Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espero 1,5 DOHC 16V 96r. - check engine

Piszu 16 Lut 2008 21:44 7966 13
  • #1 16 Lut 2008 21:44
    Piszu
    Poziom 14  

    Posiadam takowe autko ostatnio wymieniłem w nim kopułke,kable,swiece,uszczelke pod pokrywą zaworów i filtr gazu. Po tym wszystki zauwazyłem ze przy wiekszych predkosciach powyzej 100 km/h pojawia sie kontrolka check engine ale potem albo sama zgasnie albo jak ja zgasze i zapale silnik to juz jej nie ma. Czy to moze byc oznaką ze cos jest nie tak czy tylko jakis bląd komputera.

    0 13
  • Fibaro
  • #2 16 Lut 2008 22:00
    Adamo8
    Poziom 15  

    Rozumiem że kontrolka wskakuje przy jeździe na gazie. Źle wyregulowana instalacja gazowa daje takie objawy. W Espero bardzo często nawet dobrze ustawiona instalacja gazowa ale zatankowany gaz gorszej jakości zapali kontrolkę. Po sprawdzeniu instalacji przestań się tym przejmować, te typy tak mają.

    0
  • Fibaro
  • #3 16 Lut 2008 22:10
    Piszu
    Poziom 14  

    Gaz tankuje tylko na BP wiec moze nie jest jakis tragiczny.Czyli regulacja mieszanki powinna pomóc.

    Wielkie dzięki!!

    0
  • #4 16 Lut 2008 23:40
    adam7009
    Poziom 38  

    odczytaj kody błędów ,jeżeli będzie to błąd związanyz sondą lambda to normalne w silnikach zasilanych gazem ,jeżeli kod usterki będzie inny to należy to naprawic

    0
  • Fibaro
  • #5 17 Lut 2008 11:17
    Piszu
    Poziom 14  

    A jak odczytac te kody?Bo nie bardzo wiem??

    0
  • #6 17 Lut 2008 11:38
    Adamo8
    Poziom 15  

    Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski również trwające 0.4 sekundy.


    12 = Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS
    13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
    14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
    21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
    23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
    24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
    32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
    33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
    35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
    42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
    44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
    45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
    51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
    53 = błąd immobilajzera

    0
  • #7 17 Lut 2008 11:43
    adam7009
    Poziom 38  

    a no trzeba podpiąc odpowiedni sprzęt,nie wiem czy jest możliwośc kodów błyskowych jak w oplu,może ktoś z kolegów zna temat to niech podpowie

    0
  • #8 17 Lut 2008 12:28
    Adamo8
    Poziom 15  

    Można podpiąć urządzenie, ale ono tak samo czyta błędy. Zresztą w 1.5 jest niestandartowy protokół ALDL8192 a 1.8 i 2.0 ma standartowy. Można użyć do 1.5 monitora GM monitor Zwarcie styków A i B wywoła kody na desce rozdzielczej auta. Styki te są w kostce na kasetą silnika obok nóg pasażera i są to dwa skrajne styki w poziomie. Ciężko się pomylić bo odwrócona kostka nie ma na skraju styku.
    PS. Prawidłowe zwarcie styków i włączenie kluczyka zawsze włączy wentylator chłodnicy.

    0
  • #9 19 Lut 2008 22:53
    Piszu
    Poziom 14  

    Autko raczej ma zbyt bogatą mieszanke bo na 60l gazu zrobiłem ledwo 450km a nie jeżdze jak Chołowczyc 6tys obrotów na kazdym biegu tylko max to 3tys.

    0
  • #10 20 Lut 2008 01:40
    adam7009
    Poziom 38  

    ma ma , ale dlaczego? dlatego potrzebny odczyt błędów, bez nożna się zaszukac przyczyny.

    0
  • #11 22 Lut 2008 23:08
    Piszu
    Poziom 14  

    Byłem u mecheca ustawił gaz i stwierdził ze ta kontrolka sie zaswieca bo mi sie urwał kabelek taki którego wtyczka jest na wiatraku chłodnicy ja go skleciłem do kupy ale dalej kontrolka sie zaswieca.Chyba trzeba sie przejsc do jakiegos porzdnego mechanika.Moze ktos zna takowego w Krakowie??

    0
  • #12 22 Lut 2008 23:26
    adam7009
    Poziom 38  

    to cię mechanik w konia zrobił.

    0
  • #13 05 Mar 2011 10:32
    eMTi3
    Poziom 10  

    pokazało błąd sonda lambda, została wymieniona czy błąd zostanie automatycznie skasowany czy należy skasować? jeśli tak to w jaki sposób?

    0
  • #14 06 Mar 2011 13:29
    kmitki
    Poziom 22  

    Wystarczy odłączyć akumulator na minutkę i błędy się skasują.

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić warna za powielanie bzdur? Komu i w czym będzie przeszkadzał aktywny czy nieaktywny błąd w DTC ? Proszę poczytać sobie, bo błędy się z czasem same kasują - tylko jest kilka warunków.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo