Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1.4 SE - pulsujące wolne obroty

Kazek54 20 Lut 2008 22:07 4787 30
  • #1 20 Lut 2008 22:07
    Kazek54
    Poziom 9  

    Pomóżcie!
    Moja 15-letnia asterka od miesiąca dziwnie sie zachowuje. Gdy silnik jest nagrzany, a w zasadzie od ok. 50 st. C, obroty zaczynają pulsować (nie ma obrotomierza) z częstością ok. 2/s. Same obroty są ok. 900/min. Bardziej to słychać z rury wydechowej niż z samego silnika. Ponieważ układ wydechowy nie był ruszany od nowości, a pojawiły się dziury, wymieniłem obydwa tłumiki. Poprawiła się co prawda elastyczność silnika, dostał jakby więcej mocy, ale pulsujące obroty pozostały. Także od miesiąca wzrosło zużycia poliwa o ok. 1-2 l/100km. Po wymianie tłumików jeszcze nie sprawdzałem. Podczas jazdy i przyśpieszaniu żadnych stuków i tych pulsacji nie słychać. Ostatnio wymieniłem też świece i wyczyściłem kolektor dolotowy powietrza, przepustnicę i silnik krokowy. Nic to nie pomogło. Nie odkręcałem co prawda potencjometru przy przepustnicy. Znajomy mechanik sugerował pomierzyć czunik temperatury w kolektorze dolotowym powietrza. Przy 10 stC -3,1 kOm, przy 25stC -2,5 kOm. Nie wiem czy jest dobry czy nie . Powiem, że był b. zasyfiony. Może ktoś mi poda jego charaktrystykę - czy jest taka sama jak czujnika cieczy chłodzącej? A może macie jakieś inne wskazówki, gdzie mam szukać przyczyny.
    Dla uzupełnienia:
    przebieg 138 tys. km
    wtrysk wielopunktowy
    tylko benzyna

    bez katalizatora, EGR i sondy Lambda (fabrycznie)
    Wywołanie kodów błędów nic nie wskazało

    0 29
  • #2 20 Lut 2008 22:13
    Tomasz008
    Poziom 19  

    pierwsze co to profil :idea:
    później sonda lambda. dokładniej jej charakterystyka oraz czas reakcji. ma zmieniać się z częstotliwością około 0,5 Hz.
    diagnoza też by się przydała

    0
  • #3 20 Lut 2008 22:53
    Kazek54
    Poziom 9  

    Pisałem, że nie mam lambdy

    0
  • #4 20 Lut 2008 22:59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to coś nie tak bo powinna być

    0
  • #5 20 Lut 2008 23:09
    Tomasz008
    Poziom 19  

    hmmm też tak mi się wydaje że powinna być... rezystancyjna

    0
  • #6 20 Lut 2008 23:15
    Kazek54
    Poziom 9  

    Sondy i katalizatora nie było na 100%. Samochód kupiłem u dilera w kraju w 93 - wtedy u nas przepisy nie wymagały, więc Niemcy zaoszczędzili na tym. Do tej pory autko chodziło bez zarzutów.

    0
  • #7 20 Lut 2008 23:32
    labun1
    Poziom 9  

    Przy wymianie świec zaplonowych, tez przydala by sie wymiana przewodow zapłonowych..... Czujnik temperatury silnika, przy temp. 50stopni komputer "mysli" ze jest nadal zimny i autko szaleje. Jest umiejsowiony gdzies na bloku.... Mialem podobny problem w Lanosie.... Pytanko.... czy zimny silnik zapala bez problemu??

    pozdrawiam

    0
  • #8 21 Lut 2008 02:30
    gregorio27
    Poziom 31  

    Ależ się wszyscy czepiają tego czujnika temperatury:) Jest na kolektorze ssącym z lewej strony patrząc od góry. Sprawdź czy kopułka nie popękana i wyczyść styki i palec rozdzielacza. Zobacz czy "węglik"( elektroda lącząca kopułkę z palcem) w kopułce się nie przytarł.

    0
  • #9 21 Lut 2008 07:42
    Kazek54
    Poziom 9  

    Silnik zapala bez problemu. Nie gaśnie.W czasie jazdy też nic nie odczuwam - no może jest głośniejsza praca (buczenie). Silnik ma system Multek M/DIS czyli nie ma palca rozdzielacza zapłonu. Iskra jest wytwarzana tylko przez cewki.

    0
  • #10 21 Lut 2008 09:54
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    i tak wygląda na problem z ukł zapłonowym

    0
  • #11 21 Lut 2008 14:34
    Kazek54
    Poziom 9  

    Pomierzyłem oporność cewek WN -wynik: po ok. 5,5kOm
    Opornośc przewodów - od 3,2 do 5,4 kOm. Myślę, że jeszcze nieźle, Trzeciak podaje 3-20kOm.

    0
  • #12 21 Lut 2008 18:05
    adam7009
    Poziom 38  

    poszukaj tej sondy bo powinna byc

    0
  • #13 21 Lut 2008 19:17
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wcale nie musi, może być potencjometr CO... jeżeli to silnik 14SE to właśnie nie ma sondy. Co innego np C14SE

    0
  • #14 21 Lut 2008 19:20
    Kazek54
    Poziom 9  

    Mając samochod 15 lat wiem, czy jest sonda, czy jej nie ma. Samo oznaczenie silnika "14SE" wskazuje, że nie ma katalizatora - a wiec i sondy. Z katalizatorem ten rocznik miałby oznaczenie C14SE.

    Przy okazji może mi ktoś podpowie, czy czujnik temperatury cieczy w tej wersji silnika jest wkręcony z boku do głowicy (pod zespołem cewek WN)?
    Dzisiaj , przy nagrzanym silniku wypiąłem wtyczkę z tego elementu i nic się nie zmieniło (silnik pulsuje dalej). Zaświecil się tylko "piorun". Jutro sprawdzę jaki błąd wyrzuci komp.

    Może to jest to?

    0
  • #15 21 Lut 2008 19:36
    bartek_j
    Poziom 35  

    Opornośc przewodów ma niewiele do gadania. Ważniejsze jest aby nie miały przebicia. Świece wykręć i obejżyj na okoliczność jakości spalania w cylindrach.
    Czy silnik ciągnie róno pod obciążeniem czy przerywa ?

    Może zabrzmi to banalnie i będzie przyczyną docinków sprawdź regulator powietrza wolnych obrotó zwany popularnie krokowcem. Poszukaj tez fałszywego powietrza, czy nic nie syczy za bardzo, szczegółnie jak przytkasz dolot.

    Aha, dobrze szukałeś czujnika temperatury, to tam.

    0
  • #16 21 Lut 2008 19:49
    adam7009
    Poziom 38  

    a,właśnie ,że ma i to dużo poniżej 6,5kohm to złom

    0
  • #17 21 Lut 2008 20:12
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czy kolega moglby rozwinąć ta głęboką myśl ?

    0
  • #18 21 Lut 2008 20:23
    adam7009
    Poziom 38  

    rozwijanie tej myśli nie ma związku z tematem

    0
  • #19 21 Lut 2008 20:23
    Kazek54
    Poziom 9  

    Pytanie do Adama - z tego co wyczytałem, to czujnik temp. może mieć 0,3-6,6kOm (80 - 0 st.C). A może pisałeś o kablach WN?

    O krokwcu już pisałem myślę, że jest OK.
    Jutro pomierzę ten czujnik.

    Co do kabelków WN to w nocy iskrzyły nieco przy blaszanych rurkach. Rurki zdjąłem i błyski zniknęły.

    Fałszywego powietrza też szukałem - nic nie syczy po zatkaniu wlotu powietrza.

    0
  • #20 21 Lut 2008 20:38
    adam7009
    Poziom 38  

    pisałem o kablach,a czujnik nie wiem dokładnie jak w tym modelu ,ale we większości 2000-3000ohm przy 20 stopniach i200-300przy 90stopniach.Co do kabli słabe parametry ,ale nie ten objaw,powinno szarpac silnikiem i efekt jakby czasami nie chodzil na wszystkie tłoki no większe spalanie paliwa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    pisałem o kablach,a czujnik nie wiem dokładnie jak w tym modelu ,ale we większości 2000-3000ohm przy 20 stopniach i200-300przy 90stopniach.Co do kabli słabe parametry ,ale nie ten objaw,powinno szarpac silnikiem i efekt jakby czasami nie chodzil na wszystkie tłoki no większe spalanie paliwa,co do kabli to wymiana nie zaszkodzi tym bardziej ,że iskrzą .

    0
  • #21 21 Lut 2008 21:40
    bartek_j
    Poziom 35  

    Kazek54 napisał:


    Co do kabelków WN to w nocy iskrzyły nieco przy blaszanych rurkach. Rurki zdjąłem i błyski zniknęły.


    kable zapłonowe do wymiany, bezwarunkowo. To nie oporność kabli jest zwykle problemem tylko przebicia / utrata izolacji. Jak masz "piorunki" koło kabli to kable niestety kaputt.

    0
  • #22 21 Lut 2008 22:18
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Kable w zasadzie nie powinny iskrzyć ale spotkałem się z napisem na opakowaniu kabli zapłonowych tej treści:"świecenie przewodów w ciemności nie jest oznaką ich uszkodzenia" nie wykluczam jednak uszkodzenia kabli u Ciebie. Moja diagnoza jest jednak inna niż podpowiedzi kolegów ,mianowicie takie objawy wskazują z reguły na nieszczelność układu dolotowego ze wskazaniem na odcinek od przepustnicy do silnika.Może to być jakiś dziurawy lub spadnięty wężyk. Było też kilka postów o uszczelce znajdującej się pod zespołem przepustnicy która przepuszczała lewe powietrze.

    0
  • #23 21 Lut 2008 22:54
    adam7009
    Poziom 38  

    widzisz Bartek ,po oporności kabli stwierdziłem ,że są niezbyt dobre zanim Kazek coś wspomniał o przebiciach,ale nie twierdzę ,że to musi miec związek z jego obrotami.

    0
  • #24 21 Lut 2008 23:34
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    nie chciałbym wnikac w temat ale na moje oko to jest wina albo przewodów podcisnienia lub silniczka krokowego jesli on wystepuje w twoim modelu

    0
  • #25 22 Lut 2008 12:30
    Kazek54
    Poziom 9  

    Kabelki wymieniłem, ale nic nie pomogło. Przy okazji pomierzłem ich oprnośc - miały niewiele więcej od starych (4 - 7 kOm).

    Wczorajsza diagnostyka została zarejestrowana w kompie błędami: 15, 33, 34, 71. To by się zgadzało, bo wypinałem poszczególne czujniki. Nie wiem tylko dlaczego wyskoczył błąd 34 - przecież nie mam EGR-a.

    Pomierzyłem czyjnik temp. cieczy w rożnych temperaturach - wydaje sie być dobry.
    Jeszcze raz dokładnie sprawdziłem wężyki i połączenia w rejonie przepustnicy i kolektora ssącego. Na 99% jest wszystko O.K.
    Silnik zimny, czy ciepły odpala od strzału. Zimny przy nieco wyższych obrotch (ok 1100) codzi regularnie. po nagrzaniu (ok. 900 obr.)- pulsuje. W czasie jazdy zachowuje się normalnie - nie szarpie.

    Sprawdzę jeszcze raz ten krokowiec.

    -----------------------------------------------:arrow::arrow::arrow:
    Już go sprawdzilem. Cewki mają po 50 Om. Zmienił położenie o ok. 2mm po resecie komputera, czyli chodzi. Niepokoi mnie to, że grzybek silniczka ma luzy - wyczuwalne wzdłużne, a poprzeczne ok. 1mm.
    Poza tym nic się nie zmieniło - po całej akcji za ponad 350 zeta mam jedynie nowe tłumiki, świece i kable.

    Pojeżdżę może z miesiąc i sprawdzę jak wygląda sprawa zużycia paliwa.
    Jak będzie do wytrzymania to może dam sobie z tym spokój.

    0
  • #26 26 Lut 2008 19:44
    Kazek54
    Poziom 9  

    Miałem ostatnio więcej jazdy i już mogę powiedzieć, że spalanie wzrosło z ok. 7 do 10l/100. Nigdy wcześniej mnie to nie spotkało. Moc silnika tez spadła bo na autostradzie z trudem wyciągnął 140, wcześniej bez problemu 160.

    Dzisiaj byłem u elektro - mechanika, oczywiście tester nic nie wykazał. Podmieniał po kolei: silnik krokowy, czujnik ciśnienia powietrza, zespół zapłonowy (cewki) + omierzył potencjometr przepustnicy. Na szczęście za friko - bo nic nie znalazł.

    BEZ EFEKTU. WOLNE OBROTY DALEJ FALUJĄ
    Podejrzewa sterownik, ale nie miał tego typu żeby podstawić.

    Co dalej robić? Jak sprawdzić, czy to wina ECU?

    0
  • #27 26 Lut 2008 19:54
    bartek_j
    Poziom 35  

    Hm.. skoro już wszytsko zawodzi t proponuję zorbić analizę spalin, coś powie o jakości spalania w silniku. I przy okazji może się rozwiąże dlaczego więcej pali... Byćmoże trzeba będzie potencjometrem CO podkręcić, tylko gdzie on w tej astrze jest ? Nigdy takiej nie widziałem... ;)

    0
  • #28 29 Lut 2008 09:12
    Kazek54
    Poziom 9  

    Wczoraj znzlazłem coś w necie:
    http://www.eclipse.net.pl/printview.php?t=1146&start=60&sid=86b8b66c70f00119ac6dec715a50f79c

    W mojej astrze te objawy są identyczne. Szczególnie to co słychać na filmie:

    http://pl.youtube.com/watch?v=2NUUenIg6K8

    Nie jestem tylko pewny czy to na 100% był popychacz hydrauliczzny, czy czasem nie ten przestawiony rozrząd.

    Może ktoś miał podobny przypadek?

    0
  • #29 29 Lut 2008 21:38
    Kazek54
    Poziom 9  

    Byłem u mechanika. Wymienił olej + filtr (i tak miałem już wymieniać) i twierdzi, że to ew. może rozruszać zapieczone popychacze hydrauliczne zaworów. W przeskoczony ząbek paska rozrządu nie wierzy - sam go wymieniał, ale 4 lata (37tys. km) temu.

    Ja mu nie wierzę - jutro sam spawdzam ustawienie kół rozrządu.

    0
  • #30 29 Lut 2008 22:01
    adam7009
    Poziom 38  

    po 4latach lub 60tyś to czas na nowy pasek

    0