Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz wymiana kopułki z palcem

studente 24 Lut 2008 19:42 16532 11
  • #1 24 Lut 2008 19:42
    studente
    Poziom 9  

    Dzień dobry mam pytanie jak się wymienia kopułkę z palcem? Z góry mówię że nigdy tego nie robiłem. Jak się objawia uszkodzenie kopułki i palca?

  • #2 24 Lut 2008 19:47
    DominikD
    Poziom 23  

    W matizie to się objawia tym że nie odpalisz dziada ,lub pracuje nie równo . Demontujesz przewody najlepiej oznacz sobie gdzie który był odkręcasz bodajże 2 śrubki i demontujesz kopułkę pod spodem masz palec którego zdejmujesz z wałka.

  • #3 24 Lut 2008 21:13
    studente
    Poziom 9  

    bo mi właśnie gaśnie ze 3 miesiące temu były wymienione świece zapłonowe. Rok temu były wymienione przewody wysokiego napięcia. Matiz z 1999 roku przebieg 64tyś km .

  • #4 25 Lut 2008 16:27
    studente
    Poziom 9  

    mam jeszcze pytanie tam nic się potem nie reguluje?

  • #5 26 Lut 2008 07:41
    DominikD
    Poziom 23  

    Jeśli tylko kopułkę zmieniasz i palec i nic więcej nie będziesz odkręcać to nic nie musisz regulować.

  • #6 26 Lut 2008 08:52
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    A może problem nie w ukł. zapłonowym - kiedy gaśnie? Jak pracuje na biegu jałowym? Czy przerywa albo szarpie podczas jazdy?

  • #7 28 Lut 2008 07:58
    studente
    Poziom 9  

    na biegu jałowym pracuje dobrze gaśnie jak już jedzie.

  • #8 26 Kwi 2008 18:53
    ranger7
    Poziom 11  

    studente napisał:
    na biegu jałowym pracuje dobrze gaśnie jak już jedzie.


    To raczej nie kopółka ani palec, choć warto ją wymienić - bo koszty są nie wielkie. Musisz tylko zobaczyć jakiego typu masz aparat - Mando czy DAC.

    Jeżeli samochód gaśnie Ci podczas jazdy - to raczej wskazuje na awarię czyjnika optycznego w aparacie zapłonowym. Dość powszechny przypadek w Matizach. Koszt takiego czujnika to około 250-300 PLN. Przy minimalnych zdolnościach manualnych można go wymienić samemu.

  • #9 26 Kwi 2008 22:58
    O S T R Y
    Poziom 12  

    Sprawdz jeszcze cewkę czy nie ma przebicia na obudowę, blachę podszybia. Miałem taki przypadek. Dopiero pod testerem cewek widac było jak iskra wali bokiem przez obudowę.

  • #10 27 Kwi 2008 17:24
    ranger7
    Poziom 11  

    O S T R Y napisał:
    Sprawdz jeszcze cewkę czy nie ma przebicia na obudowę, blachę podszybia. Miałem taki przypadek. Dopiero pod testerem cewek widac było jak iskra wali bokiem przez obudowę.


    Najlepiej wieczorem jak już jest bardzo ciemno, odpalić silnik, nie włączać żadnych świateł albo najlepiej wieczorem w garażu, podnieść klapę silnika i rozejrzeć się po komorze silnka, czy gdzieś "nie latają" iskry i "pioruny". Przebicie z jakiegoś elementu - cewka, przewody, świece kwalifikują element do bezwzględnej wymiany.

  • #11 06 Cze 2008 19:22
    ranger7
    Poziom 11  

    Objawy które opisujesz bardziej odpowiadają uszkodzeniu optycznego czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik też zanjduje się w aparacie zapłowowym ale nieco "głębiej" - trzeba zdjąć plastikową osłonę a potem odkręcić drugą - metalową. Na początek można czujnik porządnie przedmuchać - może jest tylko zanieczyszczony.

  • #12 09 Cze 2008 15:46
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po braku zainteresowania autora, można sądzić, że problem został rozwiązany, więc proszę nie odświeżać tak starych postów.
    Zamykam.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson