Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stoboskop TSM 87- pytanka

Beetle15 02 Jan 2004 18:12 1794 8
    Beetle15
    Level 11  
    Jestem nowicjuszem, dopiero zaczynam i mam pare pytanek..
    Robie stroboskop TSM87 ale od podstaw nie kupilem gotowego kitu taniej wyjdzie, kit 67zl a ja mam juz wszystkie czesci i zmiscilem sie w 30zl.
    TSM87
    Tutaj jest schemat itd..
    Pytania brzmia tak:
    Diaka mozna podłączyc byle jak czy ma znaczenie polaryzacja to samo tyczy sie kondow MKS?
    I czy mozna go jakoś wzmocnic wymieniajac kondy itp..?
    Czy do triaka BTA16-600B z obudowa TO220IZ daje sie radiator?
    W kondensatorach elektorlitycznych jedna nuzka oznaczona jest przez 0 jest to plus czy minus?

Pytania moga sie zdawac banalne ale jestm poczatkujacy :-P z góry thX
    MisiekD
    Level 15  
    Chyba chodzi o transformator, bo dławika nie widzę nigdzie na schemacie.
    Kondensatory MKS nie są polaryzowane - można je lutować dowolnie
    Co do radiatora to jeśli będzie się grzał (ale nie powinien) to można dorobić radiator z kawałka blachy aluminiowej (gr. ok 2mm, wymiary 4x10, można go zagiąć w kształt litery C)
    W elektrolitach nóżka jest oznaczana przez - (w niektórych ten minus wygląda jak prostokąt - stąd zero), czyli 0 tak naprawdę to -
    Można go wzmocnić zwiększając wartość kondensatorów C3,C4,C5 i C6 ale bez przesada bo palnik padnie dużo szybciej
    Beetle15
    Level 11  
    Hehe walłem sie z tym dławikiem chodziło mi o diaka :P Już zmieniłem głównego posta thx za info
    Dexter121
    Level 11  
    Czym ten stroboskop różni sie od kitu J-23 wydaje mi sie jez po tuningu J-23 ma taką samą moc albo większa może o wytrzymałość chodzi
    Beetle15
    Level 11