Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan sunny jak odczytać błąd na komputerze

tomaszg20 18 Lut 2008 19:09 2299 9
  • Poziom 11  
    Mam problem z Nissanem Sunny(benzyna 1,6 na gaźniku dwukomorowym, kombi 1986r.), jest to może już auto wiekowe, ale do chwili obecnej niezawodne. Obecnie nie ma wolnych obrotów, pracuje na bardzo wysokich, nawet ponad 3 tys.,obrotów. Żeby móc jeździć ściągam przewody z sterowania podcisnieniem. Chciałem sprawdzić kod błędu, ale nie wiem jak . Mam kostkę 12 wejść, jeżeli to ta, pod kierownicą, przy gniazdach bezpiecznikowych, komputer ma jakiś zał/wył. Próbowałem wyłączać na dłuższy czas akumulator, ale nic to nie dało. Może ktoś pomoże.
  • Poziom 42  
    Rok 86' Chyba żartujesz z tym komputerem!
  • Poziom 11  
    Jestem całkiem poważny, tak jest jak napisałem. Pod siedzeniem kierowcy znajduje się skrzynka w której jest komputer.
  • Poziom 30  
    komputer to sobie odpuść :)

    zobacz czy nie bierze lewego powietrza co jest prawdopodobne. I nie wiem ale sprawdź czy nie ma dyszy wolnych obrotów lub jakiegoś zaworka coś jak miały np renault clio. Nie zamyka mu powietrza, zobacz jak to masz sterowane i sam oceń, albo rzuć zdjęcie tego gaźnika bo ten rocznik, sam wiesz, ze już nie spotykamy się z takimi autami na codzień..
  • Poziom 11  
    Posiada sondę lambda i ma gaźnik taki jak jest w modelach w silnikach 1,4 i 1,6 dm, stosowanych w modelach 1991-1993 (znalazłem opis w książce "Sam naprawiam samochód" Nissan Sunny H.R.Etzolda), posiada gaźnik w którym jest zawór regulacyjny składu mieszanki, nie ma z boku automatycznego urządzenia rozruchowego. Wyłączyłem wczoraj akumulator i teraz mam problem nie ma wolnych obrotów i jest gorzej niż było. Z tym sprawdzeniem czy czasem nie dostaje lewego powietrza: przerabiałem już ja i mechanik (wymieniał uszczelkę pod gaźnikiem i niestety nic to nie dało).
    Dlatego teraz pozostało sprawdzenie przez komputer.
  • Poziom 38  
    nie znalazłem nigdzie informacji o posiadaniu gniazda diagnostycznego w twoim samochodzie co oznacza że marne szanse z tym odczytem.

    Dodano po 47 [minuty]:

    a jednak coś znalazłem może pomoże
  • Poziom 42  
    Moja rada podejdź do tego jak do zwykłego gaźnika, musisz mieć napięcie (i działający) na zawrze biegu jałowego tak jak w zwykłym, i raczej wina może leżeć po stronie czystości dysz w gaźniku - przemyj porozkręcaj i wymyj to tylko gaźnik
  • Poziom 11  
    Odpowiedź dla Adam7009, postaram sie jutro to sprawdzić, a jeżeli chodzi o gaźnik to juz przerabiałem - niby wszystko OK.
  • Poziom 11  
    Niestety takiej kostki nie ma , jest jakaś z 10-oma wejściami do której podpięte jest 4 kabelki. Rozebrałem gaźnik, niestety mam pękniętą uszczelkę,teraz szukam materiału na uszczelki. O dalszej mojej pracy poinformuję.