Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco 2,5d 97r. problem z płomieniówką

22 Lut 2008 11:15 3880 6
  • Poziom 26  
    Witam. W aucie tym nie dochodzi zasilanie do płomieniówki ze sterownika. Sterownik jest elektroniczny. Po włączeniu zapłony kontrolka od grzania miga minutę i gaśnie , tak jest za karzdym razem. Wie ktoś może jaką wartość powinien mieć czujnik temperatury od tego modułu?
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 15  
    Jeśli kontrolka miga to znaczy że system wykrywa przerwę w obwodach. Albo uszkodzona świeca, albo elektrozawór paliwa. Jak pamiętam to czujnik temperatury jest na króćcu pompy wodnej on daje sygnał do sterownika że jest zimno. Świeca płomieniowa powinna zacząć działać w temperaturze około < niż +3 stopnie i wtedy kontrolka po włączeniu zapłonu świeci ciągle, a po odpaleniu może migać (dogrzewanie). Normalnie kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i po chwili zgasnąć. Wartości czujnika nie pamiętam.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 26  
    Ok. posprawdzam te obwody, może faktycznie coś jest tam padnięte.
  • Poziom 11  
    mam problem z płomieniowka innego charakteru a mianowicie po wlaczeniu zaplonu nie daje sygnalu sterownik na swiece oraz elektrozawor,sterownik wymienilem,dodam jeszcz iz po przekreceniu kluczyka w stacyjce kontrola swiecy zapala sie i po chwili gasnie jakby wszystko dzialalo ,ale nadal nie ma napiecia na swiecy i zaworze .Prosze o pomoc
  • Poziom 10  
    Najprostszym sposobem na sprawdzenie samej plomieniowki jest odlaczenie czujnika temp.,ktory znajduje sie na pompie wody.Sterownik daje sygnal ze temp na zewnatrz jest za niska,c kontrolka powinna sie zapalic na dluzszy czas wtedy zaczyna grzac swiece i pozniej powinna zaczac mrugac czylidalej grzeje swiece i puszcza prad na elektrozawor paliwa ityle.jak jest cieplo uklad nie dziala kontrolka zapala sie na sekundei gasnie.Jak mruga to znaczy ze cos jest nie tak
  • Poziom 33  
    Potwierdzam marasso ma całkowitą racje, tak to ma wyglądać.
  • Poziom 12  
    Sterownik musi być zasilany na pudełko wsówka"30" napieciem +12V . Na stałe. Sprawdz te napiecie ono daje zasilanie na świecę płomieniową. Po przekręceniu stacyjki na sterowniku wsówka "15" pojawia sie +12V. Te napięcie daje napiecie na elektrozawór pompy wtryskowej +12V wsówka "MV", sterowaniem kontrolki wsówka "L", a wyjście do czujnika jest wsówka "T".Czujnik umieszczony jest na pompie wodnej . Jak rozbierzesz pudełko to wewnątrz są dwa przekażniki jeden jest załaczany na stałe a drugi załącza świecę zwiera wyjście wsówki "FGK" /wyjscie na świecę / z zasilaniem "30" i po okreslonym czasie powinien się rozłączyć . Jeżeli oba przekazniki są martwe a napiecia dochodzą prawidłowe świadczy o uszkodzonym pudełku. Wyjście wsówki "50" jest tylko resetem pozwalajacym grzać powtórnie świecę płomieniową i tam podawane jest napięcie z automatu rozrusznika +12V .