Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy zalać syntetykiem VW 1,8TB 2004 r. 215 tys. przebiegu

20 Lut 2008 19:54 3495 22
  • Poziom 9  
    witam,doradźcie jakim olejem zalać sharana 1,8 T benzyna z 2004 r. 215 tys. km.przebiegu auto kupiłem niedawno ale jakim olejem jest teraz zalany to nie mam zielonego pojęcia,czy jest sens zalewać go syntetykiem,czy półsyntetykiem czy może mineralnym ??

    Regulamin pkt 11 i 11,2 proszę poprawić. goldwinger
  • Poziom 38  
    Proponowalbym na poczatek syntetyk - jeżeli koszty dla ciebie sie nie liczą. Gdyby po niewielkim przebiegu okazalo sie że "żre" olej , to zmienić na pól , lub minerala.
  • Poziom 27  
    no to zes chlopie zaproponowal. Zalej mineralnym bo nie wiesz co bylo przedtem jezeli ktos lal mineralny to po wlaniu syntetyka dobrze bedzie jak nie zarzniesz silnika. Bezpiecznie bedzie mineralny. A poza tym przebieg juz ma swoje wiec olej o wiekszej lepkosci bedzie wskazany.
  • Poziom 16  
    Syntetyk odpada! Za duży przebieg. Ja do Fiata Punto z przebiegiem 150 tys. nalałem Mobil S - półsyntetyk. Idealnie na nim chodzi, żadnych wycieków, żarcia oleju itp. Wymieniam co 10 tys. kilometrów a dolewam w tym czasie góra 0,2 litra. Polecam ten olej. Syntetyk owszem, ale do nowego autka.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Chłopie lej 10W40,szkoda turbiny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    porównał fiata do VWeja
    200 tys to dla niego tyle co nic
  • Specjalista grupy V.A.G.
    cobraa napisał:
    no to zes chlopie zaproponowal. Zalej mineralnym bo nie wiesz co bylo przedtem jezeli ktos lal mineralny to po wlaniu syntetyka dobrze bedzie jak nie zarzniesz silnika. Bezpiecznie bedzie mineralny. A poza tym przebieg juz ma swoje wiec olej o wiekszej lepkosci bedzie wskazany.

    Nabijasz się czy co?
    Minerałem to dopiero zarżnie ten silnik i turbinę.
    Jak nie wiesz co było zalej 10W40.
    Ale 5W40 też mu nie zaszkodzi, jeśli przebieg jest prawdziwy.
  • Poziom 14  
    witam.najlepiej zgodnie z zaleceniem producenta.pozdr
  • Poziom 16  
    Nie porównuje Fiata do VW!!!!! Chodziło mi oto że Mobil S Półsyntetyk to dobry olej. Jestem z niego bardzo zadowolony. Wiem że dla VW 200 tys przebiegu to niewiele, ale chyba się zgodzimy że syntetyk byłby troszkę ryzykowny. Zresztą nic prostszego, wystarczy zajechać do dobrego warsztatu albo do serwisu VW i zapytać jaki olej zasugerują.
  • Poziom 30  
    Norma producenta to 505.00 jeżeli był zalany 10W40 a wlejesz mu 5W40 może zacząć silnik ciec,jeżeli auto było serwisowane to w serwisie powiedzą Ci na jakim olej jeździł.
  • Poziom 38  
    ptaszek1975 napisał:
    Norma producenta to 505.00


    Co to takiego :cry:?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oznaczenie klasy oleju wg VW
  • Poziom 38  
    Normy normami ,ale ludzie leją różne wynalazki,lub nie wymieniają oleju długo długo ,widziałem już takie które miały nie całe 100tyś a silniki uszkodzone bo od nowości miały dwa razy wymianę oleju i oczywiście takie które mają 300tyś i pracują jak nowe ,dlatego myśle ,że nie ma jakieś określonej reguły.
  • Moderator Samochody
    Zapominacie że to benzyna turbo, tak że przebieg 200 tys km to dla niego dużo, trwałość tych silników to nie to samo co tdi, czy wolnossących benzyniaków. Dobrej klasy mineralny i masz `święty spokój. Chyba że masz 100% pewności że jeździł na syntetyku.
  • Poziom 20  
    Przy turbinie syntetyk lub pół syntetyk w żadnym wypadku mineralny.
    Jeśli samochód był serwisowany to jest bardzo prawdopodobne że jeździł na syntetyku, no chyba ze spalał olej to pół syntetyk.
  • Moderator Samochody
    MichaelR napisał:
    Przy turbinie syntetyk lub pół syntetyk w żadnym wypadku mineralny.
    Jeśli samochód był serwisowany to jest bardzo prawdopodobne że jeździł na syntetyku, no chyba ze spalał olej to pół syntetyk.


    Stare Corrado też miało 1,8 turbo i jeździło na oleju mineralnym, dlaczego więc miałby on Sharanowi zaszkodzić ?. Co ma turbina do tego ?.
  • Poziom 20  
    1.Dodatki zastosowane w oleju półsyntetycznym i mineralnym
    2. Gęstość oleju 10W40, 15W40
    3. Testy prowadzone przez różnych ekspertów w dziedzinie olejów silnikowych, im lepszy olej tym dłuższa żywotność silnika i turbosprężarki.

    OK, nie będe się kłócił o taką pierdołe, moje zdanie napisałem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    robokop napisał:
    Zapominacie że to benzyna turbo, tak że przebieg 200 tys km to dla niego dużo, trwałość tych silników to nie to samo co tdi, czy wolnossących benzyniaków. Dobrej klasy mineralny i masz `święty spokój. Chyba że masz 100% pewności że jeździł na syntetyku.

    A u mnie jest 270 tys. przy tym silniku i leję 10W40.
    I nie dolewam, więc wycieków brak, silnik też go nie zużywa.
    A zalanie tego silnika, wyprodukowanego w 2004 r. olejem mineralnym to kpiny!.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Ja bym zalal polsyntetyk dlatego ze niewiesz jaki byl wczesniej olej.Polsyntetyk jest olejem posrednim i mozna go zalac zarowno po mineralnym i syntetyku.
  • Poziom 9  
    dziękuję wszystkim za odpowiedzi w temacie,wyciągnąłem wnioski z postów i zakupiłem półsyntetyk valvoline 10W40,mam nadzieję ,że będzie się dobrze spisywał ,silnik mimo sporego przebiegu wygląda jak nowy(nie był myty!) zero przecieków i nie bierze oleju,jeszcze raz dzięki :-)
  • Poziom 2  
    stiko napisał:
    dziękuję wszystkim za odpowiedzi w temacie,wyciągnąłem wnioski z postów i zakupiłem półsyntetyk valvoline 10W40,mam nadzieję ,że będzie się dobrze spisywał ,silnik mimo sporego przebiegu wygląda jak nowy(nie był myty!) zero przecieków i nie bierze oleju,jeszcze raz dzięki :-)



    gratuluje wyboru:) tez bym wybral ten olej jest bardzo dobry

    a corrado jest na kompresorze a nie na turbinie troszke inne rozwiazanie
  • Poziom 16  
    Czasami mam wrażenie ze ludzie wybierajac olej tak naprawde kupuja jego reklame. Oleje syntetyczne sa o niebo lepszymi olejami i nie prawda sa wiejskie opowiaski o rozszczelniajacych sie silnikach itp;] Dzisejsze oleje syntetyczne maja liczbe czyszczaca podobna do oleji mineralnych;] Wiec nic nie wypłukaja. Nie sa tez zadsze! Syntetyczny olej praktycznie nie zmienia struktury podczas rozgrzewania natomiast olej mineralny tak;]
  • Poziom 10  
    poradze ci półsyntetyka jest lepszy od mineralnego a gorszy od syntetyka ja kupiłem BMW z Niem... i zalałem go półsyntetykiem i chodzi super a teraz będe wymieniał drugi raz. a na syntetyka szkoda kasy