Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mlody "elektryk" prosi o informacje :)

abcdmariusz 20 Lut 2008 23:03 5747 9
  • #1 20 Lut 2008 23:03
    abcdmariusz
    Poziom 9  

witam :) Jestem jeszcze nie doszłym elektrykiem, znaczy sie w trakcie nauki :) Mam sprawe... mogl by mi ktos wytlumaczyc jak powinno sie wykonac instalacje oswietlenia, jak popodlaczac te przewody w puszkach, jak robic odgalezienia ( mam obwod elektryczny jak robic odgalezienia na poszczegolne gniazdka ) itp.. chodzi mi o taka wiedze do zastosowania typowo w praktyce :) w szkole niestety ucza nas tylko teori o praktyce mozna niestety zapomniec :/

0 9
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 20 Lut 2008 23:23
    slawek1111
    Poziom 26  

A o jaką instalację ci chodzi?Nadtynkową czy podtynkową.W instalacji podtynkowej puszek rozgałęziających się już nie stosuje.

0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #3 20 Lut 2008 23:34
    patryk-84a
    Poziom 28  

Jak sobie klient po "staremu" życzy to stosuje się, czasem przydaje się jedna puszka gdzieś w celu zaoszczędzenia dużej ilości przewodu lub dla ułatwienia sprawy. Teraz często łączy się instalację w tzw. pętle (od gniazdka do gniazdka) i stosuje się głębokie puszki. W puszkach jest wtedy mało miejsca i potrzebne dodatkowe połączenia (które wcześniej wykonywało się za pomocą "pierścieni") wykonuje się za pomocą złączek typu WAGO. Pętla taka zasilana jest z dwóch stron i należy wtedy bezwzględnie uważać na kolory. W przypadku wypalenia się jakiegoś odcinka przewodu między gniazdkami, mamy pewność, że w gniazdkach nadal będzie prąd.

0
  • #4 20 Lut 2008 23:56
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka

patryk-84a napisał: