Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Parametry kąta wtrysku i dawka paliwa TDi i SDi

medio 22 Feb 2008 12:41 134765 33
Texa Poland
  • #1
    medio
    Level 10  
    Witam.
    Jak w temacie szukam parametrów wtrysku i dawki paliwa w silnikach TDi i SDi.
    Jak i również szukam pomocy w ustawianiu tego za pomocą VAG'a.
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    mark200
    Level 13  
    w wagu logujesz sie i wszystko masz w blokach, w tej chwili nie pamietam który parametr w którym bloku, ale łatwo się z orientować.Wartości fabryczne to zazwyczaj 32768, ale zbyt dużo nie można tam zmienić. Login w 4cylindrowych 12233
  • #3
    tb_momek
    Level 10  
    W Vag-com możesz tylko przyspieszyc lub opóźnic początek wtrysku, natomiast ustawienie kąta wtrysku tylko poprzez przestawienie pompy wtryskowej.
    Ustawienie kąta wtrysku sprawdza się w Select nastepnie Engine i wybiera się
    Basic Settings tam wybiera się blok 000 i w pozycji 2 jest podany kąt wtrysku.
    Np w silniku AFN powinien on się wachac 49-54.
    Ewentualne sprawdzenie lub ustawienie kąta wtrysku TYLKO na rozgrzanym silniku!!!
    To wszystko dotyczy TDI
  • Texa Poland
  • #4
    tstaniszewski
    Level 10  
    Witam, a może wiesz czy w silniku SDI kąt wtrysku też wynosi 49-54?
  • #5
    janusz2008
    Level 33  
    Każdy silnik ma swój kod i początek wtrysku.Jeśli twój SDI to AGP to na jałowych obrotach 37-88.
  • #6
    Kursaxx
    Level 15  
    Zapytam się przy okazji tematu 1.9 TDI seat tolego 2001 r w KTS wyprzedzenie zapłonu wynosi na wolnych obrotach około 36 czy to dobrze ?
  • #7
    janusz2008
    Level 33  
    Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie podaj kod silnika.
  • #8
    Kursaxx
    Level 15  
    Dowiem się wieczorkiem bo to autko znajomego , a wiesz może jaki parametr ma pokazywać kts przy silniku 1.9tdi 1Z glf III
  • #9
    janusz2008
    Level 33  
    Kąt wtrysku 0-88, dawka paliwa 11-45, na jałowych obrotach.
  • #10
    yaaro
    Level 33  
    mysle ze ciezko bedzie zapalić przy tak ustawionej dawce

    chyba od 3 do 7 sa fabryczne ustawienia
  • #11
    janusz2008
    Level 33  
    11-45, takie wartości będą pokazane np. VAG co odpowiada 2,2-9 mg/skok.
  • #12
    Kursaxx
    Level 15  
    Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie .
    Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie :(



    A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ?
    Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu .
    I dlatego chciał bym wiedzieć jakie mają być te parametry aby to sprawdzić i jak coś to zmienić na kole pompy .

    Znalazłem jeszcze teraz w takim programie do tego silnika :
    Ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej(statyczne) 2 stopnie - 3 stopnie
    a dynamiczne 8-14
    co wy na to ?



    Dziękuje z góry za pomoc
  • #14
    janusz2008
    Level 33  
    Musisz mieć pełną wersję/legal./ 01>08>000> 2okno. Dla ALH-12-75. Dawka 11-45 tj.2,2-9mg/skok.
  • #15
    Kursaxx
    Level 15  
    Jeszcze chciał bym się dowiedzieć gdzie trzeba wejść aby zobaczyć tą dawkę ?
    Ta sekwencja 01>08>000>2 okno do sprawdzenia kąta będzie taka sama w seacie toledo z silnikiem 1.9 tdi AGR ?
  • #18
    janusz2008
    Level 33  
    SEAT TOLEDO 1,9TDI silnik AGR, ma te same ustawienia co GOLF4 z silnikiem ALH.
  • #19
    yaaro
    Level 33  
    janusz2008 wrote:
    11-45, takie wartości będą pokazane np. VAG co odpowiada 2,2-9 mg/skok.


    Dożyłem się ktsa i musze podważyć te stwierdzenie, sprawdziłem na swoim aucie i vag, launch i kts 540 pokazują identyczne wartości dawki. Pomiarów dokonałem na swoim aucie.
  • #20
    mflash
    Level 11  
    A ja mam pytanko do kolegi z forum: janusz2008

    Otóż to zamierzam samodzielnie wymienić sobie cały rozrząd w moim vw golf4, wiem ze po takiej wymianie należy ustawić kąt wtrysku. mam program na kompa VCDS oraz kabelek VIAKENa, podłączałem juz do swojego autka ten kabelek i robiłem test czy nie posiada jakichkolwiek błędów lecz kąta wtrysku nie ustawiałem. Zauważyłem ze kolega janusz2008 dobrze się orientuje w temacie diagnostyki dlatego zwracam się z prośbą o kilka wskazówek i rad, od czego zacząć w co wejść aby mieć możliwość ustawienia kąta wtrysku.

    Czy muszę miec do tego programu (VCDS) licencję czy wystarczy taki program tylko ściągnięty ze strony www.adako.pl
  • #21
    janusz2008
    Level 33  
    Musisz zacząć od blokad przy wymianie rozrządu, a po wymianie VCDS-em sprawdzić początek wtrysku. Będzie zależny od temp. silnika. Jeśli zrobisz to dobrze i był dobry nie będziesz musiał ustawiać.
  • #22
    mflash
    Level 11  
    Na początku dziękuje za expresową odpowiedz.

    tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku.
    a możesz mi podpowiedzieć gdzie w tym programie szukać funkcji ustawiania kąta wtrysku.?
  • #23
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    mflash wrote:
    tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku.

    Wałek też się blokuje. Na ogół nie ma potrzeby kręcenia pompą ale jeśli masz blokady to zrobisz to pewnie.
  • #24
    janusz2008
    Level 33  
    Kol. nie wiem w jakim jesteś wieku, ale długa droga edukacji przed tobą. W silnikach z pompą rozdziel. początek sprawdzisz w grupie 000-blok 2. A ustawiać trzeba na rozrządzie.
  • #25
    pepescodafun
    Level 1  
    Koledzy mam taki problem, moja octavia z silnikem AGR ciezko pali , musze ze 3 - 4 s pokrecic . z tego co sie z orientowale to kąt wtrysku jaki mam to 81 stopni. Czy moge to zminic w Vagu czy na rozrządzie tylko i jaki powinien być kąt dla agr
  • #26
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    mflash wrote:
    Czy muszę miec do tego programu (VCDS) licencję czy wystarczy taki program tylko ściągnięty ze strony www.adako.pl
    Dostęp do:
    janusz2008 wrote:
    W silnikach z pompą rozdziel. początek sprawdzisz w grupie 000-blok 2. A ustawiać trzeba na rozrządzie.
    grupy 000 będziesz miał, jeśli posiadasz w pełni zarejestrowaną wersję VCDS.
  • #27
    zipek135
    Level 11  
    A czy 58-61 w afn'ie jest do zaakceptowania ( lekko przyspieszony)
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    cordoba_2004
    Level 27  
    gdzie w 3 11 można znaleźć funkcję tdi timing ? tam gdzie on rysuje ten wykres kolorowy ?
  • #30
    User removed account
    User removed account