Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 2002r-włącza się alarm.

mos5 20 Lut 2008 20:23 4763 18
  • #1 20 Lut 2008 20:23
    mos5
    Poziom 24  

    Po uzbrojeniu alarmu po kilkudziesięciu minutach włącza sie alarm.Jeśli alarm rozbroję i nie otworzę auta(alarm nie podłączony do c.zamka)i ponownie uzbroję to system alarmowy sygnalizuje nie zamknięte drzwi,maski bagażnika.Wnioskuję że problem związany jest z obwodem z którego wykorzystuję sygnalizację otwarcia drzwi , a mianowicie przewód do sterowania górnego oświetlenia wnętrza brązowo-biały (grubszy) masa po otwarciu drzwi.Robiłem wiele takich aut i nie było problemu.Przypuszczam że sterownik komfortu odcina po czasie plus na górne oświetlenie i alarm przez żarówkę dostaje "masę"..
    Czy dobrze myślę i jak sobie koledzy z tym radzicie? Tranzystorowy inwerter , dioda , przekaźnik?

  • #2 20 Lut 2008 20:30
    jg11
    Poziom 20  

    wysteruj alarm czystą masą przez przekażnik.

  • #4 20 Lut 2008 22:38
    mos5
    Poziom 24  

    carrier napisał:
    Krańcówkami wbij się na module pod dywanikiem kierowcy szaro niebieski drzwi, brązowo czerwony maska, brązowo czarny bagażnik. Jeżeli tam się wbijesz to nie będzie problemów.

    Zawsze tak robię z bagażnikiem i maską , ale nie z drzwiami . W jakim obwodzie w tym aucie pracuje ten szaro-niebieski?Lubię wiedzieć w co się wpinam.

  • #5 20 Lut 2008 22:41
    mr-perch
    Poziom 28  

    No właśnie w zapalanie lampki sufitowej.

  • #6 20 Lut 2008 23:00
    mos5
    Poziom 24  

    W jaki sposób...a brązowo-biały?

  • #7 20 Lut 2008 23:10
    mr-perch
    Poziom 28  

    A jakoś tak to jest, że tak działa :-)

  • #8 20 Lut 2008 23:16
    mos5
    Poziom 24  

    Jeśli nikt nie wyjaśni jutro przeanalizuję schemat i będziemy wiedzieć.
    Mimo wszystko dzięki.
    Czekam jeszcze na potwierdzenie czy dobrze interpretuje przyczynę tych fałszywych alarmowań.

  • #10 21 Lut 2008 18:13
    xwit
    Poziom 33  

    Panowie może Ameryki nie odkryłem ale może się to przydać.Miałem kiedyś Paska B5 '98 rok do alarmu.Kiedyś tam gdzieś w Unii ktoś tam montował moduł zamka i zamek był podłączony przy module komfortu pod dywanikiem.Wtedy za bardzo nie miałem czasu by się w to zagłębiać ale utkwiło mi to w bańce.I dziś latałem z kablami po Pasku '96.Taki jeden z pierwszych.Jeszcze 'ekologiczny' czyli z zielonymi zegarkami i postanowiłem to sprawdzić.I oto co wyszło:nie trzeba wbijać sie do zamka w drzwi.Przynajmniej do '98 roku tak może być.Mówię o wersji bez pilota bo takie miałem.Podpinamy się do brązowo-zielonego i brązowo-niebieskiego i zameczek pięknie lata.Może to nic takiego super ale nie trzeba walczyć z drzwiami i je bebeszyć.Mała rzecz a cieszy.Przynajmniej mnie.

  • #13 21 Lut 2008 22:19
    mos5
    Poziom 24  

    mr-perch napisał:
    A jakoś tak to jest, że tak działa :-)

    A oczywiście że działa bo to ten sam obwód.Przewód szaro-niebieski a właściwie zgodnie ze schematem niebiesko-szary , który jak zapewniasz rozwiąże mój problem , to w konsekwencji przewód brązowo-biały do którego jestem podłączony.Zmiana następuje w złączu konektorowym o symbolu T100/6 na dole przedniego lewego słupka.A więc carrier problem jest a właściwie był!

    Moderowany przez norbert.s.:

    Jak niżej nadmieniłem, temat zamiany przewodu lampki w Passacie był już poruszany, więc udzielam koledze ostrzeżenia na podstawie punktu nr 14 regulaminu.



    Dzisiaj problem rozwiązałem. Nie zastosowałem diody jak radził norberts bo nawet trzy amperowa dioda "nieprzyjemnie" się grzała .W końcu zasila trzy wewnętrzne lampki których prąd przekracza 2A a przy godzinie pracy(po tym czasie komfort odcina plus) może być różnie np.:podejrzany zapach.Wykorzystałem przekaźnik który jak się okazało nawet cicho pracuje(powolne gaszenie górnego oświetlenia to często "terkotanie " przekaźnika).
    Dziękuję wszystkim za aktywność w moim temacie!

  • #15 22 Lut 2008 00:15
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Mos5 w przyszłości spróbuj dać diodę Shotky'ego 3A, bo są takie, to ci się nie będzie grzała. Różnica między diodą prostowniczą, a Shotky'ego polega na tym, że ta druga ma o wiele mniejszy spadek napięcia na jej złączu. Robiłem kiedyś testy. Dioda prostownicza 3A przy 12V i żarówce 21W chciała wyjść z siebie, a to tylko ok. 1,7A. Dioda Shotky'ego była w tej konfiguracji letnia. Faktem jest, że taka dioda kosztuje 3 razy tyle co prostownicza, ale i tak mniej niż przekaźnik. To tak na marginesie całego tematu. Pozdrawiam :D

  • #16 22 Lut 2008 07:30
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    mos5 napisał:
    mr-perch napisał:
    A jakoś tak to jest, że tak działa :-)

    A oczywiście że działa bo to ten sam obwód.Przewód szaro-niebieski a właściwie zgodnie ze schematem niebiesko-szary , który jak zapewniasz rozwiąże mój problem , to w konsekwencji przewód brązowo-biały do którego jestem podłączony.Zmiana następuje w złączu konektorowym o symbolu T100/6 na dole przedniego lewego słupka.


    Kolego mos5, gdyby kolega wykazał więcej inicjatywy w użyciu wyszukiwarki, nie musiałby kolega robić doktoratu i zamieszania wokół tego przewodu.
    Ameryka jest odkryta na przykład W TYM TEMACIE .
    Poza tym lampka oświetlenia wnętrza w passacie gaśnie o ile pamiętam po jakichś 10 minutach mimo otwartych drzwi i nie ma praktycznie możliwości, żeby świeciła godzinę czasu.

  • #17 23 Lut 2008 00:18
    mos5
    Poziom 24  

    Moderatorze to już chyba przesada kilka linijek wcześniej xwit i carrier
    rozpoczynają polemikę zupełnie poza treścią mojego tematu , co ciekawe to oni kolejny raz odkrywają Amerykę bowiem ich problem był już wałkowany na forum sam doskonale o tym wiesz ( zresztą mogę udowodnić). Niestety to Ci nie przeszkadza.
    To Ty kolejny już raz robisz zamieszanie, to po pierwsze.Po drugie ten doktorat przyda się choćby kolegom carrier i mr-perch jak widać z tematu nie znali problemu więc uważam było warto. Po trzecie jest praktyczna możliwość żeby lampki wnętrza świeciły godzinę...wystarczy średnio dokładnie sprzątać wnętrze auta ( i co jakiś czas otwierać i zmykać kolejne drzwi).Tyle do kolegi norberts.

    A teraz merytorycznie i zgodnie z tematem.Kolego zmacio bardzo rzeczowa wypowiedz i oryginalne rozwiązanie problemu.Mam tylko prośbę jeśli masz już jakieś doświadczenie to podpowiedz,podaj typ diody Shotky'ego (3A) którą możnaby bez problemu kupić obecnia na rynku za niewielkie pieniądze.

  • #18 23 Lut 2008 12:43
    mr-perch
    Poziom 28  

    Kolego mos5 - nie napisałem wszystkiego, bo długo bym pisał. Chciałbyś mieć takie doświadczenie, jakie ja mam (19 lat w branży zabezpieczeń). A nie każdemu udostępniam zasoby swoich szarych komórek. Myśleć, szukać i dociekać powinien każdy. Bez wyjątku. Z mojej strony koniec tematu.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo