Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 316i 1895ccm-pływa na jałowym i przymula na 4500 tyś

21 Lut 2008 23:31 24602 11
  • Poziom 10  
    Witam!
    Mam następujący problem jak w temacie i proszę o jakieś wskazówki bo nie chciałabym płacić po warsztatach za niby usterki, a sytuacja tak wygląda:
    Kontrolka EML mi się nie świeci- choć po sprawdzeniu w teście zegarów działa.
    Po pierwszym podłączeniu na kompa miałam cztery błędy:
    Rozpoznanie pola chłodzenia- nie wiem co to jest? błąd 115
    dopasowanie składu mieszanki górna granica błąd 171
    sonda lambda- nie wiem która?
    czujnik położenia wału
    Zrobiliśmy kasowanie i pojechałam się przejechać, ponowne podłączenie wykazało:
    Pole rozpoznania chłodzenia błąd 171- kazano mi wymienić przepływomierz
    Dopasowanie składu mieszanki górna granica błąd 115
    W tedy nie wiedziałam że jest walnięty wąż odmy, dziwne bo jak go zdejmę to auto chodzi normalnie- ale to chyba tryb serwisowy się załącza.
    Obecnie to przytrzymanie na wysokich obrotach, falujące wolne no i wskazówka ekonomizera mi się wychyla przy hamowaniu a silnik spada na obrotach.
    Jutro jak zdążę to przejrzę cały układ dolotowy, może jeszcze gdzieś ssie lewe powietrze.
    Przeżyłam remont głowicy w E-36 to i tu się nie poddam.
    Słyszałam że to może być membrana w odmie element crank_case_vent_valve-
    Od spodu tego dochodzi wąż z płynem chłodniczym, słyszałam od jednego mechanika że póki silnik jest zimny to zawory w odmach sa zamknięte jak się nagrzewa to się otwierają by gazy mogły odejść, jak jest zanieczyszczone to zamknięte jest na stale.
    Jeśli ktoś miał podobne komunikaty i wie gdzie szukać przyczyny, proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    115 to czujnik temp.wody ,171 to sonda
  • Poziom 10  
    Witam!
    Dziękuję za odpowiedz.
    Kolega naprawiał już ten błąd w jakimś BMW, czy to tylko dedukcja?
    Auto to posiada dwie sondy:
    REGULATING LAMBDA PROBE -przed katalizatorem
    LAMBDA MONITOR SENSOR - za katalizatorem
    Czujniki są trzy z tego co zauważyłam:
    1- na wejściu do termostatu przed głowicą - na realOEM.com BMWnie ma go na schemacie.
    2- w głowicy - TEMPERATURE SENSOR WATER/OIL
    3- na wyjściu płynu z chłodnicy - TEMPERATURE SENSOR
    Jeśli któryś czujnik to jak go sprawdzić?
    Auto temperature trzyma na środku skali,wentylator się załącza, silnik jak jest zimny to włącza się również-EMISSION CONTROL-AIR PUMP
    ale jesli jest coś z polem chłodzenia to może te czujniki tworzą pole chłodzenia i faktycznie któryś padł?
  • Poziom 10  
    Witam dowiedziałem się dzisiaj że błąd kóry (171) na kodzie błędów OBD2 oznaczony jest jako"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
    nie mam pojęcia o co chodzi co to może być za czujnik .
  • Poziom 38  
    to jest sonda lambda jest gdzieś na kolektorze wydechowym lub dwururce .
  • Poziom 10  
    Witam!
    Wymieniłam przepływkę- zrobiłam wcześniej test- sposób w linku:
    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=533531&highlight=#533531
    Jeszcze nie miałam na 100% potwierdzenia ale los tak chciał że od dwóch dni nie mogłam ruszyć na zimnym silniku.
    Jutro jade na kompa zrobić diagnoze.
    Dostałam również taką podpowiedz od życzliwych z opla omegi:
    115- pole rozpoznania chłodzenia - co to jest?

    Witam. Masz uszkodzony czujnik temperatury, ten od składu mieszanki. Jest on przyczyną zarejestrowania kodu 171.
    Nie omieszkam sprawdzic prac obu sond oczywiscie.
    Czy ktoś wie może gdzie jest i który to czujnik z układu chłodzenia?
    Jeden jest w głowicy- to z niego mam temp na zegarze licznika
    Drugi przy wlocie na kolanku termostatu.
    Trzeci na wylocie z chłodnicy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    witam,
    mialem podobny kłopot w e46 1,9 105KM m43
    samochód na zimnym silniku sie dławił a na rozgrzanym nie miał swojej elastyczności.
    błąd 171 - różnie opisywany. błąd składu mieszanki lub sonda czyli czujnik o2 bank1.
    byłem u kilku diagnostów i kazy dodawał coś swojego.
    wymieniłem świece (ngk), przewody(beru), obie sondy (bosch), ale i tak po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 100 - 150km kontrolka sie zapalała.

    w końcu trafiłem do znajomego mechanika który za punkt honoru przyjoł sobie znalezienie usterki.
    inwestycja w interfejs djagnostyczny i wiele prób testów.
    w końcu doszedł że kontrolka głównie zapala sie w zakresie obrótów między 800 a 2200. kod 171.
    przepływomierz testowany wiele razy i wartości i temperatury i masy powietrza pokazywał ok.

    w końcu po wielu jazdach próbnych z podłączonym komp zauważył że sa momenty w których przepływomierz podaje zbyt niskie napiecie (z tego co tłumaczył to ma on zakres od 0,8 do 4,7v).
    wymiana przepływomierza na nowy, akurat w sklepie mieli jakiś zamiennik za ok 250 zł.
    poprawa była ale samochód jakoś nie tak, nadal dławienia i spalanie mocno wzrosło.
    zwrot i tygodniowe oczekiwanie na org. bosch.
    w końcu zmiana i samochód mimo swojej małej mocy zaczoł jezdzic jak powinien i juz od 10 000 km kontrolka sie nie zapalila
  • Poziom 10  
    U mnie samochód przeżył obecnie dwie przepływki jedna MTM-żywotność 2 miesiące- teraz od dłuższego czasu mam BOSCH, nowe obie lambdy NGK-wcześniej jedna pracowała jak sie jej podobało, nowe kable NGK i świece BRISK platinum dedykowane do tego silnika, wymienione czujniki położenia wałów korbowego i zaworowego i stwierdzam jest poprawa znaczna ale czegoś jeszcze brakuje od momentu wystąpienia błędu 171.
    Samochód się wkręca na jałowym idealnie jednak przy rozpędzaniu np na 4 biegu-pedał w podłogę i około 5000obr/min jak by nic się więcej nie działo, natomiast przy lekkim popuszczeniu pedału gazu auto jakby lekko przyspieszało podobnie jest również gdy wrzucę 5 bieg tez przyspiesza.
    Nie adaptowany był nowy przepływomierz jedynie usunięty błąd z komputera-może tu tkwi przyczyna. Chyba że coś innego bo na pewno jest cos nie tak skoro podczas diagnostyki LIVE DATA w INPA EDIABAS mam po przekraczane parametry,poniżej treść postu który z tego tytułu napisałam:
    Witam!
    Zrobiłam odczyt parametrów bieżących pracy silnika programem INPA w moim BMW E46 `00r 1.9ccm M-43,benzyna,105KM. Poszczególne parametry posiadają podane przedziały wartości jakie powinny być, u mnie niestety dwa z nich były po za dedykowanymi wartościami.Niestety nie wiem co to za parametry i co może być przyczyną ich za wysokich wartości, proszę o pomoc, i tak:
    Pulse duty factor i.s controler- wartość w "%" tolerancja od -10 do 10- wartość odczytu około 38,3.
    Load mg/As/Zyl- tolerancja od 0 do 7- wartość odczytu az 90.
    Auto ma wymieniony przepływomierz, obie sondy lambda, świece i kable.
    Pali więcej niż wcześniej innych objawów nie zauważyłam.
    Dziś sprawdziłam te same parametry przy odpiętym krokowcu i oba wzrosły znacząco. Albo mam nieszczelny dolot lub nie za adaptowany nowy przepływomierz mi bruździ,lub też pompka paliwa siada,albo krokowiec- sama już nie wiem niestety nikt mi nie odpowiedział na post z linku Link
    Może ktoś po odświeżeniu tego tematu zechce pomóc.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Jeśli chodzi o Air Bag to są dwa błędy-
    zajęcie fotela- uszkodzenie maty fotela pasażera jest najczęstszym powodem takiego błędu-można wymienić matę lub przeprogramować sterownik poduszek lub założyć emulator w miejsce maty ale przy dzwonie strzela też poducha pasażera mimo ze go nie ma (lepiej tak niż wcale).
    Napinacz pasa strona kierowcy-za duża rezystancja-może być za słaby styk na podłączeniu pod fotelem-taki przypadek miałam w E36.
    W sumie to w obu przypadkach może trzeba sprawdzić połączenie wtyczek, choć obstawiam uszkodzenie maty fotela-straszna bolączka w E46,to tyle o Air Bag.
    Co do błędów silnika to widać jasno 171-skład mieszanki dolna granica-opisywałam to na początku swojego postu.
    Drugi błąd 120-brak sygnału z przepływomierza
    Trzeci brak sygnału-regulacji z sondy lambda.-tak się domyślam.
    Lambdy są dwie przed i za katalizatorem. Ta za ma grzałkę aby szybciej zaczęła pracować.Podczas pracy napięcie na sondach powinno dochodzić do 1 V.Choc niby pokazuje ze lambdy obie pracują na 100%-może ten błąd pojawia się podczas pracy na zimnym silniku?Ja bym najpierw rozwiązała sprawę z przepływka-nie polecam MTM-a,Boscha kupiłam w Inter Cars-przez neta,błąd zniknął-tu czytałam że trzeba robić adaptację dla boscha ale żywotność ma bardzo dużą w porównaniu do MTM-a za 250 zł który po 2 miesiącach mi siadł.
    Na samym dole postu podaję link jak praktycznie sprawdzić działanie(raczej usterkę przepływki)
    Ja taki test wykonałam na nie sprawnej i sprawnej przepływce i faktycznie ekonomizer(wakuometr)wskazówkowy pokazywał różne wskazania.
    Dorzucę link z mojego postu w którym przedstawiam odczyt INP-y dla Live DataLink]Link[/url]
    Link
    Mam nadzieję ze choć troche pomogłam.
  • Poziom 2  
    Sliczne dzięki za szybką odpowiedz .

    Dodano po 20 [minuty]:

    Dołącze jeszcze wykresy z INPA . Podobnie jak w twojej bmwajce. Umnie nie ma ekonomizera i jest tylko poduszka kierowcy a siedzenia drugie wstawiłem,te co były sprzedałem, byłona tamtych dobrze pozdrawiam.Mam jeszcze pytanie jak w INPA robi sie adaptacje .
  • Poziom 10  
    Ja robiłam Carsoftem 6,1 ale w INPA też jest pozycja Adaptation values.
    W sumie jak mi ktoś napisał wystarczy zrobić reset DME(sterownika silnika)i nauczyc silnik nowej pracy.
    Jutro opiszę to dokładniej.
    Pozdrawiam.