Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa A--Problem

02 Sty 2004 22:10 2096 6
  • Poziom 11  
    Witam.Mam problem z silnikiem kompletnie niewiem co sie dzieje,silnik jest na wtrysku(1.3).Jadac od czasu do czasu zapal mi sie komputer (kontrolka silnika).Ostatnio jadac przy predkosci 100km/h zgasl mi silnik,wylaczylem zaplon próbujac odpalac silnik niepalila sie juz wcale kontrola kompuitera ani niebylo slychac pompy paliwowej (umnie dosc glosno chodzi).Odczekalem 10 min i silnik zaskoczyl bez zadnych problemów,troszke poszarpal ale pozniej juz jechal dobrze.Po 30min jezdzie stalo sie dokladnie to samo zgasł silnik ale juz na dobre,zostalem zholowany do domu,tam porobowalem odpalic ale bez skutku.Wyciagnolem klem od akumulatora na 10min i to pomoglo silnik zaczol pracowac,na wolnych obrotach bez zadnych problemow chodzi oki.Ale jest pytanie czy za chwile znowu niezostane zholowany do domu.Nieweim co sie dzieje pomozcie.Dodam jeszcze ze ostatnio robilem ten silnik (wymian uszczelniaczy i sondy lambda-pekło sie jej).Wczesniej nieweim czy sie to dzialo bo kupilem to auto i odrazu robilem (bral olej) wiec dlogo nie jezdzilem (jakies 150 km wiec niec nie zauwazylem).Pozdrawiam i dzieki za jakiekolwiek odp.
  • Spec od samochodów
    Pompa paliwowa moze sie blokowac jesli ci glosno chodzi a nie powinna
  • Poziom 11  
    Juz rozwiazalem problem, brakowalo przewodu od podcisnienia tzn idaca cienka rurka od gaznika do filtra powietrza.Ale mysle ze pompe paliwa przydalo bys sie wymienic bo faktycznie głosno chodzi.
  • Poziom 10  
    Czes
    Nie chcem sie przemadrzac ale twoj problemnie zostal rozwiazany.
    Jezeli brakowalo ci jakiegos wezyka to by silnik mial tylko wieksze obroty, a nie jak mowisz gasł przy jezdzie :) ale to twoja sprawa.
    Ja bym tu sie skupil na koncowce mocy. I teraz kolejne pytania jaki kod silnika (ewentualnie powiedz pojemnosc) i który rok produkcji. to zalezy czy masz owa koncowke mocy czy modul zaplonu.
  • Poziom 11  
    Rok produkcji to 89 poj. 1,3 na jedno punktowym wtrysku, typ ukladu wtryskowego i zaplonowego to Multec. Kodu silnika w tej chwili nieznam, moze i masz racje ale jednak cos w tym musi byc skoro kontrolka komputera sie nieodezwala od tamtej pory a ju zrobilem okolo 1000 km. Zapomnialem dodac w tamtym poscie ze wymienilem rowniez sonde lambda bo poprzednia sie pokruszyła. Sprawdzalem rowniez zlaczem diagnostycznym kody usterek i zawsze pokazywalo 12, wiec wszystko oki. No ale ja niejestem mechanikiem samochodowym ani elektromechanikiem.
  • Poziom 10  
    :) to dobrze ze sie orietujesz ale kody migowe przewznie klamia czasami sie zdaza ze mowia prawde ale to glownie jesli jest element jakis uszkodzony na dobre. A co do sady lambdy to jesli pekla ceramika to sada powinna mimo to pracowac poprawnie. Byc moze twoj problem zniknal wraz z wymiana sady, a co do tego zgasniecia podczas jazdy to moze byc dozo mozliwosci dopuki ci sie to nie powtuzy nie masz sie czym martwic :) pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Sonda pekła na metalowej obudowie, tak ze wogóle sie niechcial trzymac i wypadal ceramiczny srodek. Na szrocie kupilem nastepna za 60zł bo jak sie dowiadywalem w serwisie opla to powiedzieli okolo 150zł. Pozdrawiam.