Witam.
Jak w temacie szukam parametrów wtrysku i dawki paliwa w silnikach TDi i SDi.
Jak i również szukam pomocy w ustawianiu tego za pomocą VAG'a.
Pozdrawiam
w wagu logujesz sie i wszystko masz w blokach, w tej chwili nie pamietam który parametr w którym bloku, ale łatwo się z orientować.Wartości fabryczne to zazwyczaj 32768, ale zbyt dużo nie można tam zmienić. Login w 4cylindrowych 12233
W Vag-com możesz tylko przyspieszyc lub opóźnic początek wtrysku, natomiast ustawienie kąta wtrysku tylko poprzez przestawienie pompy wtryskowej.
Ustawienie kąta wtrysku sprawdza się w Select nastepnie Engine i wybiera się
Basic Settings tam wybiera się blok 000 i w pozycji 2 jest podany kąt wtrysku.
Np w silniku AFN powinien on się wachac 49-54.
Ewentualne sprawdzenie lub ustawienie kąta wtrysku TYLKO na rozgrzanym silniku!!!
To wszystko dotyczy TDI
Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie .
Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie
A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ?
Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu .
I dlatego chciał bym wiedzieć jakie mają być te parametry aby to sprawdzić i jak coś to zmienić na kole pompy .
Znalazłem jeszcze teraz w takim programie do tego silnika :
Ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej(statyczne) 2 stopnie - 3 stopnie
a dynamiczne 8-14
co wy na to ?
Jeszcze chciał bym się dowiedzieć gdzie trzeba wejść aby zobaczyć tą dawkę ?
Ta sekwencja 01>08>000>2 okno do sprawdzenia kąta będzie taka sama w seacie toledo z silnikiem 1.9 tdi AGR ?
11-45, takie wartości będą pokazane np. VAG co odpowiada 2,2-9 mg/skok.
Dożyłem się ktsa i musze podważyć te stwierdzenie, sprawdziłem na swoim aucie i vag, launch i kts 540 pokazują identyczne wartości dawki. Pomiarów dokonałem na swoim aucie.
Otóż to zamierzam samodzielnie wymienić sobie cały rozrząd w moim vw golf4, wiem ze po takiej wymianie należy ustawić kąt wtrysku. mam program na kompa VCDS oraz kabelek VIAKENa, podłączałem juz do swojego autka ten kabelek i robiłem test czy nie posiada jakichkolwiek błędów lecz kąta wtrysku nie ustawiałem. Zauważyłem ze kolega janusz2008 dobrze się orientuje w temacie diagnostyki dlatego zwracam się z prośbą o kilka wskazówek i rad, od czego zacząć w co wejść aby mieć możliwość ustawienia kąta wtrysku.
Czy muszę miec do tego programu (VCDS) licencję czy wystarczy taki program tylko ściągnięty ze strony www.adako.pl
Musisz zacząć od blokad przy wymianie rozrządu, a po wymianie VCDS-em sprawdzić początek wtrysku. Będzie zależny od temp. silnika. Jeśli zrobisz to dobrze i był dobry nie będziesz musiał ustawiać.
tak też mi znajomy mówił ze dezeli zblokuje dobrze pompę to nie będę musiał ustawiać kąta wtrysku.
a możesz mi podpowiedzieć gdzie w tym programie szukać funkcji ustawiania kąta wtrysku.?
Kol. nie wiem w jakim jesteś wieku, ale długa droga edukacji przed tobą. W silnikach z pompą rozdziel. początek sprawdzisz w grupie 000-blok 2. A ustawiać trzeba na rozrządzie.
Koledzy mam taki problem, moja octavia z silnikem AGR ciezko pali , musze ze 3 - 4 s pokrecic . z tego co sie z orientowale to kąt wtrysku jaki mam to 81 stopni. Czy moge to zminic w Vagu czy na rozrządzie tylko i jaki powinien być kąt dla agr
vag com od wersji 311 w nastawach podstawowych posiada funkcję tdi timing która pokazuje na wykresie bardzo czytelnie kąt wtrysku w zależności od temperatury paliwa.(łącznie z tolerancją)bardzo ważne jest sprawdzenie temperatur przed ustawieniem (chodzi o czujnik temperatury paliwa)w bloku 7 mamy temperaturę powietrza paliwa i płynu chłodzącego