Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana klocków hamulcowych w renault megan

krzys_sajk 21 Feb 2008 08:31 33138 9
  • #1
    krzys_sajk
    Level 2  
    Witam wszystkich zmotoryzowanych. Mam Renault Megane 1.4 16v rok 2001 i chciałbym sam wymienic klocki hamulcowe i tarcze w przednich kołach . Słyszałem ,że nie jest to wielka filozowia , ale chciałbym sie was poradzić , które śruby w zacisku odkręcić, żeby dostać się do klocków hamulcowych . Jest śruba z przeciwnakrętką w gumowej otulinie i odkręca się zwykłym kluczem płaskim i jest śruba , która jest schowana i jest to imbus lub torex .
    Proszę o podpowiedz ,lub jakby ktoś miał zdjęcia krok po kroku.

    Dziekuje
    krzys
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    piomoto
    Level 19  
    Problem możesz mieć gdy będzie zapieczony tłoczek lub suwaki. Reszta to nic trudnego tylko trzeba dokładnie się przyjrzeć co się chce zrobić.
  • #3
    MichaelR
    Level 21  
    Przyda się przy okazji smar do tłoczków hamulcowych i preparat do odtłuszczania tarcz (może być benzyna ekstrakcyjna), smar miedziany, oraz szczotka druciana.
    Ja ostatnio płaciłem za tą operacje po za ASO 80zł brutto.
    A jak będą tłoki blokowały to spalisz klocki i szybko się skończą.
    P.S. Nowe klocki i tarcze muszą się dotrzeć tak więc przez pierwsze 200km należy unikać ostrych i gwałtownych hamowań.
  • #4
    marek1977
    Level 33  
    Qrcze. Mam nadzieję że nie jeździsz po mazowszu :) Jedź do mechanika zapłać te 40 zeta i on Ci to zrobi tak jak ma być. A jak nie to polecam zajrzeć tu http://megane.ruzam.pl/printview.php?t=3088&start=0&sid=645122ce8d9ce47485b513229ff4974d
    Mam nadzieje że nie dostanę po uszach za link.
    Zanim zdejmiesz klocki to odkręć tarcze z tej śrubki co ją tam widać. Może nie będzie chciała się odkręcić to ktoś Ci wciśnie hamulec to tarcza nie będzie sie obracać. Jak już zdejmiesz klocki to odkręć jarzmo i zdejmij tarczę. Oczyść piastę posmaruj miedzią, oczyść i nasmaruj miedzią miejsce pracy klocka, załóż skręć wszystko i może będzie hamował :) . Nie zapomnij podpompować hamulców zanim ruszysz bo spotka Cię mało przyjemna niespodzianka.
  • #5
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    Mam parę uwag co do tych porad.
    Nie polecam czyszczenia szczotką bo w większości przypadków to nic nie daje. Polecam skrobak i papier ścierny. Piasta powinna być oczyszczona ze zgorzelin i rdzy szczotka tylko w większości przypadków „wyświeca” zgorzelinę , tak więc skrobak i papier ścierny. Powierzchnia musi być czysta bo w innym przypadku doprowadzi to do tzw. Bicia tarcz / nie wszystkie firmy uznają tego typu reklamacje/
    Smar z dodatkiem miedzi owszem ale tylko do powleczenia przylgni.
    Ważną sprawą jest nasmarowanie sworzni w prowadnicach
    No i trzeba solidnie wyczyścić powierzchnie prowadzące klocki żeby się nie zacierały i nie piszczały podczas jazdy.
    Wymiana w tym samochodzie nie sprawia problemu wbrew opinii niektórych kolegów.
    Pozdrawiam
  • #7
    kryszt44
    Level 17  
    Ale nikt nie podaje żeby sprawdzić stan tarczy i czy nie przekroczyła wymiaru
    bezpiecznego. Bo wymienić żeby wymienić to nie sztuka panowie laik potrafi
    a potem jak przeżyje to nie wiedział tak mu doradzili i kto winny.
  • #8
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Kolego "kryszt44 " Nie pisz że to nie sztuka i że każdy laik to potrafi zrobić. Jeśli kolega wymienia tarcze i klocki to znaczy że stwierdzono już ich zużycie i się do tego kwalifikują , podejrzewam iż ktoś zweryfikował tarcze, a to że są wymieniane to tylko dobrze świadczy o właścicielu pojazdu. Jak to powiedziałeś „laik” nie ma raczej dostępu do danych technicznych tarcz , a jestem pewien że min.gr tarczy nabita na niej już nie istnieje.
    Tak się składa że prowadzę szkolenia dla warsztatów samochodowych na zlecenie firmy XXXXX i nawet sobie sprawy nie zdajesz jak nie kompetentni są niektórzy mechanicy którzy naprawiają nasze hamulce i nie tylko. Przypadków mógłbym przytaczać setki. Zabija rutyna i nie wiedza , tak więc jeśli się kolega pyta jak to zrobić najlepiej to trzeba mu udzielić wyczerpujących informacji wszak tu chodzi o jego bezpieczeństwo. Nie pytam dlaczego chce sam dokonać wymiany, widocznie ma swoje powody.
    Przepraszam Wszystkich Mechaników których mogłem urazić ale opieram się na faktach.
    Nie będę dołączać zdjęć z „kwiatkami” z warsztatów bo nie o to tu chodzi.
    Pozdrawiam
  • #9
    krzys_sajk
    Level 2  
    Chciałbym wszystkim podziękować za swoje uwagi i opinie ,a w szczególności markowi1977 i williamsowi . Wspaniałe materiały dydaktyczne . Pytanie dotyczace zdjecia tarczy MAREK 1977 pisałeśch o odkręceniu jarzma , pożesz mi podpowiedzieć , które to sruby i będę w domu .
  • #10
    marek1977
    Level 33  
    Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się do piasty i nie będziesz mógł jej zdjąć więc przygotuj sobie zawczasu duuuży młotek ;)