Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LPG - wahania wolnych obrotow

piotr973 02 Jan 2004 23:47 10296 46
  • #1
    piotr973
    Level 11  
    witam, mam problem z wolnymi obrotami w Astra1 1,4 82MPI (wtrysk wielopunktowy) - na benzynie jest OK, natomiast na gazie są wahania w zakresie 700 - 1100obr z częstotliwością około 3 sekundy , po prostu rosną sobie i maleją.

    Mam nowa instalacje gazowa LANDIRENZO z komputerem i silnikiem krokowym do regulacji składu mieszanki gazowej.

    Goście, którzy instalacje montowali twierdza ze jest to spowodowane "gonieniem" się silników krokowych i sondy lambda (oryginalnego od wolnych obrotów i "gazowego" od składu mieszanki gazowej), wynika to z opóźnienia, ponieważ mieszanka gazowa przebywa dość duża drogę, od klapo miksera przez przepustnice i spory kolektor dolotowy .

    Jeśli ktoś ma na to jakiś mądry sposób to proszę o pomoc.
  • #2
    JACU626

    Level 27  
    Jak masz jeszcze na gwarancji instalacje to nie szukaj sam tylko jedz do warsztatu i żądaj naprawy bądź wymiany instalacji a nie wysłuchuj głupich komentarzy o gonieniu sie silników. Jeżeli nie zrobią to ich sądem postrasz, tak czy inaczej zapłaciłeś za towar z ukrytą wadą i są na przegranej pozycji.
  • #3
    piotr973
    Level 11  
    dzieki za dobra rade, jest sluszna ale wiesz jak jest z egzekwowaniem gwarancji w trudnych przypadkach (takich kiedy serwis nie wie co zrobic z problemem), bede probowal walczyc z nimi, ale nadal mnie interesuje co jest przyczyna tego stanu,

    serwis twierdzi ze juz ograniczyl kroki silnika do 30max, nie wiem co to oznacza ale to tez nie pomoglo.

    pozdrawiam
  • #4
    JACU626

    Level 27  
    Uwazam ze wiedza jest wiecej warta od kasy ale - no własnie, jak za coś zapłace i nie dziala lub jest coś nie tak to jestem strasznie u ... i nigdy nie podnosze głosu a to najbardziej ludzi z rownowagi wyprowadza. Wiem to kiedys bylem sprzedawcą w sklepie komputerowym. Jak chcesz sprawdzic czy to rzeczywiście te silniki to zmierz na nich napięcie, po kolei na kazdym i zobaczysz w którym sie zmienia.
  • #5
    piotr973
    Level 11  
    to sa silniki krokowe, a z tegoco wiem to takowe silniki sa sterowane impulsowo, wiec nie bardzo chyba jest sens mierzyc napiecie bo bedzie albo 0V albo 12V.

    sprobuje napisac albo zadzwonic do landirenzo polska moze oni cos madrego powiedza.

    jest jakas strona czu forum o LPG??????
  • #8
    pabbloo
    Level 12  
    Mozesz miec malo aktywna sonde lambda i dlatego obroty faluja,Niech na wolnch obrotach ustawia ci na bogato.
  • #9
    piotr973
    Level 11  
    czesc, nie wiem co masz na mysli mowiac o malej aktywnosci sondy.

    faktycznie mialem problem z sonda l. ale zostala zmieniona na nowa, obialw byl taki ze na benzynie auto chodzilo OK, a na gazie na wolnych gaslo i mulilo go przy pelnym wcisnieciu gazu, chodzilo tylko przy czesciowym wcisnieciu pedalu gazu, czyli w zakresie srednich obciazen silnika.
  • #10
    mkos1
    Level 29  
    Objaw taki jak piszesz to może być też spowodowany złym doborem średnicy miksera gazowego.
    Poza tym czy masz włączoną emulację sygnału z sondy lambda przy pracy z LPG - to może być główną przyczyną wahania się wolnych obrotów.
    Pozdrawiam !
  • #11
    piotr973
    Level 11  
    czesc, moze ktos ma SCHEMAT takiej instalki, albo cos podobnego,
  • #12
    [-wojas-]
    Level 19  
    a ja mam zwykłą instalacje do gażnikowego i puki się nie rozgżeje troszke silnik to jak puszcze gaz gaśnie obroty jałowe są dosyć wysokie (myślałem że to pomoże ale jednak nie) na benzynie też chodzi bez zarzutów a gaz puki się nie rozgdzeje to lipa niewiecie co to może sie dziać ??
  • #13
    mkos1
    Level 29  
    Jeśli silnik jest zimny a szczególnie podczas mrozów to temperatura wewnątrz parownika może spaść nawet do -40 'C co najczęściej prowadzi do jego zamarznięcia (nie mówię już o wpływie na trwałość membran). Czasem jednak może się zdarzyć, że do silnika zostanie doprowadzony w takim przypadku gaz częściowo w fazie ciekłej co powoduje w najlepszym przypadku wzbogacenie znaczne mieszanki lub nawet możliwość "zalania" silnika szczególnie przy pracy na biegu jałowym.
    Instalacja gazowa z kompem zawsze stara się utrzymać właściwe proporcje paliwa do powietrza (choć czasem może i zabraknąć regulacji) niezależnie od obciążenia silnika.
    Trzeba wiedzieć, że w najprostszych instalacjach jej skład jest zoptymalizowany do tylko pewnego zakresu obciążeń - poza tym zakresem jest albo za uboga albo za bogata i dlatego weszły później instalacje II gen. gdzie jest już jakaś kontrola mieszanki.
    piotr973 ja mam u siebie Autronika AL-700 i producent zaleca ustawianie nie więcej niż 10 kroków pracy atuatora chociaż też nie wiem dlaczego więc te 30 kroków u Ciebie to też może za dużo - chociaż nie napewno bo masz inną centralkę.
    Na początek spróbuj odłączyć przewód ciepłego powietrza do filtra.
    Ile już jeździsz na tej instalacji ?
    Pozdrawiam !
  • #14
    [-wojas-]
    Level 19  
    mkos1 znaczy się parownik jest do d... i nic sie z tym nieda zrobić czy może jakoś go zregenerować sie da niewiem może wymienić membrane albo coś ??
  • #15
    mkos1
    Level 29  
    Nie wiem jak dugo jeździsz na LPG ale przebieg w granicach 60-80 tys km parownik powinien wytrzymać przy normalnej eksploatacji więc nie sądzę (chyba) aby u Ciebie był już parownik do regeneracji.
  • #16
    piotr973
    Level 11  
    wachania obrotow sa od poczatku tj. 6mies. 10kkm. mysle ze te 30 krokow jest za duzo.

    ale musze zalatwic soft do tej centali i kabel , co do rury cieplego powietrza to takowa nie wystepuje w tym modelu
  • #17
    Przemyslaw
    Level 28  
    Zobacz czy auto nie wciaga gdzies "lewego" powietrza. Nie wiem jak tam masz zrobiony system antywybuchowy w obwodzie kolektora dolotowego. Ja mam taka klapke z gumka. Kiedys ta gumka sie obluzowala i bylo tak samo. Na gazie "lewe" powietrze ma duzo wiekszy wplyw niz na benzynie.
    Jesli chodzi o silnik krokowy, to chyba mozesz go na probe wywalic wogole i zesztukowac przewody. W ten sposob wyeliminujesz jego wine.
    Co do sondy lambda - nie sadze, zeby miala wplyw na takie zachowanie.

    Jestem sam oburzony wiedza niektorych panow od instalacji gazowych, ktora chyba w duzej mierze ogranicza sie do zamontoania instalacji wg instrukcji i instynktu. Kolega jezdzil 7 miesiecy po roznych specach. Zanim jakis "pismienny" wymienil mu szczesliwie filterek, wydal chyba 700pln na likwidacje tej "usterki" - nic tylko wspolczuc.
    Zanim jeszcze doszedlem z ta gumka u siebie, jeden pan, chcial mi juz regulowac komputer (nie wiem w sumie jak w oplu?) i wymieniac czujnik polozenia przepustnicy i przeplywomierz :) - na szczescie nie przystalem wtedy na "naprawe".

    Pozdrawiam i zycze powodzenia!
  • #18
    piotr973
    Level 11  
    jest klapo-mikser i opaska gumowa na mikserze szerokosci 3cm

    co do zdemontowania silnika to chyba sredni pomysl, bo bez zaworu bedzie bardzo mocno bogata mieszanka.
  • #19
    Przemyslaw
    Level 28  
    Zamiast tego silnika mozna wsadzic reduktorek z zaworkiem regulowanym recznie. Mozna takie kupic od byle instalacji za jakies 4pln.
    Jesli jest ten klapkomikser, to obejrzyj to dokladnie - ta opaska musi naprawde dobrze przylegac w kazdym miejscu. Jesli da sie klapke odlaczyc od miksera, to tez mozna wyjac na probe. Zawsze jeszcze guma od klapki do kolektora moze byc gdzies dziurawa. Po nitce do klebka...
  • #20
    mkos1
    Level 29  
    Przemyslaw wrote:
    ..... Jestem sam oburzony wiedza niektorych panow od instalacji gazowych, ktora chyba w duzej mierze ogranicza sie do zamontoania instalacji wg instrukcji i instynktu. Kolega jezdzil 7 miesiecy po roznych specach. Zanim jakis "pismienny" wymienil mu szczesliwie filterek, wydal chyba 700pln na likwidacje tej "usterki" - nic tylko wspolczuc. .....

    To jeszcze nic, jak ja chciałem zmodernizować sobie instalację, tzn. założyć kompa do gazu to jeden gazownik chciał mi zamontować od razu jakieś g...o przy którym wycina się stary komp benzynowy i w to miejsce wpina się z nowym - ciekawe jak by to chodziło i ile kosztowało ? :)
  • #21
    Jarooo!!!
    Level 17  
    Witam!!
    Ja posiadam Seata (silnik i osprzet VW) . Zakladalem sobie do niego gaz i mialem podobne objawy co Piotrek, ale nie byly te wahania takie duze. Zainstalowalem sobie jednak nie wloski komp. tylko Polska konstrukcje firmy KME. Po podlaczeniu PC do gazu moglem sobie wszystko ustawic wahania znikly. Przed zalozeniem instalacji odwiedzilem wiele warsztatow. Doszedlem do wniosku, ze wiele chcialo zlapac tylko kienta i zachwalali swoje instalacje pod niebiosy, niestety danej instalacji nie da sie zalozyc do kazdego samochodu (mozna ale nie da dobrych efektow). PIOTR973 jedz tam gdzie Ci instalacje zakladali i zadaj wyregulowania , bo Twoj problem polega na wlasnie bieganiu za soba silnikow krokowych lambdy i wolnego kompa gazu!!
  • #22
    BJSusel
    Level 18  
    Hm...
    Ja też mam mały problem z gazem. Elektronika AL700.
    Spadek mocy na wyższych obrotach (tak ok. 5000 - 6000).
    Gazownik powiedział, że to wina małej średnicy rurki między zbiornikiem, a reduktorem (6mm) i ma mi ją wymienić na 8 mm.
    Nie wiem jakiej firmy mam reduktor - chyba tomasetto numer 104 lub 140.
    Samochód to Mondeo 2.5L 170KM.
    Aha i do tego mi falują obroty na jałowym.
    I co ciekawe wcale nie mam czujnika temperatury w reduktorze. Na gaz przechodzi po przekroczeniu 2000 obr. nawet przy -15C.
  • #23
    mkos1
    Level 29  
    BJSusel w programie sterującym Autronikiem masz po prostu wyłączoną kontrolę temperatury (czujnik nieaktywny).
    Tak szczerze powiedziawszy nie sądzę aby rurka, którą dochodzi gaz ze zbiornika 6 mm miałaby mieć za małą przepustowość. Może on to sprawdzić kontrolując spadek ciśnienia w I sekcji parownika.
    Mi kiedyś nawet jeden gazownik powiedział, że mogą być problemy z pracą na gazie jeśli katalizator jest uszkodzony bo "żle sonda odczytuje skład spalin" - tylko ciekawe co to ma wspólnego jeśli sonda jest przed katalizatorem ?
  • #25
    zhu
    Level 22  
    a co to może być , jak gaśnie na wolnych obrotach , podjeżdżam na światła a samochód gaśnie za każdym razem , na gazie i na benzynie , zimny i ciepły - szczególnie na gazie , latem jakoś się jeżdziło a teraz od paru dni jak się zrobiła zima to tragedia , nie da się jeździć , samochód mitsubishi space wagon 2l , 16v , 1998r , wtrysk , przebieg 100tyś. (na gazie 70tyś) - poradźcie co robić - dzięki .
  • #26
    [-wojas-]
    Level 19  
    zhu a nieda sie na parowniku podnieść obrotów jałowych ??
  • #27
    zhu
    Level 22  
    wojak , a czy mógłbyś opisać bliżej jak to zrobić , mam zero praktyki w tym temacie -
    czym tam pokręcić :?: dzięki
  • #28
    Damek78
    Level 13  
    Sprobuj ustawic na reduktorze obroty. Jest tam sruba do regulacji, daj obroty na max, i wtedy zobaczysz.
  • #29
    zhu
    Level 22  
    reduktor to takie coś dużego , dochodzą tam dwie rury , z dolnej rury wychodziły buńki i na końcu przy reduktorze była popękana (instalacja ma 5 lat) , odręciłem ją i wylało się z tej rury i reduktora b.dużo wody pomieszanej z czymś zielonym - chyba płynem chłodniczym , obciąłem popękany koniec rury - tak ze 2cm , nasunąłem z powrotem na króciec i zacisnąłem opaską , ale było bez zmian - gasło na wolnych obrotach na gazie i na paliwie - regulacja śrubą na reduktorze nic nie zmieniało - poradziłem sobie podkręcając śrubę obrotów przy lince od pedału przyspieszenia ; trochę niepokoi mnie ta woda która się wylała z rury ale podczas jazdy jest ok , tzn nie widać różnicy w jeździe , i najważniejsze nie gaśnie na światłach , wolne obroty śrubą ustawiłem na ok. 1000 , czy może być coś poważnego z tą wodą z rury ?
  • #30
    [-wojas-]
    Level 19  
    ta woda z rury to normalnie płyn chłodniczy bo gdy gaz przechodzi z płynnego stanu do gazowego to mocno spada temperaturka i trzeba ogrzać parownik żeby nie zamarzł i poto sie go podłancza do układu chłodzenia