Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki olej ?? 1.9 TDI przebieg 200tys na zwykłej pompie wtry

16 Lut 2008 19:07 79039 15
  • Poziom 11  
    jak wyzej audi a6 99 rok 1,9 tdi 110koni zwykla pompa wtryskowa

    jaki olej ?? auto przyjechalo z belgi i niewiadomo jaki byl olej prawdopodobnie esso ale tego nie jestem pewien


    a szczegolnie nie wiem czy byl syntetyk polsyntetyk czy mineral ... ;/

    jaki wlac ?? silnik nie bierze oleju

    wlac syntetyk mobil 1 ??

    a o rozszczelnianiu silnika to juz nie wiem jedni to wysmiewaja jedni mowi ze rozszczelni ....
  • Poziom 9  
    Wiesz zapewne, że musisz zmienić także filtr oleju.Co ostrżniejsi ale i doświaczeni mechanicy nie polecają wlewania do silnika z takim przebiegiem olei syntetycznych bo może spowodować to nadmierne "wypłukanie" z nalotów silnika. Mam jednak tojotkę z jeszcze większym przebiegiem po kupieniu zalałem Mobilem10W/40 /syntetykiem/ i nic złego się nie stało ponieważ jednak trochę bierze olej to jeżdże teraz na 15W40 Lotos Diesiel i nie przeszkadza jej to w niczym. Gęstość oleju ma jednak znaczemie szczególnie w zimie jeśli auto jest parkowane pod chmurką to przy gęściejszym oleju będzie musiał silnik trochę dłużej pokręcić ale zależy to czy w ogóle zapala łatwo. Sprawdź czy na korku od wlewu oleju nie ma oznaczeń jaki olej zaleca producent, możesz śmiało zaniżyć teraz jakość oleju czym starsze auto tym o klasę gorszy olej.
    Pozdrawiam
    Edward Kucharski
  • Poziom 13  
    wlej cos 10W40 jakies markowe
  • Moderator Samochody
    Ja mam podobny samochód, przebieg 270 tys. km. Zalewam Elfem mineralnym i jeździ. Nigdy w życiu nie zalewaj niczym co w nazwie ma "Lotos", szczególnie mineralnym. Zalewanie syntetykiem jest b. ryzykowne, tym bardziej że masz przebieg auta nie dość że prawdopodobnie duży to jeszcze nie znany.
  • Poziom 17  
    Twoje auto ma 200 tys.przejechane?Czym ty sie martwisz to jest niski przebieg na to auto i nawet jak nalejesz full syntetyk to nic mu nie zaszkodzi.Pracuje w zawodzie i jak zdejme pokrywe zaworow to wiem na jakim oleju silnik pracowal.Oleje mineralne nie maja dobrych wlasciwosci pluczacych i w zimie poprzez swa wartosc sa olejami gestymi i nie najlepiej to wplywa na podzespoly zimnego silnika,natomiast rozbierajac silnik eksploatowany na semi lub full czesci wygladaja na wrecz nowe i sa w niewielkim stopniu zuzyte jak np,200000.Biorac pod uwage materialy i pasowania podzespolow technologia wymaga dla silnikow oleji o wiekszej rozpietosci temperatur pracy wiec niezaleca sie juz oleji typu mineral 15w40.A znam przebiegi tych silnikow powyzej 500000 ktore niezle hulaja,tak ze masz maly przebieg i nawet jak byl eksploatowany na mineralu to uwazam ze nie jest zapozno na semi.Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Byleby nie LOTOS Jak ci już ktoś napisał. Już kilka razy zawiodłem sie na tym oleju.Jeżeli zmienisz filtr oleju.To potem możesz zalać syntentyk.Chodzi oto że syntetyk wypłukuje osad z silnika I może zatkać już i tak brudny stary filter. I potem ten przestanie przepuszczać olej. I masz zatarty silnik.Pamiętaj lepszy olej zawsze jest lepszy. jak masz te 200tys. To powinienes wykręcic jeszcze tyle. A potem zmienisz pierścienie. Może trzeba będzie zrobić zawory i gniazda prowadnice ,uszczelniacze. I turbinka też puszcza olej do układu ssącego. I dalej jazda. Na cylindrach przeważnie niema jeszcze sladuw zurzycia.
  • Poziom 38  
    nie zalewamy nigdy olejem wyższej klasy niż był,jeśli nie wiesz co było zalej mineralnym dobrej klasy ale należy pamiętac następna wymiana MAX 10tyś razem z filtrem nie jak jeden z kolegów sugeruje ''jeżeli zmienisz filtr to możesz zalac syntetykiem ''filtr koniecznie przy każdej wymanie oleju!
  • Poziom 30  
    Możesz śmiało wlać 10w40,a przy okazji wumień filtr powietrza(szkoda przepływki)
  • Poziom 20  
    Zalecany przez producenta olej o normie
    VW 505 00,
    10W40 (półsyntetyk) <- ten bym polecał,
    lub 5W40, 5W50, 0W40 (syntetyk)
    I razem z wymianą oleju wymiana filtra jak już ktoś wspomniał,

    w żadnym wypadku nie lej 15W40 (mineralny) chyba że nie długo chcesz robić turbine.
    Mineralny olej to zabujstwo dla nowoczesnych silników TDI,
    w ASO leją syntetyk lub pół syntetyk przy wiekszych przebiegach.

    Z resztą na liczniku zaraz po włączeniu zapłonu zapala się czy już trzeba wymienić olej, oczywiście jak ktoś po wymianie skasuje inspekcje lub olej.
  • Poziom 18  
    ZGG napisał:
    Chodzi oto że syntetyk wypłukuje osad z silnika I może zatkać już i tak brudny stary filter. I potem ten przestanie przepuszczać olej. I masz zatarty silnik.


    co do konkretnej marki oleju sie nei wypowiem bo to wg mnie marketing i tyle. co do filtra powiem tylko tyle ze wszystkie stosowane filtry oleju maja By-Pass czyli jak sie zatka wklad filtrujacy to olej idzie bokiem i o zatarciu nie ma mowy!
    co do wyplukiwania nagarow/osadow i innych swinstw przez syntetyki to powiem tyle ze zeby cos wyplukac to najpierw trzeba to miec! i jesli ktos przejezdzil nawet na mineralu 200kkm a silnik ma czysty(wystarczy zdjac dekiel zaworowy- to najzimniejsze miejsce w silniku i tam odklada sie najwiecej nagaru) to jak wleje syntetyka to nic mu nie bedzie! inna sprawa jest fakt ze stosowanie syntetyka do starych konstrukcji to lekki przerost formy nad trescia...
  • Poziom 11  
    ja sobie wogole nie wyobrazam takiego czegos ze ktos wymienia olej a nie wymienia filtra oleju ;/

    to musi byc naprawde zdolny czlowiek ktory tego nie robi .......


    boje sie troche zalac tego syntetyka bo duzo ludzi straszy tym nagarem itd

    ale z drogiej strony silnik nic nie puszcza i na 4 tys km nie wzial nic oleju


    slyszalem ze niby idzie wziasc troche oleju na jezyk i poznac czy to syntetyk czy mineral ponoc maja inne smaki i latwo je odroznic wiecie cos moze o tym ?? :)

    ps. 1 :)zawsze przy wymianie oleju zmieniam filtry powietrza oleju i kabinowy na tym nigdy nie oszczedzam

    ps 2 :) co sadzicie o filtrze oleju firmy mann czy filtron ??
  • Poziom 11  
    sorry za powielenie ale ile oleju mam do nigo wlac ??

    bo wyplynelo tylko 3,5 ;/ co jest nie tak ??
  • Poziom 18  
    alukard87 napisał:
    ale z drogiej strony silnik nic nie puszcza i na 4 tys km nie wzial nic oleju

    slyszalem ze niby idzie wziasc troche oleju na jezyk i poznac czy to syntetyk czy mineral ponoc maja inne smaki i latwo je odroznic wiecie cos moze o tym ?? :)

    ps 2 :) co sadzicie o filtrze oleju firmy mann czy filtron ??


    1.To ze silnink nie bierze oleju jescze o niczym nie swiadczy!
    2.zwykly smiertelnik nie jest w stanie rozruznic czy ma na palcu/w ustach czy na innym czlonku olej mineralny,semi,czy full syntetyk! do prawidlowego okreslenia potrzebna jest niestety analiza laboratoryjna i nic innego!
    3.filtr oleju czy to mann czy filtron to w gruncie rzeczy nie ma znaczenia! jakosc wszystkich filtrow podobna, cena tez zblizona. wybor nalezy do ciebie.
  • Poziom 19  
    W tego typu silnikach wchodzi od 3,5 do 4,5. Tak że wlej 3,5 odpal poczekaj chwile i sprawdż poziom. Na miarce od maksa do minimum jest litr jak bedzie trzeba to dolejesz.
  • Poziom 20  
    Knecht - to szło na pierwszy montaż,
    mann jest sporo droższy niż filtron.
    Dobierz odpowiedni filtr do oznaczenia silnika, było kilka filtrów.