Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clarion DXZ748RMP kilka usterek

someone_23 19 Feb 2008 16:59 2243 3
  • #1
    someone_23
    Level 13  
    Witam otoz ostatnio mam problem z radiem Clarion DXZ748RMP
    wyswietlacz ma niestabilne kolory ustawiam np. "warm amber" (żólty), a wychodzi czerowony z zoltym (czerwony wyswietlacz, zolte klawisze), albo czerwony, natomiast na kolorze zielonym co jakis czas wyswietlacz gasnie, to jest jeszcze do przezycia, bo czasem wszystko jest stabilne - sam podejrzewam uszkodzona tasme. Oswietleniem klawiszy steruje dioda rgb ktorej swiatlo rozprowadzone jest za pomoca krysztalow po calym panelu.

    Kolejny problem to wyjscie RCA 1 z 3 par (sa 3 pary + 1 do subwoofera - ta w ogole nie dziala), ktory daje caly czas pelna moc i nie reaguje w ogole na regulacje glosnosci volume glownego - moze tak jest fabrycznie, nie wiem - licze ze dostane odpowiedz dlaczego tak jest.

    Dzisiaj doszla kolejna usterka: po jezdzie ok 10 min bez zmiany glosnosci wylaczyl sie jeden kanal (prawy) i gral tylko lewy glosnik po przekreceniu pokretla glosnosci na maksimum i powrocie do poprzedniej pozycji, kanal wlaczyl sie ponownie. Podczas jazdy ten problem wystepowal kilka razy i za kazdym razem naprawialem go w ten sam sposob i wszystko wracalo do normy.

    Radio:
    Clarion DXZ748RMP
    wzmacniacz:
    Ground Zero GZTA 4000TX
    glosniki:
    Ground Zero TC165T odseparowane
    kable:
    Ground Zero GZPK 10 mm2
    Instalacja:
    W zakladzie car audio JOY, zasilanie lewa strona sam plus, minus z karoserii
    kable sygnalowe poprowadzone sa prawa strona (2 cinche).
  • #2
    djlj24
    Car audio specialist
    Kolejny przypadek braku zielonego koloru - zwykle za to odpowiada uszkodzona dioda LED (po prawej stronie panela jest płytka z diodami LED czerwonymi i zielonymi do podświetlenia wyświetlacza) - są one wysterowywane w zasadzie graniczną wartością prądu i jedna z szeregu pada.
    Ten minus z karoserii mi się nie podoba - przy większej mocy będzie robił problemy (masa zaczyna zamykać się także przez kable sygnałowe).
  • #3
    someone_23
    Level 13  
    ale ten zielony raz sie pali nawet dlugo a czasem sie wylacza. Radio posiada wyswietlacz na ktorym mozna ustawic ok 728 kolorow, wiec watpie ze tutaj diody podswietlaja, wedlug mnie to jest okran lcd.

    Co do minusa z karoserii mowili ze bedzie ok, auto: toyota rav4 - mozesz napisac jasniej co to ze soba niesie? bo mam zamiar obciazyc wzmaczniacz subwooferem 300 Watt w rms.
  • #4
    djlj24
    Car audio specialist
    Wyświetlanie napisów to jedno - podświetlanie to drugie. Kolorów możesz ostawić dużo ale nie możesz mieć równocześnie kilku na wyświetlaczu. A podświetlanie jest zrobione na LEDach.
    Widzę, że masz mgliste pojęcie o nagłaśnianiu - widać to od razu po operowaniu mocami. Karoseria samochodu nie jest dobrym przewodnikiem - rezystywność stali jest dużo wyższa niż miedzy, dodatkowo nie jest to jeden kawałek a klika łączonych za pomocą zgrzewania. To wszystko może powodować znaczny spadek napięcia na linii akululator - wzmacniacz. To w zasadzie nie byłby duży problem jeżeli napięcie odkładałoby się jednakowe cały czas. Ale po zmienia się ono w zależności od obciążenia (np. w rytm basu) i odkłada się jako zakłócenie także na masie kabli sygnałowych. A jeżeli coś się odłoży jako zakłócenie to też zostanie przez wzmacniacz przetworzone i to słychać.
    Swoją drogą 5 metrów porządnego (nie musi być wcale gruby jak ramię) kabla jako przewód masowy do wzmacniacza od akumulatora to nie jest duży wydatek - a wiele potrafi zmienić. Zwłaszcza jak się używa Clariona to na masie nie należy oszczędzać - wiedzą Ci, którym po mocnym basowaniu radio zakończyło żywot z komunikatem Error 6 i ubitym układem servo od CD.