest "suchy" (rozprezony) i elementy ruchone w gazniku nie czyszcza sie i nie "smaryja" i to cala prawda :)
  • Poziom 12  
    Widzę że odpowiedź brzmi tak jak się spodziewałem i w związku z tym nasuwa się pytanie co w takiej sytuacji począć ?
    Jakich elemętów się "czepić" i czy wogóle jest to do naprawienia, większość "gazowników mówi, że gaz jest suchy nie smaruje gaźnika itd. "więc jakie na to koledzy lekarstwo proponujecie ? bo nie obrażając nikogo muszę powiedzieć że zdolności panów ze stacj montażu instalacji gazowej kończą się na "zamontowaniu" czyli podłączeniu kilku rurek i przewodów a potem trudno wydobyć od nich jakie kolwiek informacje ... swoją drogą ciekawe jak zareagowałby klient który usłyszałby od "specjalisty" w dniu założenia instalacji gazowej do auta
    =Gotowe, ale na paliwie to pan po kilku tys km nie pojeździ ...=
    to po co te wszystkie pstryczki może to zdemontować ??
    koniec moich wywodów temat do przemyślenia pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    =Gotowe, ale na paliwie to pan po kilku tys km nie pojeździ ...=

    I powiem ci ze taka jest cala prawda (ja bym sobie tak nie zepsul samochodu - gazem).
    Moj kolega elektronik mowil mi ze trzeba gaznik wygotowac w garze z occtem a potem nafta potraktowac, ze niby sie te syfy i nagary nozpuszczaja.
    Ale czy on sie na tym zna - tech. elektronik i ksiadz (prawdziwy) w jednej osobie. Moze jak ksiadz to nie klamal?
  • Poziom 29  
    Cóż, każdy kto zakłada LPG chce aby taniej jeździć - to jest tylko ta jedna przyczyna ale ... szybko przyzwyczajamy się do małych wydatków na paliwo tak, że praktycznie nie jeździ się na benzynie a to prowadzi wiadomo do czego.
    Zobaczcie ile jest osób, którzy mieli uszkodzoną pompę paliwa (chodzi mi o elektryczną) z powodu braku benzyny.
  • Poziom 12  
    Nikt nie porusza " 2) " to znaczy problematycznego wkaźnika poziomu paliwa, czyżby wszyscy byli zadowoleni ?
    co sądzicie o tym ? "Liniowy wskaźnik poziomu gazu KME_PW1" z
    http://www.kme.com.pl/gaz.html ??
    może ktoś pokusi się o opracowanie takiego wynalazku ?
    podejrzewam że wiele osób byłoby zainteresowanych
    to po pierwsze a dalej pojawiło się jeszcze jedno pytanie:
    - czy w instalacji z automatycznym rozruchem na benzynie i potem przejściem na gaz ten pewien czas pracy silnika "na benzynie" wystarczy żeby uchronić się przed takimi historiami jak w/w a może go zwiększyć ?
    Nie będzie nowością jeżeli powiem że silniki palą w zimie lepiej na gazie niż na bęzynie, pewnie się lepiej miesza w niskiej temperaturze z powietrzem i to jest powodem m. in. że "kierowcy" nie urzywają wcale benzyny a potem KLAPA !! :cry:
  • Poziom 13  
    W Sterownikach Bosch do VW zamiast tych przekażników , odłączenia akumulatorów wystarczy odłączyć 30 i przełączyć na 15 .Po każdym zgaszeniu sterownik resetuje się .Po uruchonieniu na bęzynie sterownik potrzebuje około 2 minuty do względnej adaptacji (sytuacja dotyczy tylko Motronika i Dygifanta do około 94r). Gdyby auto jeżdziło tylko na bęzynie powodowało by to większe zużycie bęzyny , ale w autach z gazem słuzy ona do uruchamiania .
    :lol: Co do gażnika i jego gotowania myślę że lepsza była by woda święcona :lol:
  • Poziom 14  
    W miesiącu 30km. na paliwie.(przemyje gaznik). I 1/4 paliwa w zbiorniku.
  • Poziom 29  
    gery temat wskaźnika był już poruszany:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/searchtopic82956-wska.html%BCnik+ilo%B6ci+gazu
    Z tych czujników, które widziałem to były ... prawie "zwykłe" potencjometry poryszane wskazówką wskaźnika.
    Piszę, że "prawie zwykłe" bo były w wykonaniu, które nie wymagało dużej siły aby je poruszyć.
    Jak masz zamontowany taki potencjometr to montujesz prostą linijkę diodową i masz wskaźnik ilości gazu.
    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 12  
    Zgadza się nawet przeglądałem ten temat tylko że według mnie to nic ciekawego z niego nie wynikło żadnego konkretnego pomysłu ani rozwiązania. A co do wskaźnika ze strony jak w/w to podejrzewam że to nie kwestia wskazówki tylko są jakieś czujniki albo Halla albo inne i dlatego 5 ledów bądź 9 pozycji ! swoją droga 9 pozycji na wskaźniku na desce rozdzielczej to całkiem wystarczające rozwiązanie (rezystancja względem masy) nikt tego nie próbował ...? Jak tylko znajdę czas to sam sprawdzę niestety ostatnio z tym krucho u mnie ps. są czujniki magnetyczne w starych klawiaturach + - 5V i sygnał ale nie wiem czy mają wystarczającą czułość i rozdzielczość sposobów jest całe mnóstwo a potencjometr to chyba najprostsze rozwiązanie ale też dobre tylko opory tarcia trzeba jakoś pominąć "specyficzna budowa "albo użyć takiego od poziomu paliwa orginał ?? duża rozdzielczość lekko się obraca kwestia mechaniki ... co wy na to ?
  • Poziom 14  
    :arrow: gery
    Może i ja dorzucę swoje 3 grosze. Co do instalacji gazowych w silnikach gażnikowych - zajrzyj do komory pływakowej i sprawdź szczelność pływaka a będziesz miał odpowiedź dlaczego silniki gażnikowe "na gazie" po przejechaniu kilku tys. km nie chcą chodzić na paliwie. Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Jeszcze co do wskaznikow poziomu gazu:
    Ja przy zakladaniu instalacji zaznaczylem, ze ma byc zainstalowany czujnik ilosci paliwa (a nie tylko rezerwa).
    Gaz jest wyswietlany na linijce 4-ro diodowej i ostatnia miga gdy jest rezerwa (centralka BRC).
    Wyczailem, ze w zbiorniku jest czujnik 90Om. Powiedzmy, ze w miare dokladnie odwzorowuje on ilosc gazu (reaguje plynnie wiec musi tam byc jakis potencjometr).
    Analizujac oryginalny wskaznik paliwa w moim aucie (skoda felicia), stwierdzilem, ze spokojnie da rade gazowy podpiac pod oryginal.
    Niestety czujniki dzialaja odwrotnie, czyli gazowy zmniejsza swoja rezystancje w miare ubywania paliwa, a benzynowy zwieksza.
    Zrobilem prosty inwerter na tranzystorku i.... jakos dziala. Nie mialem czasu nad tym dlugo siedziec i trzeba to dopracowac - Musze to skalibrowac i dorobic uklad rc o dluuuuugiej stalej czasowej, bo czujnik gazowy jest 'lekko' nerwowy.
    Aha, uklad bierze sygnal z zaworow LPG i wie czy jest na gazie czy na noPB i wskaznik pokazuje to, na czym aktualnie jedziemy.
    Pozdrowionka
  • Poziom 25  
    Nie wiem czy to może być przyczyną u Ciebie? Ja nie mam co prawda instalacji gazowej, ale jak czytałem to co napisałeś o resetowaniu pamięci to ja miałem taki przypadek:

    Mam Fiata UNO z jednopunktowym wtryskiem paliwa i pojechałem do mechanika kiedyś wymienić uszczelniacz rozdzielacza, bo lało się jak ze świniaka. Mechanik sprawdził silniczek podciśnieniowy przy rozdzielaczu - był nieszczelny, ale podobno to norma i średnio co 2,3 lata trzeba wymieniać. Nie wymieniłem tego - mechanik ściągnął i zaślepił przewód podciśnieniowy z silniczka i wykasował pamięć kasety - nie to auto - inna dynamika i co najważniejsze nie gaśnie. Spytałem go o co chodzi i odpowiedział
    - Że kasety sterujące zmieniają swoją pracę podczas użytkowania pojazdu. tzn w przypadku występowania częstego błędu same korygują swoją pracę (nie wiem dokładnie jak to działa), ale mniejsza z tym. Być może w Twoim aucie gdzieś jest nieszczelny układ podciśnieniowy i masz taki sam problem jak ja miałem (pomijając instalację gazową). Skasowanie kasety powoduje poprawę na jakiś czas, ale w miarę jeżdżenia ona dalej będzie zmieniała chrakterystykę swojej pracy bo dalej napotyka błąd.

    Nie wiem czy to to, i czy dobrze podpowiadam, ale jak podjedziesz do mechanika to spytaj go o taką rzecz - może to dobry trop.

    POWODZENIA. Daj znać jak naprawisz co było nie tak. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    waszka.t napisał:
    Witam mam ten sam problem z tym samym samochodem silnik RP instalacja gazowa bez komputera ..
    Dwa miesiące temu zaczeło sie coś dziać na wolnych obrotach jest 2000 obr/min
    jak odpalam na bęzynie rano to silnik chodzi bardzo nie równo , na gazie jest ok ale obroty są dużo za wysokie .

    .. czy da się odłączyć coś innego niż AKUMULATOR -- żeby zresetować komputerek i na jak długo .

    :D


    Witam odłączyłem na chwile akumulator i brawo pomogło silnik chodzi jak z bajki PB i LPG dziękuje za pomoc pozdrawiam .
    Musze wstawić przekaźnik kasujący i wszystko będzie grać...
    :D
  • Poziom 10  
    podstawa do dobrej pracy samochodu na benzynie musi byc dobra regulacja gazu,jezeli nie bedzie dobrej regulacji beda problemy takie jakie ja mialem.oczywiscie duzy wplyw ma takze emulator sondylabdy ale jesli sie go nie ma wtedy trzeba dbac o regulacje gazu,poniewaz tak jak to bylo predzej opisywane, komputer zaczyna zapamietywac zle dane z jazdy na gazie i w pozniejszym etapie wychodza (szopki gdy chce sie jezdzic na benzynie).pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    POZNAJ MOJĄ TWARZ ! ON JEDEN NIE MYLIĆ Z ICH TROJE
    HEHEHEHEHE.
  • Poziom 15  
    jarek3 napisał:
    :arrow: gery
    Może i ja dorzucę swoje 3 grosze. Co do instalacji gazowych w silnikach gażnikowych - zajrzyj do komory pływakowej i sprawdź szczelność pływaka a będziesz miał odpowiedź dlaczego silniki gażnikowe "na gazie" po przejechaniu kilku tys. km nie chcą chodzić na paliwie. Pozdrawiam.

    Dokładnie tak - nie ma paliwa , pływak nie pływa tylko sobie skacze na sucho i w końcu się wyciera. A dziurawy pływak po prostu tonie. Więc ile pompka paliwa potrafi wewalić do gażnika tyle się spala.Jeżeliby pływak i zawór iglicowy zastąpić czujnikiem poziomu cieczy i zaworem odcinającym pewnie byłoby po sprawie. Pytanie jak to przełożyć na praktykę.
    :roll:
    macher
  • Poziom 12  
    Zo ostatnich doświadczeń w temacie wynikło że dosyc istotna jest sprawa tzw "strzelania" podczas rozruchu czy też w innej sytuacji.
    Dokładnie chodzi mi o to że takie przypadki źle wpływają na elementy na drodze gaźnik=filtr powietrza i na sam gaźnik.
    Mianowicie okazuje się że uszkodzić może się nawet przepustnica i wtedy dzieją się różne rzeczy, więc jak nie dają rezultatu standardowe regulacje to warto sprawdzić pod tym kątem.
    Pozdrawiam.

  • Poziom 21  
    Odpowiadam CKsrv wsamochodach z zasilaniem gażnikowym jeżeli jest dość ciepło na dworze ludzie odpalają auta na ogół na gazie i wszystko jest ok. Natomiast jeżeli się zrobi zimno próbujemy odpalić na benzynie i tu zaczyna się problem a mianowicie jeżeli jeżdziliśmy przez dłuższy czas na gazie z pustą komorą gażnikową to znajdujący się w niej Topływak na skutek drgań ocierał się o dno komory i skutek taki że w pływaku dziura ato powoduje że silnik zostaje zalewany benzyną i nie chce zapalić szczególnie dotyczy to Polonezów jak i innych pojazdów z podobnym rozwiązaniem gażnika.Należy wymienić pływak w gażniku.To jest również odpowiedz dla gery. Natomiast zgadzam się z tym ż e w instalacjach wtryskowych Boscha po zamontowaniu instalacji gazowej należy resetować sterownik gdyż po jakimś czasie jazdy na gazie nie będziemy jeżdzić na benzynie.