Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana klocków hamulcowych w renault megan

krzys_sajk 21 Lut 2008 08:31 29445 9
  • #1 21 Lut 2008 08:31
    krzys_sajk
    Poziom 2  

    Witam wszystkich zmotoryzowanych. Mam Renault Megane 1.4 16v rok 2001 i chciałbym sam wymienic klocki hamulcowe i tarcze w przednich kołach . Słyszałem ,że nie jest to wielka filozowia , ale chciałbym sie was poradzić , które śruby w zacisku odkręcić, żeby dostać się do klocków hamulcowych . Jest śruba z przeciwnakrętką w gumowej otulinie i odkręca się zwykłym kluczem płaskim i jest śruba , która jest schowana i jest to imbus lub torex .
    Proszę o podpowiedz ,lub jakby ktoś miał zdjęcia krok po kroku.

    Dziekuje
    krzys

  • #2 21 Lut 2008 21:15
    piomoto
    Poziom 19  

    Problem możesz mieć gdy będzie zapieczony tłoczek lub suwaki. Reszta to nic trudnego tylko trzeba dokładnie się przyjrzeć co się chce zrobić.

  • #3 21 Lut 2008 21:34
    MichaelR
    Poziom 20  

    Przyda się przy okazji smar do tłoczków hamulcowych i preparat do odtłuszczania tarcz (może być benzyna ekstrakcyjna), smar miedziany, oraz szczotka druciana.
    Ja ostatnio płaciłem za tą operacje po za ASO 80zł brutto.
    A jak będą tłoki blokowały to spalisz klocki i szybko się skończą.
    P.S. Nowe klocki i tarcze muszą się dotrzeć tak więc przez pierwsze 200km należy unikać ostrych i gwałtownych hamowań.

  • #4 22 Lut 2008 01:21
    marek1977
    Poziom 33  

    Qrcze. Mam nadzieję że nie jeździsz po mazowszu :) Jedź do mechanika zapłać te 40 zeta i on Ci to zrobi tak jak ma być. A jak nie to polecam zajrzeć tu http://megane.ruzam.pl/printview.php?t=3088&start=0&sid=645122ce8d9ce47485b513229ff4974d
    Mam nadzieje że nie dostanę po uszach za link.
    Zanim zdejmiesz klocki to odkręć tarcze z tej śrubki co ją tam widać. Może nie będzie chciała się odkręcić to ktoś Ci wciśnie hamulec to tarcza nie będzie sie obracać. Jak już zdejmiesz klocki to odkręć jarzmo i zdejmij tarczę. Oczyść piastę posmaruj miedzią, oczyść i nasmaruj miedzią miejsce pracy klocka, załóż skręć wszystko i może będzie hamował :) . Nie zapomnij podpompować hamulców zanim ruszysz bo spotka Cię mało przyjemna niespodzianka.

  • #5 22 Lut 2008 15:42
    pioart
    Poziom 37  

    Witam.
    Mam parę uwag co do tych porad.
    Nie polecam czyszczenia szczotką bo w większości przypadków to nic nie daje. Polecam skrobak i papier ścierny. Piasta powinna być oczyszczona ze zgorzelin i rdzy szczotka tylko w większości przypadków „wyświeca” zgorzelinę , tak więc skrobak i papier ścierny. Powierzchnia musi być czysta bo w innym przypadku doprowadzi to do tzw. Bicia tarcz / nie wszystkie firmy uznają tego typu reklamacje/
    Smar z dodatkiem miedzi owszem ale tylko do powleczenia przylgni.
    Ważną sprawą jest nasmarowanie sworzni w prowadnicach
    No i trzeba solidnie wyczyścić powierzchnie prowadzące klocki żeby się nie zacierały i nie piszczały podczas jazdy.
    Wymiana w tym samochodzie nie sprawia problemu wbrew opinii niektórych kolegów.
    Pozdrawiam

  • #7 24 Lut 2008 22:22
    kryszt44
    Poziom 17  

    Ale nikt nie podaje żeby sprawdzić stan tarczy i czy nie przekroczyła wymiaru
    bezpiecznego. Bo wymienić żeby wymienić to nie sztuka panowie laik potrafi
    a potem jak przeżyje to nie wiedział tak mu doradzili i kto winny.

  • #8 25 Lut 2008 12:04
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Kolego "kryszt44 " Nie pisz że to nie sztuka i że każdy laik to potrafi zrobić. Jeśli kolega wymienia tarcze i klocki to znaczy że stwierdzono już ich zużycie i się do tego kwalifikują , podejrzewam iż ktoś zweryfikował tarcze, a to że są wymieniane to tylko dobrze świadczy o właścicielu pojazdu. Jak to powiedziałeś „laik” nie ma raczej dostępu do danych technicznych tarcz , a jestem pewien że min.gr tarczy nabita na niej już nie istnieje.
    Tak się składa że prowadzę szkolenia dla warsztatów samochodowych na zlecenie firmy XXXXX i nawet sobie sprawy nie zdajesz jak nie kompetentni są niektórzy mechanicy którzy naprawiają nasze hamulce i nie tylko. Przypadków mógłbym przytaczać setki. Zabija rutyna i nie wiedza , tak więc jeśli się kolega pyta jak to zrobić najlepiej to trzeba mu udzielić wyczerpujących informacji wszak tu chodzi o jego bezpieczeństwo. Nie pytam dlaczego chce sam dokonać wymiany, widocznie ma swoje powody.
    Przepraszam Wszystkich Mechaników których mogłem urazić ale opieram się na faktach.
    Nie będę dołączać zdjęć z „kwiatkami” z warsztatów bo nie o to tu chodzi.
    Pozdrawiam

  • #9 25 Lut 2008 18:32
    krzys_sajk
    Poziom 2  

    Chciałbym wszystkim podziękować za swoje uwagi i opinie ,a w szczególności markowi1977 i williamsowi . Wspaniałe materiały dydaktyczne . Pytanie dotyczace zdjecia tarczy MAREK 1977 pisałeśch o odkręceniu jarzma , pożesz mi podpowiedzieć , które to sruby i będę w domu .

  • #10 25 Lut 2008 19:50
    marek1977
    Poziom 33  

    Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się do piasty i nie będziesz mógł jej zdjąć więc przygotuj sobie zawczasu duuuży młotek ;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME