Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil

Calypsett 10 Lut 2013 10:50 142176 390
  • #241
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #242
    wkj
    Poziom 35  
    Jak moge robić komus reklame skoro nie napisałem o nikim? Snujesz swoje domysły, widze że nos ci sie stępił, cały czas kroczysz w tym samym miejscu i snujesz te swojej wywody. To staje się nudne w kółko ten sam ton i ta sama śpiewka.

    A odnosnie bolero 300 i tango 200 to dzieli je 5-6 lat produkcji, wybacz ale znowu nie wiesz o czym piszesz.
  • #243
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #244
    wkj
    Poziom 35  
    Nie będę nikomu reklamy robił, napisze tylko i podtrzymam to co pisałem poprzednio, umifon ma kiepskie membrany i ja ich nie polecam! Tyle w temacie.

    Co do zestawów 4 drożnych to napisałeś za mało szczególów, ale znalazłem to:
    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil
    na uwagę zasługuje sredni 18ka na zamkniętym koszu, naklejka na froncie raczej dostawiana.

    A i co do niby braku różnic między bolero a tango, gdy w 94 roku zaczęto myslec o "flagowcu" (jak wiadomo nic z tego nie wyszło) nie było rozwiniętej myśli z GDN 16/50/4, rzekł bym że były to pierwsze sztuki do właśnie w/w bolero. Gdy powstały tango około przełomu wieku, ten przetwornik był juz na tyle dopracowany że mógł z powodzeniem zostac uzyty do ich budowy. Wrócono do projektu "flagowca", foto poniżej:
    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil
    Widać w bolero nasz 16/50/4, który był w fazie testów (brak pieczęci na tyle, membrana opisana od środka wynikami pomiarów).

    ps. tango 200 miało znacznie więcej wykonań.
  • #245
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #246
    wkj
    Poziom 35  
    Bo ta 4 drożna już po renowacji budy i przetworników. Drugą ma jasniejszą, nie wiem jak było w oryginale. Nie ma nic w sieci i nikt nic nie wie z moich kontaktów.

    Dodano po 6 [minuty]:

    _arwas_ napisał:
    Samo powkładanie tam głośników Visatona świadczy o tym, że tego nie mozna uważać za produkt własny. Takie ćwiczenie inżynierskie.

    Co do tego głośnika średnio-niskotonowego Visatona ze zdjęcia, te głośniki są osiągalne do dzisiaj. Ale nie z Visatona. Dokładniej to tego głośnika nigdy nie widziałem pod marka Visatona - widziałem 5" na takich koszach o nazwie WS13BF - był na nich zrobiony Visaton Skyline. Głośników już dawno nie ma w ofercie.

    Nie chce klepac bez poparcia, ale:
    Słyszałem ze te DSMy robili bądź konstruowali u nas w kooprodukcji lub w jakimś projekcie złorzonym, i ze nawet sama myśl wyszła od nas, tyle tylko ze u nas "spaliło na panewce" a visaton tłukł je dalej. Nie robiłem rozeznania od kiedy zaczęto wypuszczać atlasy i casabalci z nimi.
  • #247
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #248
    wkj
    Poziom 35  
    Nie sposób się nie zgodzić z opinią o tych tytanach, na potwierdzenia napiszę że te w tango 200, GDWK 10/80/15 i pochodne (nota bene wzorowane na którymś morelu mdt serii 2x chyba) nie grają w ogóle przy DSM 25.
    Chyba na AS czytałem ze Tonsil nie miał żadnego dobrego wysokotonowca, nigdy bym nie uwierzył gdybym nie porównał, mam jeszcze inny głośnik tytanowa kopułka, korektor plastikowy z siateczką, napis TLC , na podwujnym układzie magnetycznym, ciekawi mnie jak to brzmi, nie mam gdzie go użyć.
    Oglądałem też schematy elektroniczne z aktywnych monitorów AMS 1 i wersja z tytanem miała zmienione sporo elementów w stosunku do wersji z jedwabną kopułką, była bardziej tlumiona. Pasywych z tytanami nie widzialem, wiem tylko że tam nachylenie charakterysyki wynosiło 24/24 dB/okt. W zasadzie schemat jest do zdobycia, gorzej z przetwornikami.
  • #249
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #250
    Rafal_JSN
    Poziom 21  
    _arwas_ napisał:

    Ale co ciekawe była wersja GDWK10/80T -oznaczona GTCprodukowana na Niemcy. Parametry mocowe oszukano mierząc przy filtrowaniu na 5000hz zamiast na 4800hz. Głośnik się nazywał GTC10/130


    A tak przy okazji to jaka to była seria GTC, czym się różniła od pozostałych odmian przetworników Tonsila?
  • #251
    wkj
    Poziom 35  
    No tak był, nie mylić z GDWK 11/130 bo to całkiem co innego mimo cyferek.
    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil

    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil
  • #252
    Rafal_JSN
    Poziom 21  
    Tylko seria GTC wydaje się bardziej "ekskluzywna"...

    Dodano po 23 [minuty]:

    LukaszTG napisał:
    Witam

    Zgadzam sie GDN-y sa praktycznie nie do upalenia, jeszcze jedna ciekawostka w zwrotnicy w torze wysokotonowym siedzi cewka rdzeniowa nawinieta drutem 0,2mm ! juz te cewki upalilem oryginalne GDWK 10/80 byly cale, cewki w zwrotnicy padly prawdopodobnie od wiele godzinnego glosnego grania z przegrzania, w tej chwili mam GDWT 9/80 + tlumik 8db reszta bez zmian, no poza nowymi cewkami w zwrotnicy :) w tej chwili sprzet jest uzywany wylacznie na imprezach napedzany scharpem sx8800 i wytrzymuje bez problemu.

    Pozdrawiam


    Wracając do historii, to widziałem jak GDN 25/60 grał w subwooferze DIY, strojonym na 40hz, dostał 200W mocy przy 8R i po godzinie, powtarzam godzinie, cewka miała temp ok 50-55st.C... Więc wg mnie, moc którą podaje Tonsil, to moc minimalna (chociaż takowa nie instnieje) ;) :D
  • #253
    wkj
    Poziom 35  
    Ten sharp z cytatu jest cienki, a spalone zwrotnice/głosniki nie były/są przeznaczone na imprezy.
    Co do oznaczeń, nizej jedno z niewielu, jakie stosowal wrzesiński producent:
    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil
  • #254
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #256
    Rafal_JSN
    Poziom 21  
    wkj napisał:
    Ten sharp z cytatu jest cienki, a spalone zwrotnice/głosniki nie były/są przeznaczone na imprezy.
    Co do oznaczeń, nizej jedno z niewielu, jakie stosowal wrzesiński producent:
    Najlepsze zestawy głośnikowe Unitra-Tonsil


    No te cyferki ładnie się prezentują, ja już mam 25/60 z pro-tonsil więc już tylko podane są moc, impedancja oznaczenie modelu i dumny napis MADE IN POLAND :D
  • #257
    bruns
    Poziom 30  
    Według mnie Alton 110 ( nie altus) bije na głowę wszystkie inne .
  • #258
    Rafal_JSN
    Poziom 21  
    bruns napisał:
    Według mnie Alton 110 ( nie altus) bije na głowę wszystkie inne .


    Ja się nie zgodze, jesli chodzi o te modele to New Mildton 200 (GDWK a nie ostry GDWT)...
  • #259
    siwyalf
    Poziom 12  
    Wracam do głównego tematu - Zgc-50-8-44 grają miło dla mojego ucha.
  • #261
    chymek1234
    Poziom 10  
    _arwas_ napisał:


    Tutaj kolejne - które już ? ? ? wcielenie Tonsilu.
    http://www.tonsilproducent.pl/
    Van Helsing osikowym kołkiem chyba byłby ich w stanie dobić.


    To wcielenie Tonsila czy Powraca Prawdziwy Tonsil ?? Bo ja mam kolumny tonsila ale głośniki które tam są nie są już nigdzie dostępne nazwa ich to MBC 160p, widzę tutaj wpis o tonsilu więc postanowiłem że zadzwonię do nich i spytam. Nie sprzedają takich już ale regeneracja z gwarancją 1 głośnika to koszt 45 zł, opłaca się ??
  • #262
    Zamerstary
    Poziom 26  
    Jeśli sam zregenerujesz głośnik to będzie dużo taniej, zobacz ceny zestawów naprawczych to sam się przekonasz. No chyba, że nie dasz rady to lepiej odeślij na serwis, chociaż warto abyś spróbował, nie jest to skomplikowane, wystarczy jak będziesz dokładny przy montowaniu nowych zawieszeń czy membrany .
  • #263
    telecaster1951
    Moderator Akustyka
    Tak mnie naszło żeby to napisać kilka zdanek.
    Byłem z kumplem w sklepie "nie dla idiotów", chciał wybrać sobie stereo. Na nic moje tłumaczenia. Dostał kartę z Orange na 1000zł i musi być to zestaw stereo.
    Przesłuchałem wszystkich zestawów jakie tam były w granicach 1000zł (nie słuchałem do tej pory takich marketówek, zwykle słucham w salonach ;P ). Wszystkie, nie ważne Yamaha czy Denon, grały totalnie kartonowo, niemrawo i totalnie nijako. W niektórych basu nie było absolutnie wcale, w innych był tylko bas a nie było praktycznie góry. Już o braku średnicy w większości nie wspomnę. Wiecie co jest najzabawniejsze? Po powrocie do domu moje Zg25c zagrały lepiej od każdego ze słuchanych dzisiaj przeze mnie zestawów. Zestaw który można kupić za 150 zł w stanie idealnym gra lepiej od nowych zestawów które są warte całe moje miesięczne stypendium. Niby wiedziałem czego się spodziewać po sprzęcie z marketu, ale uderza fakt, że zestawy z lat 70, które obecnie są warte 100zł, kładą nowe produkty, 10 razy od nich droższe, na łopatki.

    PS. Nie lepiej aby ten temat znalazł się w Głośniki i Zestawy Głośnikowe?
  • #264
    Arkadyo
    Poziom 29  
    Sklep wielkopowierzchniowy nie jest dobrym miejscem do odsłuchów. W zasadzie wszystkie domowe kolumny w takim odsłuchu przepadną. Najgorzej wypadają te poustawiane na półkach - już metr nad ziemią całkiem kasuje bas kolumny w takim sklepie. Większość z nich w domu wypadłaby dużo lepiej. Nie sugeruję, że marketowe zestawy do 1000 są lepsze od poczciwych tonsili ale żeby porównanie było wiarygodne to odsłuch musi być w tym samym pomieszczeniu i na tym samym zasilaniu. Poza tym dzisiaj z czasów świetności Tonsila nic nie zostało... Nawet jak było coś co grało to do dzisiaj zawieszenia wysypane a regenerowane... nawet przez tonsila to...
  • #265
    telecaster1951
    Moderator Akustyka
    Arkadyo napisał:
    Najgorzej wypadają te poustawiane na półkach - już metr nad ziemią całkiem kasuje bas kolumny w takim sklepie.
    Mają tam taki salonik do odsłuchów.
    Arkadyo napisał:
    Nawet jak było coś co grało to do dzisiaj zawieszenia wysypane a regenerowane... nawet przez tonsila to...
    Bez przesady. Dobrze przeprowadzona regeneracja nie zmienia w znaczący sposób parametrów.
  • #266
    najt
    Poziom 19  
    telecaster1951 napisał:
    Tak mnie naszło żeby to napisać kilka zdanek.
    Byłem z kumplem w sklepie "nie dla idiotów", chciał wybrać sobie stereo. Na nic moje tłumaczenia. Dostał kartę z Orange na 1000zł i musi być to zestaw stereo.
    Przesłuchałem wszystkich zestawów jakie tam były w granicach 1000zł (nie słuchałem do tej pory takich marketówek, zwykle słucham w salonach ;P ). Wszystkie, nie ważne Yamaha czy Denon, grały totalnie kartonowo, niemrawo i totalnie nijako. W niektórych basu nie było absolutnie wcale, w innych był tylko bas a nie było praktycznie góry. Już o braku średnicy w większości nie wspomnę. Wiecie co jest najzabawniejsze? Po powrocie do domu moje Zg25c zagrały lepiej od każdego ze słuchanych dzisiaj przeze mnie zestawów. Zestaw który można kupić za 150 zł w stanie idealnym gra lepiej od nowych zestawów które są warte całe moje miesięczne stypendium. Niby wiedziałem czego się spodziewać po sprzęcie z marketu, ale uderza fakt, że zestawy z lat 70, które obecnie są warte 100zł, kładą nowe produkty, 10 razy od nich droższe, na łopatki.

    PS. Nie lepiej aby ten temat znalazł się w Głośniki i Zestawy Głośnikowe?


    ZG25C mają charakter typowych monitorów, jak dla mnie jak ich słuchałem, bardzo ciekawie to grało. Zamknięta obudowa... ma to swoje plusy :) Zdecydowanie można je wrzucić do najlepszych od unitry, za charakter brzmienia...

    Z tonsila, z podłogowych kolumn nie słyszałem tylko kilku pozycji: Tango 200, Bolero 300, ZG60C (kobalt) i kilku innych nietypowych, niedostępnych praktycznie na rynku wtórnym. Słyszałem za to wiele masówek, zdecydowanie powróciłem do mildtonów 110, po remoncie i zmianie elementów, tonsil nie postarał się poza głośnikami... kable cienkie, zwrotnice z kosmicznie wysokim cięciem na niskich tonach... a ja sie dziwiłem, że kiedyś mildtony 110 grały mi po prostu troche jak z błotem w paśmie...po wymianie felernych elementów kolumny grają naprawde kosmicznie dobrze, średnica jest, lekko wyeksponowana (stara yamaha + ominięcie potencjometrów w kolumnach + pure direct non-stop załączony...) nareszcie grają, nie dudnią, robią scene na dość sporym pomieszczeniu...

    I kończąc off-top, zaliczyłbym również mildtony 110 do najlepszych polskich zestawów. Bez remontu/zmiany elementów kolumny grały w miare, ale nie ze wszystkim... teraz scenowo spokojnie dorównują audaxom z wyższej półki a bas schodzi aż za nisko. No i kontrola i zero błota w paśmie.

    Żeby nie było. Sam się dziwię, że powróciłem do Mildtonów 110. Ale po pewnych zabiegach... to naprawde świetne kolumny.
  • #267
    wkj
    Poziom 35  
    Arkadyo napisał:
    Nawet jak było coś co grało to do dzisiaj zawieszenia wysypane a regenerowane... nawet przez tonsila to...

    A zestawy na zawieszeniach gumowych?
    Dodam tylko iż posiadam głośniki niskotonowe prawie 40 letnie z Wrześni i zawieszenia piankowe zdrowe aż miło. Na "sypanie się" zawieszeń nie ma reguły.
  • #268
    najt
    Poziom 19  
    Zawieszenia się sypią częściej jeżeli są narażone na światło słoneczne... tak abstrahując od tematu.
  • #269
    wkj
    Poziom 35  
    najt napisał:
    Zawieszenia się sypią częściej jeżeli są narażone na światło słoneczne... tak abstrahując od tematu.

    Doprawdy? A co powiesz o niskich w bolero 200, 300, tango 150, 200 i subach 1,1. 2,2. 3,3?

    Do tego dodać trzeba wilgotność środowiska i częstotliwość grania. Na sypanie nie ma reguły.
  • #270
    RAFi X
    Poziom 28  
    wkj napisał:
    Dodam tylko iż posiadam głośniki niskotonowe prawie 40 letnie z Wrześni i zawieszenia piankowe zdrowe aż miło. Na "sypanie się" zawieszeń nie ma reguły.

    Jakiż to głośnik posiadasz ?
    40 lat ? Zdajesz sobie sprawę, że "trochę" ciężko w to uwierzyć ? Nawet, jeśli te głośniki by tylko leżały w szafie.

    wkj napisał:
    najt napisał:
    Zawieszenia się sypią częściej jeżeli są narażone na światło słoneczne... tak abstrahując od tematu.

    Doprawdy? A co powiesz o niskich w bolero 200, 300, tango 150, 200 i subach 1,1. 2,2. 3,3?

    Do tego dodać trzeba wilgotność środowiska i częstotliwość grania. Na sypanie nie ma reguły.

    Zamiast częstotliwość grania użyłbym słowa intensywność grania. Należy przez to rozumieć moc dostarczoną do głośnika.
    Reguła jest taka, że piankowe zawieszenie kiedyś się posypie. Poza tym światło słoneczne i nadmierna wilgotność powietrza skraca życie takiego zawieszenia.
    A co byś chciał usłyszeć o "niskich" z wymienionych przez Ciebie zestawach ?