Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamiennik cewki zapłonowej

Zmartwiony 21 Feb 2008 18:58 9320 10
  • #1
    Zmartwiony
    Level 10  
    Witam
    Mam uszkodzona cewkę zapłonową w motocyklu i nie mogę kupić takiej samej nowej. I tu pojawia się moje pytanie: Czy da sie zamontować jakaś inna cewkę ?. (Moduł zapłonowy BOSCH 1 217 280 034). Od modułu idą dwa kabelki na cewkę, napięcie na cewce 12V. Reszta niewiadoma z powodu braku oznaczeń.
    PS: Czy cewka takiego typu by sie nadała ? (http...), ponieważ mam dostęp do takowej.
    Pozdrawiam
  • #3
    harnasx
    Level 22  
    Byś "zapodał" jakąś fotke uszkodzonej cewki napisał co to za pojazd - a nie tak byle jak!
  • #4
    Zmartwiony
    Level 10  
    Zdjęć niestety nie posiadam bo obecnie motocykl nie stoi u mnie i najwcześniej zdjęcia będę mógł zamieścić za tydzień.Co do motocykla to jest Italjet 350. Czterosuw o pojemności 350cm.Co do zapłonu to jest połączenie standardowe(Impulsator->moduł->Cewka zapłonowa).
  • #5
    harnasx
    Level 22  
    aby być spokojnym o moduł sterujący należało by rozeznać sprawę rezystancji cewki (uzwojenia pierwotnego) - zamontowanie byle jakiej cewki 12V o zbyt małej rezystancji może spowodować uszkodzenie modułu- poza tym ryzykiem to jak pisał kolega każda na 12V bedzie lepiej bądź gorzej działać!

    Jeżeli nie dasz rady sprawdzić "starej" cewki to osobiście zaryzykował bym zamontowanie cewki od ETZ z elektronicznym zapłonem.
  • #6
    Zmartwiony
    Level 10  
    W następną Sobotę sprobuje podpiąć taka cewkę i zobaczę co sie będzie działo. Przy okazji zrobię tez foty starej. (W jaki sposób sprawdzić rezystancje starej cewki ? Jak będę miał wartość rezystancji to jak dobrać nowa cewkę tak aby rezystancja była odpowiednia, bo jeśli cewka jest uszkodzona to wartość rezystancji może być inna).
  • #7
    Mariusz Ch.
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przenoszę z "Początkujący,Laborki.....".
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeżeli CDI to cewka niskoomowa 0,5Ω
  • #9
    Zmartwiony
    Level 10  
    Dzięki za pomoc w dobraniu cewki, ale udało mi sie załatwić taka sama wiec nie mam co kombinować :)
    Mam jeszcze dwa pytania :
    Czy w jakiś sposób można sprawdzić moduł zapłonowy ??
    Bo pojawił sie kolejny problem: mianowicie po odpaleniu motocykl po chwili gaśnie, wcześniej przy schodzeniu z obrotów dziwnie się zachowywał. Po odpaleniu zawsze chodzi w przybliżeniu tez sam okres czasu niezależnie od tego czy wkręcę go na obroty czy też nie.
    Czy jest możliwość zamontowania innego modułu niż oryginalny ? (np od samochodu. Połączenie schematyczne zapłonu to impulsator magnetyczny -> moduł -> cewka ).
    Pozdrawiam :)
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po zgaśnięciu zapala od razu?
    Można zastosować inny moduł, ale nie ma sensu szukać w samochodowych. Jeżeli już to założyć od innego motocykla - praktycznie prawie się nie psują
  • #11
    Zmartwiony
    Level 10  
    Można tak powiedzieć. Czy zaraz po to nie jestem w stanie do końca powiedzieć, ponieważ ostatnio odpalałem go na holu i za każdym razem odpalał.
    Co do modułu zapłonowego to samochodowy bardziej mi odpowiada, ponieważ mogę go załatwić za darmo i sprobować czy będzie chodził motocykl, w przeciwieństwie do motocyklowego za który muszę zapłacić 100-200zł :)