Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Legend Acura 92r 3.2l kontrolka poduszek

20 Lut 2008 15:19 8390 16
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam, po wymianie skrzyni biegów świeci się kontrolka poduszek SRS(chyba..pamięć już nie ta :( )
    Jakieś pomysły jak to zgasić?
    Poduszki na 100% pewne, znam, auto od nowości. Błąd powstał po długotrwałym odłączeniu akumulatora.
    Nie działają też lampki oświetlenia w nogach kierowcy i pasażera, oraz sterowanie radia w kierownicy. Kto wie gdzie szukać przyczyny?
    Te usterki pojawiły się wcześniej i nie mają związku z poduszkami. Będę bardzo wdzięczny za konkretne informacje :)
    Paweł.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Akurat w takiej nie grzebałem, ale w Hondach zwykle daje się wymrygać błąd poduszki łatwo i daje się go też skasować - dość złożona procedura ze zwieraniem pinów i obserwowaniem lampki.
    Może od tego zacznij o ile jeszcze nie znasz :

    http://alflash.com.ua/honda.htm

    Procedury których potrzebowałem czyli odczyt błędu i skasowanie błedu zguglałem, ale trochę to zajęło.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dzięki kolego te opisy mi się przydadzą, jednak w tym modelu to nie poszło. Proszę kolegów o dalszą pomoc:)
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    nie chce prorokować, ale posypał się soft w sensorku..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie wiem gdzie jest kostka poduszek...Prawy słupek odpada, lewy też, pod komputerem nie ma,za popielniczką ani w tunelu też nie... jest w module poduszek wolne wejście na 6 pinów, tylko czy to to? Powinna być dwu pinowa kostka...a nie znalazłem... kto wie gdzie szukać?
    CARDIAG jak mam sprawdzić soft, jak ja nawet złącza nie potrafię znaleźć...?
    Raz już był kasowany taki błąd więc musi gdzieś być!
  • Poziom 30  
    powinno być dwupinowe żółte złącze pod kierownicą. Jednak chyba były tez modele które miały niediagnozowalny układ airbag i trzeba sprawdzać wszytsko na piechote.. Masz 2 poduszki i 2 napinacze pasów? Czy tylko 1 airbag?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dwie poduszki i dwa napinacze, chyba diagnoza jest ... tu jest wszystko sprawne, tylko nie można znaleźć tego złącza. Honda ustala gdzie ono powinno być, dla nich to też zagadka. Jest możliwość,że robi się to poprzez gniazdo w samym sterowniku. Pod kierownicą nie widziałem, zdejmę dzisiaj obudowę, zobaczymy... Dzięki za zainteresowanie:)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie wiem jak to w Hondach jest ale w Fiacie Punto jeśli jest poduszka i sterowanie radia w kierownicy to przy kierownicy jest taka taśma połączeniowa, która niestety lubi się przetrzeć (to jest zbudowane jak potencjometr - w jednej części są ścieżki przewodzące, w drugiej ślizgi, które się po nich przesuwają)... to by uzasadniało padnięcie najpierw sterowanie radiem, później błąd poduszek, więc warto sprawdzić ten trop, a nóż jest to podobnie rozwiązane.

    Ew. odłącz akumulator, zdejmij i odłącz poduszkę kierowcy, odłącz wtyk od sterownika i sprawdź czy jest przejście między stykami we wtyczce idącej do poduszki a stykami we wtyczce do sterownika. Jeśli masz więcej poduszek, na czas pomiarów, dla bezpieczeństwa, odłącz je wszystkie.

    Tak to mniej więcej wygląda:
    Honda Legend Acura 92r 3.2l kontrolka poduszek
    Z jednej strony jest widoczny wtyk z drugiej są dwa lub więcej gniazda na kablach. Możesz sprawdzić czy jest przejście między każdym ze styków we wtyku a odpowiednim stykiem w gnieździe.
    Żeby się dostać do tego elementu trzeba zdjąć kierownicę (jeśli tego nie robiłeś wcześniej, poczytaj jak to się robi, żebyś później nie miał problemu z ustawieniem jej na wprost).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego tzok bardzo dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy, u mnie problem polega na niemożności zlokalizowania gniazda diagnostycznego poduszek i wykasowania błędu, cała instalacja już jest sprawna, włącznie ze sterowaniem radia, był utleniony przewód od bezpieczników. Sprawdziłem dzisiaj pod kierownicą i nie znalazłem, czekam na odpowiedź z Hondy. Dobrze,że to moje auto i klient się nie denerwuje :) :)
    Gdyby ktoś wiedział, gdzie zamontowali ta kostkę diagnostyczna, albo czy diagnozę robi się za pomocą wolnego portu w sterowniku, będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Może to pomoże:
    http://www.acuraworld.com/forums/showthread.php?t=58348

    Złącze diagnostyczne to wiszące luzem na kablach żółte gniazdo 2 pin umiejscowione pod deską między lewym słupkiem a kolumną kierownicy.

    http://alflash.com.ua/OBDII/Hondaloc.pdf
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wszystko pięknie, tylko ta małpa moja tego nie ma...idę jeszcze raz szukać, dzięki Kolego tzok.
  • Poziom 11  
    do 95 roku honda posiada samodiagnozę policz ile razy mruga lampka
    jeżeli nie ma usterek w układzie poduszek lampka powinna zgasnąc
    w hondach po 95 roku jest układ samodiagnoza 2 i tam występuje gniazdo
    diagnostyczne w postaci żółtej kostki przeważnie nad nogami kierowcy jak potrzebujesz więcej info to napisz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam ! Lampka nie mruga, świeci się po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie po odpaleniu auta.
  • Poziom 11  
    najprawdopdobnie jeżeli nie mruga lub chocby nie zgasnie na moment po przekręceniu zapłonu brak jest zasilania sensora tak jest w większosci systemów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odświeżam temat, nadal nie znalazłem wiązki do SRS i dodatkowo potrzebne schematy do tego autka, zaczęło robić cyrki, czasem nie odpala, w czasie jazdy potrafi prędkościomierz lub obrotomierz spadać do 0. Ja nigdy nie mogę trafić na moment usterki...(chyba się mnie musi bać albo lubić)
    A moja Pani stwierdza,że ...C_E_N_Z_U_R_A...jestem a nie mechanik.

    Dodano po 2 [minuty]:

    TO JEST MODEL 1991, ROK PRODUKCJI 1992 więc schematy z 1992 roku nie pasują, potrzebne do poprzedniego rocznika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie coś w temacie? Bo pilne się robi...
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Odnośnie gniazda diagnostycznego SRS: tablica bezpieczników / przekaźników pod kierownicą - na 99% jest ŻÓŁTA wtyczka z dwoma pinami. Nie daj się zwieść, bo może być wpięta jak gdyby nigdy nic w tablicę, tyle że z drugiej strony nic nie ma - zaślepka. Kody odczytasz po zwarciu pinów i włączeniu zapłonu.
    Odnośnie reszty usterek: napisałeś jakiś czas temu o utlenionym przewodzie / bezpieczniku. Sprawdź dokładnie resztę bezpieczników (gniazda i same połączenia), bo wydaje mi się to trochę podejrzane. Jeśli nawalił jeden to teraz może być winny drugi.
    Pozdr.