Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podłączyć regulator napięcia B S R L F E

pawelsi9 23 Lut 2008 23:23 11615 17
  • #1 23 Lut 2008 23:23
    pawelsi9
    Poziom 9  

    witam gorąco ponieważ już mam dość 2 razy w roku naprawiać ren alternator w vectrze 1,7td isuzu, chcę wyprowadzić regulator na zewnątrz obudowy żeby sie troszkę przewietrzył i nieprzegrzewał.Mimo że mam troszke pojęcia o elektronice te symbole jakoś do mnie nie przemawiają na regulatorze są tylko przy pinach literki B S R L F E i nic więcej, 6 pinów 6 liter. Ma ktoś może pomysł co z tym zrobić. Jakikolwiek schemat z odczepami i podobnymi oznaczeniami by się przydał, albo opis. Pozdrawiam

    0 17
  • #2 24 Lut 2008 06:37
    stomat
    Specjalista elektryk

    A co się psuje co pół roku w tym alternatorze ? I skąd pomysł że to wina regulatora ?
    Podejrzewam że jeździsz na krótkich dystansach i diody nie wytrzymują obciążenia od świec żarowych (plus te debilne światła).

    0
  • #4 24 Lut 2008 11:24
    robson245
    Poziom 14  

    Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko .Sprawdź oporność wirnika . Pozdrawiam.

    0
  • #5 24 Lut 2008 11:46
    Adasku
    Poziom 14  

    witam ja podstawiam regulator 9 d od poltka jest mocny

    0
  • #6 24 Lut 2008 14:11
    pawelsi9
    Poziom 9  

    Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi.Nie mozna zmienic na inny alternator poniewaz w tych modelach z jednej strony na alternatorze jest kolo pasowe paska klinowego natomiast z drugiej strony pompa olejowa. Walek z wieloklinem wystaje okolo 2 cm za alternator do ktorego jest ona przykręcona. Taki smieszny patencik. WIrnik jest chyba dobry, nie pamietam oporności, podam jutro. ALe to jest 6 diodowy alternator.

    Dodano po 12 [minuty]:

    dzięki kolego za link PDF, pieknie opisany regulator. Diody nie padly , sprawdzalem przed chwila.Niepokoi mnie jednak stan wirnika i nie wiem czy robic ten alternator. Opór to 0,002 do 0,003 Ohma, ponadto na jednej tulei szczotek widac wyryty rowek na sporą głębokość okolo 0,8mm. Czy dobrze kombinuje ze wirnik to raczej rosyjska rultka i lepiej kupic juz nowy alternator?

    0
  • #7 24 Lut 2008 18:27
    grzebacz
    Poziom 21  

    nie pompa olejowa ale podciśnieniowa!!!jak kolega wyżej zauważył podłącz od poloneza regulator,nie leci olej na altka z pod pokrywy plastikowej?

    0
  • #8 24 Lut 2008 21:21
    archaniol40
    Poziom 21  

    Mam pytanie czym została zmiarzona ta rezytancja, zwykłym miernikiem cyfrowym? Pierścienie można zawsze wymienic. Przy okazji proponuje też wymianę łóżysk. Uzwojenie nie ma przejścia do masy?

    0
  • #9 24 Lut 2008 23:16
    pawelsi9
    Poziom 9  

    Witam ponownie. wyciekow nie zauważyłem. Natomiast jak samochodzik postal kilka dni to uwidocznil sie wyciek plynu chlodniczego z weza znajdujacego sie nad alternatorem średnicy około 20 mm mogł czasami polewać alternator. Oporność wirnika wynosi u mnie 2,9 ohma. Przepraszam za wprowadzenie wyżej w błąd ale miernik mialem ustawiony na wyzszy zakres. Przebicia do masy nie ma , wymienic lozyska rzeczywiscie musze, dzieki za porade. Pomiaru dokonywalem miernikiem uniwersalnym. Przy okazji pytanie jak podłączyc ten regulator od poloneza. Ma ktos schemat podlaczenia regulatora od poloneza?Albo jakis link poproszę

    Dodano po 59 [minuty]:

    znalazlem takie cos http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=310168341 d- 31 gdzie lanezy podlaczyc?

    0
  • #10 25 Lut 2008 18:48
    robson245
    Poziom 14  

    Witam , oporność wirnika ok, jak to jest sześcio diodowy do zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania , jest przy prawym przednim słupku, 08mm rowek na wirniku to nie tragedia. Jak chcesz założyć regulator od poloneza ,lub dużego fiata 6D to 15 jest to plus po zapłonie, 67 to szczotki, takie tam są oznaczenia

    0
  • #11 26 Lut 2008 19:39
    pawelsi9
    Poziom 9  

    zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. [i]Jak chcesz założyć regulator od poloneza ,lub dużego fiata 6D to 15 jest to plus po zapłonie, 67 to szczotki, a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?

    0
  • #12 25 Kwi 2008 19:52
    prez8s
    Poziom 33  

    Panowie mam pytanie, do czego jest ta dioda zaznaczona na zdjeciu??
    Dodam ze przechdzi przez nią sygnał zapłonu ze złącza okrąglego alternatora 4 pin, pin ten oznaczony jest IG. Czy moze ona odpowiedzialna byc za niestabilnosc napiec, tzn na jalowych 13V, a po przegazowaniu nawet do 18V? U mnie ona ma urwaną nóżke.

    jak podłączyć regulator napięcia B S R L F E
    jak podłączyć regulator napięcia B S R L F E

    Oczywiscie są to bebechy z alternatora hitachi z astry z silnikiem isuzu.

    0
  • #13 25 Kwi 2008 21:10
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To jest dioda służące do tego, że jak gasisz silnik to blokuje napięcie tak, że kontrolka sie nie zaświeca do czasu az silnik nie stanie.
    Jak jej nie ma, to silnika tez nie zgasisz-poprzez diody wzbudzenia elektrozawór będzie zasilany.

    0
  • #14 25 Kwi 2008 21:24
    prez8s
    Poziom 33  

    Kontrolka działała prawidłowo, tzn. po przekreceniu kluczyka zapalala sie, a po uruchomieniu silnika gasła. Jak wyciagnalem ten mostek z regulatorem to ta diodka juz miala oderwaną jedną nozke i widac ze to stare było, wiec nie urwalem tego przy rozbieraniu. Objawy uszkodzenia alternatora byly takie ze napiecie wzrastalo po przygazowaniu do 18V na pelnych obrotach, ale jezdzilem tak przez jakis czas dociazajac alternator mocniejszymi zarowkami i podgrzewaniem tylniej szyby. Dopiero kilka dni temu padł całkowicie, przestając ładowac, zaswiecila sie kontrolka ladowania. Rozebralem go i wybadalem że 3 diody dodatnie są wywalone i urwaną (pękniętą) nóżke ma ta diodka co powyżej. I teraz nie wiem czy to przypadkiem nie moglaby byc przyczyna tych wczesniejszych wahań napiecia, bo obstawialem wowczas regulator. No ale skoro alternator nie otrzymywał jednego sygnału to byc może to było to?

    0
  • #15 25 Kwi 2008 21:35
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    ta dioda przeważnie jest zgnita, jeżeli jest tak to zazwyczaj nie działa lampka kontrolna

    0
  • #16 25 Kwi 2008 21:37
    prez8s
    Poziom 33  

    No to własnie takie jakby już przegnite było, ale u mnie kontrolka cały czas działała prawidłowo, hmmm.......

    0
  • #17 30 Maj 2008 22:45
    prez8s
    Poziom 33  

    Zregenerowalem w koncu alternator, teraz niech ktos mi powie jak mam go sprawdzic bez wkladania do auta? co gdzie podlaczyc? napedzil bym go wiertarką, albo tokarką.

    0
  • #18 03 Lis 2009 22:34
    ABACADABA
    Poziom 9  

    mam podobny problem brak ładowania upalone 2 diody mocy mógł by ktoś pomóc samochód mazda 323 ale silnik isuzu a kolega ma 9 diod a nie 6 plus ta jedna o której pisano

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo