Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espero 1,5 DOHC 16V 96r. - check engine

16 Lut 2008 21:44 8389 13
  • Poziom 14  
    Posiadam takowe autko ostatnio wymieniłem w nim kopułke,kable,swiece,uszczelke pod pokrywą zaworów i filtr gazu. Po tym wszystki zauwazyłem ze przy wiekszych predkosciach powyzej 100 km/h pojawia sie kontrolka check engine ale potem albo sama zgasnie albo jak ja zgasze i zapale silnik to juz jej nie ma. Czy to moze byc oznaką ze cos jest nie tak czy tylko jakis bląd komputera.
  • Poziom 15  
    Rozumiem że kontrolka wskakuje przy jeździe na gazie. Źle wyregulowana instalacja gazowa daje takie objawy. W Espero bardzo często nawet dobrze ustawiona instalacja gazowa ale zatankowany gaz gorszej jakości zapali kontrolkę. Po sprawdzeniu instalacji przestań się tym przejmować, te typy tak mają.
  • Poziom 14  
    Gaz tankuje tylko na BP wiec moze nie jest jakis tragiczny.Czyli regulacja mieszanki powinna pomóc.

    Wielkie dzięki!!
  • Poziom 14  
    A jak odczytac te kody?Bo nie bardzo wiem??
  • Poziom 15  
    Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski również trwające 0.4 sekundy.


    12 = Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS
    13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
    14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
    21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
    23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
    24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
    32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
    33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
    35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
    42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
    44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
    45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
    51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
    53 = błąd immobilajzera
  • Poziom 15  
    Można podpiąć urządzenie, ale ono tak samo czyta błędy. Zresztą w 1.5 jest niestandartowy protokół ALDL8192 a 1.8 i 2.0 ma standartowy. Można użyć do 1.5 monitora GM monitor Zwarcie styków A i B wywoła kody na desce rozdzielczej auta. Styki te są w kostce na kasetą silnika obok nóg pasażera i są to dwa skrajne styki w poziomie. Ciężko się pomylić bo odwrócona kostka nie ma na skraju styku.
    PS. Prawidłowe zwarcie styków i włączenie kluczyka zawsze włączy wentylator chłodnicy.
  • Poziom 14  
    Autko raczej ma zbyt bogatą mieszanke bo na 60l gazu zrobiłem ledwo 450km a nie jeżdze jak Chołowczyc 6tys obrotów na kazdym biegu tylko max to 3tys.
  • Poziom 14  
    Byłem u mecheca ustawił gaz i stwierdził ze ta kontrolka sie zaswieca bo mi sie urwał kabelek taki którego wtyczka jest na wiatraku chłodnicy ja go skleciłem do kupy ale dalej kontrolka sie zaswieca.Chyba trzeba sie przejsc do jakiegos porzdnego mechanika.Moze ktos zna takowego w Krakowie??
  • Poziom 11  
    pokazało błąd sonda lambda, została wymieniona czy błąd zostanie automatycznie skasowany czy należy skasować? jeśli tak to w jaki sposób?
  • Poziom 22  
    Wystarczy odłączyć akumulator na minutkę i błędy się skasują.

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić warna za powielanie bzdur? Komu i w czym będzie przeszkadzał aktywny czy nieaktywny błąd w DTC ? Proszę poczytać sobie, bo błędy się z czasem same kasują - tylko jest kilka warunków.