Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo podpięcie niefabrycznych podnośników

20 Lut 2008 13:48 1152 7
  • Poziom 12  
    Witam, posiadam w polo 2002 (okularnik) i niefabryczne elektryczne szyby montowane przez ASO, do tego jest paskudny, toporny panel montowany we wnękę DIN. Zakupiłem oryginalne boczki z przyciskami i pod nie chcę podpiąć szyby. Niestety wszystko to CAN i piny w przyciskach sa jak szpilki, w odroznieniu od niefabrycznych, które są "analogowe". Czy wystarczy dokupić moduł komfortu i pospinać to wszystko razem? Mam Elsę więc ze schematami nie będzie problemu :)
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam!Ja taki problem rozwiązałem za pomocą przekaźników, wykorzystując tylko wyłączniki, całą elektronikę z paneli pominąłem. To taki polski "kan". Myślę,że tak będzie prościej, masz już wszak działającą instalację. Do rozważenia pozostanie podłączenie podświetlenia przycisków:)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Dzięki za odpowiedź :) A jak rozwiązałeś problem tego, że przełączniki są dwustopniowe?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie rozwiązywałem, zrobiłem tylko jeden stopień. Teraz nie pamiętam, ale chyba można tam zrobić mostek, ja nie robiłem, oparlem wszystko na pierwszym stopniu:)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz, czy w Twojej instalacji nie ma już przekaźników prądowych, wykonawczych. Jeśli są to tutaj możesz zastosować malutkie przekaźniczki, na 12V zwierne, po dwa na szybę, jeśli nie ma to te będą akurat dobre. U mnie były wykonawcze więc tylko ze względu na delikatną budowę wyłącznika dodałem takie małe:) Nie polecam stosowania przekaźników kontaktronowych!
  • Poziom 12  
    No to ostatnie pytanie :) Jak zapobiec zwarciu przy zamykaniu szyby przez pasażera i jednoczesnym otwieraniu tej samej przez kierowcę?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Najłatwiej wykonać to za pomocą biernych styków przekaźnika, łącząc je tak aby zanikało napięcie na przełączniku pasażera kiedy kierowca naciska swój guzik:)