Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 2002r-włącza się alarm.

20 Lut 2008 20:23 5297 18
  • Poziom 24  
    Po uzbrojeniu alarmu po kilkudziesięciu minutach włącza sie alarm.Jeśli alarm rozbroję i nie otworzę auta(alarm nie podłączony do c.zamka)i ponownie uzbroję to system alarmowy sygnalizuje nie zamknięte drzwi,maski bagażnika.Wnioskuję że problem związany jest z obwodem z którego wykorzystuję sygnalizację otwarcia drzwi , a mianowicie przewód do sterowania górnego oświetlenia wnętrza brązowo-biały (grubszy) masa po otwarciu drzwi.Robiłem wiele takich aut i nie było problemu.Przypuszczam że sterownik komfortu odcina po czasie plus na górne oświetlenie i alarm przez żarówkę dostaje "masę"..
    Czy dobrze myślę i jak sobie koledzy z tym radzicie? Tranzystorowy inwerter , dioda , przekaźnik?
  • OptexOptex
  • Poziom 20  
    wysteruj alarm czystą masą przez przekażnik.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Krańcówkami wbij się na module pod dywanikiem kierowcy szaro niebieski drzwi, brązowo czerwony maska, brązowo czarny bagażnik. Jeżeli tam się wbijesz to nie będzie problemów.
  • OptexOptex
  • Poziom 24  
    carrier napisał:
    Krańcówkami wbij się na module pod dywanikiem kierowcy szaro niebieski drzwi, brązowo czerwony maska, brązowo czarny bagażnik. Jeżeli tam się wbijesz to nie będzie problemów.

    Zawsze tak robię z bagażnikiem i maską , ale nie z drzwiami . W jakim obwodzie w tym aucie pracuje ten szaro-niebieski?Lubię wiedzieć w co się wpinam.
  • Poziom 28  
    No właśnie w zapalanie lampki sufitowej.
  • Poziom 24  
    W jaki sposób...a brązowo-biały?
  • Poziom 28  
    A jakoś tak to jest, że tak działa :-)
  • Poziom 24  
    Jeśli nikt nie wyjaśni jutro przeanalizuję schemat i będziemy wiedzieć.
    Mimo wszystko dzięki.
    Czekam jeszcze na potwierdzenie czy dobrze interpretuje przyczynę tych fałszywych alarmowań.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Panowie może Ameryki nie odkryłem ale może się to przydać.Miałem kiedyś Paska B5 '98 rok do alarmu.Kiedyś tam gdzieś w Unii ktoś tam montował moduł zamka i zamek był podłączony przy module komfortu pod dywanikiem.Wtedy za bardzo nie miałem czasu by się w to zagłębiać ale utkwiło mi to w bańce.I dziś latałem z kablami po Pasku '96.Taki jeden z pierwszych.Jeszcze 'ekologiczny' czyli z zielonymi zegarkami i postanowiłem to sprawdzić.I oto co wyszło:nie trzeba wbijać sie do zamka w drzwi.Przynajmniej do '98 roku tak może być.Mówię o wersji bez pilota bo takie miałem.Podpinamy się do brązowo-zielonego i brązowo-niebieskiego i zameczek pięknie lata.Może to nic takiego super ale nie trzeba walczyć z drzwiami i je bebeszyć.Mała rzecz a cieszy.Przynajmniej mnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    mr-perch napisał:
    A jakoś tak to jest, że tak działa :-)

    A oczywiście że działa bo to ten sam obwód.Przewód szaro-niebieski a właściwie zgodnie ze schematem niebiesko-szary , który jak zapewniasz rozwiąże mój problem , to w konsekwencji przewód brązowo-biały do którego jestem podłączony.Zmiana następuje w złączu konektorowym o symbolu T100/6 na dole przedniego lewego słupka.A więc carrier problem jest a właściwie był!

    Moderowany przez norbert.s.:

    Jak niżej nadmieniłem, temat zamiany przewodu lampki w Passacie był już poruszany, więc udzielam koledze ostrzeżenia na podstawie punktu nr 14 regulaminu.



    Dzisiaj problem rozwiązałem. Nie zastosowałem diody jak radził norberts bo nawet trzy amperowa dioda "nieprzyjemnie" się grzała .W końcu zasila trzy wewnętrzne lampki których prąd przekracza 2A a przy godzinie pracy(po tym czasie komfort odcina plus) może być różnie np.:podejrzany zapach.Wykorzystałem przekaźnik który jak się okazało nawet cicho pracuje(powolne gaszenie górnego oświetlenia to często "terkotanie " przekaźnika).
    Dziękuję wszystkim za aktywność w moim temacie!
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Mos5 w przyszłości spróbuj dać diodę Shotky'ego 3A, bo są takie, to ci się nie będzie grzała. Różnica między diodą prostowniczą, a Shotky'ego polega na tym, że ta druga ma o wiele mniejszy spadek napięcia na jej złączu. Robiłem kiedyś testy. Dioda prostownicza 3A przy 12V i żarówce 21W chciała wyjść z siebie, a to tylko ok. 1,7A. Dioda Shotky'ego była w tej konfiguracji letnia. Faktem jest, że taka dioda kosztuje 3 razy tyle co prostownicza, ale i tak mniej niż przekaźnik. To tak na marginesie całego tematu. Pozdrawiam :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Moderatorze to już chyba przesada kilka linijek wcześniej xwit i carrier
    rozpoczynają polemikę zupełnie poza treścią mojego tematu , co ciekawe to oni kolejny raz odkrywają Amerykę bowiem ich problem był już wałkowany na forum sam doskonale o tym wiesz ( zresztą mogę udowodnić). Niestety to Ci nie przeszkadza.
    To Ty kolejny już raz robisz zamieszanie, to po pierwsze.Po drugie ten doktorat przyda się choćby kolegom carrier i mr-perch jak widać z tematu nie znali problemu więc uważam było warto. Po trzecie jest praktyczna możliwość żeby lampki wnętrza świeciły godzinę...wystarczy średnio dokładnie sprzątać wnętrze auta ( i co jakiś czas otwierać i zmykać kolejne drzwi).Tyle do kolegi norberts.

    A teraz merytorycznie i zgodnie z tematem.Kolego zmacio bardzo rzeczowa wypowiedz i oryginalne rozwiązanie problemu.Mam tylko prośbę jeśli masz już jakieś doświadczenie to podpowiedz,podaj typ diody Shotky'ego (3A) którą możnaby bez problemu kupić obecnia na rynku za niewielkie pieniądze.
  • Poziom 28  
    Kolego mos5 - nie napisałem wszystkiego, bo długo bym pisał. Chciałbyś mieć takie doświadczenie, jakie ja mam (19 lat w branży zabezpieczeń). A nie każdemu udostępniam zasoby swoich szarych komórek. Myśleć, szukać i dociekać powinien każdy. Bez wyjątku. Z mojej strony koniec tematu.
  • Użytkownik usunął konto