Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG - wahania wolnych obrotow

piotr973 09 Sty 2004 22:59 10107 46
  • #31
    zhu
    Poziom 22  
    uff , dzięki wojak za odp. , uspokoiłeś mnie , wygląda że będę musiał teraz uzupełnić poziom płynu chłod.
  • #32
    mkos1
    Poziom 29  
    Na reduktorze w dolnej części masz taką większą śrubę zaślepiającą otwór - weż ją wykręć i niech wycieknie cały syf z parownika.
    Cóż - gaz gazowi nie równy, jeden czysty a drugi - nie za bardzo.
  • #33
    teges

    Poziom 21  
    Cześć witam wszystkich .Jestem montażystą instalacji gazowych w samochodach i postaram się w miarę swoich możliwości i wiedzy pomóc.Do samochodów montuję elektronikę firm AG Autronika Al 700 ,firmy KME Bingo S i montowałem wcześniej firmy LOVATO Lov-eco,znam również elektronikę firmy BEDINI.Jeśli chodzi o wolne obroty w Astrze to jeżeli na benzynie silnik dobrze pracuje nie ma co szukać nieszczelności w kolektorze ssącym.Podczas pracy na benzynie przy całkowicie zamkniętej przepustnicy powietrze dostaje się do silnika obejściem regulowanym przez silnik krokowy /ale czyste powietrze/ silniczek ten impulsy dostaje z kompa .Natomiast na gazie przez to obejście silnik zasysa mieszankę gaz-powietrze i dlatego należy starannie wyregulować skład w reduktorze szczególnie we wszystkich Oplach.Swoją drogą muszę cię poinformować że instalacje Landirenzo są bardzo dobrej jakości oraz reduktory emmagas są wprost idealne tylko trzeba dobrze ustawić elektronikę.Jeżeli chodzi o gaśnięcie samochodu na gazie przed skrzyżowaniem to może tu być kilka przyczyn dlatego na odległość trudno jest coś powiedzieć.Generalnie rzecz biorąc masz prawdopodobnie zbyt ubogą mieszankę i należałoby się ją wzbogacić ale nie mogę ci napisać jak bo nie wiem jaką masz instalację gazową i jakij firmy jest reduktor.Odpowiadam BJSusel w twoim aucie jest zainstalowany zły reduktor bo reduktor Tomasetto HP140 montuje się w samochodach o mocy silnika do 140KM, jeżeli twoje autko ma 170KM to masz odpowiedż na swój problem.
  • #34
    zhu
    Poziom 22  
    po regulcji-podniesieniu obrotów auto chodzi rewelacja , wygląda że od momentu montażu było to żle wyregulowane a ja jakoś się męczyłem i jeździłem , jak było ciepło i w poprzednie zimy jakoś się jeździło ale teraz już się nie dało i musiałem podnieść obroty - teraz jeździ super -
  • #35
    [-wojas-]
    Poziom 19  
    mam pytanie troche z innej beczki jeżeli mam instalacje stefanelli ze starego siniczka od zuka(nysy) 2.0 75KM a chciałbym załorzyć ją do silnika tesz 2.0 ale z fiata 132 z wielopunktowym wtryskiem kturym steruje taki komputerek malutki to dało bysie jakoś to przełorzyć czy trzeba nowom instalacje kpować ??
  • #36
    teges

    Poziom 21  
    BJSusel nie masz za małego przekroju rurki tylko reduktor HP140 który masz w swoim samochodzie zakłada się do aut omocy nie przekraczającej 140KM atwój Mondeo ma ich 170 więc masz odpowiedż na swój problem.
  • #37
    teges

    Poziom 21  
    Odpowiadam wojak;instalacji gazowych nie można przekładać z jednego samochodu do drugiego dlatego iż nie będziesz miał wymaganej przez wydział komunikacji homologacji tej instalacji bo ta została już przypisana do Żuka a nie ma duplikatów.W związku z tm wydział komunikacji nie wbije ci w dowód gazu.
  • #38
    [-wojas-]
    Poziom 19  
    teges niechdzi mi o prawne wymogi bo wiem że na wszystko teras trzeba mieć homologacje i inne głupoty ja chce się dowiedzieć czy taka instalacja nada się do tego 2.0 silnika
  • #39
    piotr973
    Poziom 11  
    po pokreceniu sruba w reduktorze falowanie obrotow zmniejszylo sie, teraz okolo 100obr
  • #40
    czka
    Poziom 12  
    Mam pytanie do teges
    Mercedes 124 3 litrowy silnik wtrysk KE-Jetronic, pompa paliwowa odcinana zamontowany STOP KE-Jetronic Małe wolne obroty na gazie regulacją na parowniku da się wyregulować do 600-700 obr.instalacja gazowa 70000 km często zdarza się że gasie na świałach i przy przy gwałtownym zatrzymaniu najgorzej jest za nim silnik nie osiągnie temp. 80-90
  • #41
    mrdread
    Poziom 11  
    U Mie również w pewnym momencie widoczny był duży spadek mocy na wyokich obrotach i wysokim biegu. Okazało sie ze to tylko kabel do sondy Lamba sie ukrecił. :)
  • #42
    piotr973
    Poziom 11  
    bylem dzis u moich gazownikow - wymienili klapomikser z 30mm na 32mm , niewiele to dalo wiec ograniczyli min pozycje attuatora do 30
    default=45
    (dodam ze pozycja attuatora podniosla sie o kilka krokow po wymianie klapomiksera na wiekszy)
    i ustalo falowanie, niestety kosztem utrzymywania sie caly czas na wolnych obrotach lekko bogatego skladu mieszanki i pewnie wiekszego zuzycia gazu- szczegolnie w korkach.

    co sadzicie o tym ?
  • #43
    mkos1
    Poziom 29  
    A przypadkiem to oni nie przecholowali ze średnicą tego miksera ??
    Ja mam 2-litrowy motorek i przy 32mm średnicy niezbyt właściwie chodził (mieszanka na wolnych obrotach była za uboga) i po jego skryzowaniu zaczęło się właściwie regulować.
    U Ciebie jak na taki "mały" silniczek to uważam, że średnica nawet wcześniej była za duża - spróbowałbym zejść do 20-25 mm

    Pozdrawiam !
    Marek
  • #44
    piotr973
    Poziom 11  
    nie wiem moze, ale tak sie sklada ze pozycja 20 jest minimalna mozliwa do zaprogramowania, a zalkadajac ciasniejszy mikser spowodujemy wzrost podcisnienia za mikserem i w konsekwencji mocniejsze ssanie gazu i obnizenie sie pozycji attuatora, ktora to jest juz dosc niska bo dochodzi do 30 (srednia czyli DEF=45)

    nie wiem juz co robic z tym
  • #45
    piotr973
    Poziom 11  
    dzisiaj zamontowali mi orginalny mikser LandiRenzo AB318 o srednicy palnika 36mm

    niestety falowanie nie zostalo wyregulowane, pozycja atuatora okolo 45 niewiele poszla do gory(kilka krokow) w stosunku do pozycji przy 30mm mikserze

    co tu dalej robic z tym falowaniem???
  • #46
    kruczi
    Poziom 17  
    piotr973 napisał:
    witam, mam problem z wolnymi obrotami w Astra1 1,4 82MPI (wtrysk wielopunktowy) - na benzynie jest OK, natomiat na gazie sa wahania w zakresie 700 - 1100obr z czestotliwoscia okolo 3 sekundy , poprostu rosna sobie i maleja.

    jesli ktos ma na to jakis madry sposob to prosze o pomoc.


    przede wszystkim sprawdź dokładnie szczelność dolotu. podejrzewam że problem tkwi w klapce która w razie wybuchu ma zapobiec zniszczeniu obudowy filtra powietrza. sam ostatnio wymieniałem obudowe filtra ( nie z powodu wybuchu gazu ) i teraz jest prawie ideał. o żadnym falowaniu nie ma mowy. dodatkowo założyłem opaske na łączeniu obudowy filtra z rurą idącą do miksera. przez 100 000 km nie było żadnego strzału więc na 90% klapka nie będzie potrzebna. zobacz też czy nie bierze lewego powietrza przed mikserem. u mnie po montarzu miksera rura która doprowadza do niego powietrze dotykała maski i sobie spadała.
  • #47
    piotr973
    Poziom 11  
    falowanie ustalo, po wymianie na orginalny mikser AB318 o sr. wewn 36mm i zdemontowaniu miksera o sr. wewn 30mm pozniej 32mm, pozycja atuatora skoczyla z okolo 43 na 65 krokow i falowanie prawie ustalo.

    podsumowujac : srednica przelotu w mikserze - ma znaczenie.
    Moj serwis od gazu twierdzil ze nie ma znaczenia, bo oni to do 2litrowych silnikow zakladaja mikser okolo 30-32 i wszystko im chodzi.