Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 '97 problem z wycieraczkami przedniej szyby

21 Lut 2008 23:40 13072 6
  • Admin grupy komputery
    Witam - piszę posta w sprawie dziwnego zachowywania się wycieraczek przedniej szyby .
    Mam problemy z ich manualnym włączaniem i wyłączaniem - pracują jak chcą , same się przełączają w tryb czasowy lub inny - zupełnie nie można ich kontrolować .
    Co mogło ulec usterce ? Gdzie szukać przyczyny ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 30  
    jeśli do tego stają np. w połowie, to silniczek. inaczej moze być cos z przełącznikiem, lub przekaźnikiem czasowym.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 24  
    elektronika szwankuje. Nie pamietam czy w przelacznikach zespolonych znajduja sie prekazniki czy juz w zabudowie kiery...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taki podwójy przekaźnik na samej górze kasety z bezpiecznikami, czarny kombi lub szary sedan :)
  • Poziom 2  
    Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku z lewej, zdjac podszybie delikatnie podwazajac z poczatku prawej lub lewej strony, trzeba wsadzic delikatnie plaski srubokret miedzy szybe a plastik i delikatnie podwazyc. Nastepnie pomalutku wypinac podszybie jest wcisniete w uszczelke. U mnie zeby wyciagnac mechanizm wycieraczek musialem odkrecic silnik wycieraczek zeby wyszlo, troche kombinowania i wylazlo. Okazalo sie, ze sam mechanizm nie jest zatarty, wiec przyczyny trzeba szukac w silniku, przekaznik wykluczylem gdyz bylo go slychac jak pyka. Odpielem silniczek zdjelem plastikowa oslone wygladalo na ok, odkrecilem 2 torksy, zeby zdjac metalowa czarna osłone i .... szok, wszystko zardzewiale, cały uklad scalony i wirnik. Wyczyscilem najpierw wd-40 i wygladalo lepiej ale sam wirnik delikatnie przeczyscilem szczotka druciana. W obudowie sa 2 magnesy, na ktorych tez zebrala sie rdza i przawdopodobnie nie bylo przewodzenia pradu, tez je wyczyscilem. Po nzmontowaniu smigaja jak nowki. Dodam jeszcze ze po skrecenoiu silniczka zakleilem laczenie tasma izolacyjna. Mam nadzieje, ze komus pomoge bo sam szukalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania jak sie za to zabrac. Nie bac sie sam jestem laikiem i nie mam pojecie o mechanice i udalo mi sie to zrobic. U mechanika jak bylem krzyknal 300zl.Pozdrawiam i powodzenia.