Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buderus U004-24K i sterownik

19 Lut 2008 23:22 3439 6
  • Poziom 17  
    Witam - ostatnio mojej dziewczynie popsuł się już wysłużony kocioł dwu-funkcyjny Termet. Ponieważ dawno temu zakupiony został Buderus, więc przyszła pora na jego zamontowanie. Wszystko byłoby prawie oki, tylko są dwa problemy (wybaczcie, jeśli coś źle napiszę, ale jestem z tego zielony):
    1. Złe dysze w piecu powodujące nie zapalanie się wszystkich palników. Czy ktoś ma może do odsprzedania po małych kosztach dysze do tego pieca na gaz GZ41,5 (serwisant będzie je miał w przyszłym tygodniu, tylko nówki kosztują około 150 zł).

2. Problem sterownika. Do tej pory był jakiś stary, całkowicie analogowy sterownik z dwoma pokrętłami wyboru temperatury i jednym wyborem dzień, noc itp.. Serwisant stwierdził, że ten sterownik się nie nadaje, gdyż jest na napięcie 230V (niestety na nowy nie ma na razie środków). Wydaje mi się, że jeżeli jest to tylko kwestia napięcia to nie stanowi to wielkiego problemu, tylko nie mam żadnych danych, jakim napięciem sterowane jest załączanie w tym nowym kotle. W instrukcji także nie jest podane gdzie podłączyć i jak taki sterownik. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że sterowanie włącz/wyłącz uniemożliwia f-cję modulacji palnika, ale sądzę, że dopóki nie będzie kasy na nowy sterownik Buderusa, to ten stary zupełnie dobrze będzie sie sprawdzał.

Więc jeśli ktoś ma czas i ochotę, to czy mógłby wytłumaczyć co i jak z takim sterownikiem?

Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Jak się bardzo uprzesz to podłączysz ten stary sterownik.
    Nie jest on na 220V tylko na 12V, potrzeba do niego zasilania z kotła lub z zewnętrznego zasilacza.