Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tylny nadmuch Alhambra 99r

24 Lut 2008 21:20 2596 9
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z nadmuchem na tył. Dmucha z tylnych kratek tylko przy ustawieniu na maksymalną prędkośc nadmuchu, gdy zmniejsze o jeden stopień siłe nadmuchu to już nic nie dmucha. przedni nadmuch jest sprawny. Posiadam climatronik dwustrefowy z jedną sprężarką i jednym parownikiem.
    Mam kolejne pytanie jeśli to silniczek dmuchawy to gdzie go szukac? Czy są dwa oddzielne: jeden na przód a drugi na tył?
  • Poziom 19  
    Pierwsze pytanie czy wymieniałeś filtr kabinowy powietrza?
  • Poziom 26  
    Sa dwa silniczki na tył i przód, a częstą przyczyną jest po prostu zastanie tej tylnej dmuchawy, bo sie ją generalnie mało uzywa i ona ci ciężko chodzi. Miałem taki przypadek ostatnio u kolegi w Sharanie 99'. Na maxa chodziła tyl Ok, a na pzostałch nie bardzo, ale powoli silnik sie 'rozruszał' i dawalo juz ciut na mniejszych zakresach, az do pełnej wydolności.
    Pokręć dobrze tą dmuchawą na maxa, moze ja przetrze i rozrusza, jak nie trzeba szukać przyczyny w układzie oporowym w dmuchawie.
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    carsmot napisał:
    Pierwsze pytanie czy wymieniałeś filtr kabinowy powietrza?

    Jeśli to jest ten w komorze silnika w podszybiu to tak.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Stefanek1 napisał:
    Sa dwa silniczki na tył i przód, a częstą przyczyną jest po prostu zastanie tej tylnej dmuchawy, bo sie ją generalnie mało uzywa i ona ci ciężko chodzi. Miałem taki przypadek ostatnio u kolegi w Sharanie 99'. Na maxa chodziła tyl Ok, a na pzostałch nie bardzo, ale powoli silnik sie 'rozruszał' i dawalo juz ciut na mniejszych zakresach, az do pełnej wydolności.
    Pokręć dobrze tą dmuchawą na maxa, moze ja przetrze i rozrusza, jak nie trzeba szukać przyczyny w układzie oporowym w dmuchawie.
    Pozdr.

    Tylko gdzie ten silniczek się znajduje?

    Cytat:
    trzeba szukać przyczyny w układzie oporowym w dmuchawie

    czy chodzi o to ustrojstwo?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/426b659314816b68.html
    Wiatraczek potraktowałem środkiem smarująco/penetrującym i nic.
    Wiatrak obraca się na przedostaniej ustawionej prędkości (prędkośc mała) i na maksymalnej (obroty max) Wynika z tego że używa ten wiatrak tylko dwóch prędkości malutkiej i max.
  • Poziom 26  
    Watrak od tylnej nagrzewnicy jest w lewym nadkolu, możesz sie dostać do niego po zdemontowaniu tapicekę scianki, a widać go trochę jak zdejmiesz tą lewą zatyczkę na sciance przy tytnej lampie, a co wyzej kolega przedstawia na fotce to własnie regulator obrotów, ale jak mówimy tutaj, trzeba przesmarować, lub dotrzyć przez wysokie obroty.
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    Stefanek1 napisał:
    Watrak od tylnej nagrzewnicy jest w lewym nadkolu, możesz sie dostać do niego po zdemontowaniu tapicekę scianki, a widać go trochę jak zdejmiesz tą lewą zatyczkę na sciance przy tytnej lampie, a co wyzej kolega przedstawia na fotce to własnie regulator obrotów, ale jak mówimy tutaj, trzeba przesmarować, lub dotrzyć przez wysokie obroty.
    Pozdr.

    Panowie rozkręciłem wyczyściłem i przesmarowałem (roboty troche jest)
    Ale... po wszystkim zauważyłem taką rzecz.
    Gdy nadmuch jest ustawiony na zimne powietrze to objawy j.w.
    Po zmianie temp. na 23 stop ( na zewnątrz 15 stopni) regulacja obrotów jest płynna na każdym zakresie ???? O co chodzi bo ja już jestem głupi ??????
    Zrozumiałbym jeśli siła nadmuchu nie działa tak jak trzeba. Ale na zimnym powietrzu awaria, a na ciepłym idealnie ????? Macie jakieś pomysły lub teorie bo ja już nie. Myślałem o wymianie tego regulatora ale teraz to ja już nic nierozumie. Byc może rozwiązanie jest banalnie proste? (mam nadzieje :-) Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    No tak po prostu działa klimatronic, sam sobie dopasowuje nadmuch do panującej wewnątrz temperatury, bo ma czujniki temperatury na powrocie powietrza. w kanale powrotnym i 'wie' ile jest w srodku, jak np, masz w srodku +35, a jestes na małym zakresie obrotów dmuchawy i ustawisz temperaturę na 18 st, to obroty na początku się podniosą, aby szybko schłodzić budę, a jak już klima osiągnie wyznaczoną przez ciebie temperaturę wenatrz to wetylatory zwolnią, aby ja tylko podtrzymać.
    Ale sie rozpisałem.
    Jeszcze twój przypadek, no jest podobny, bo pewnie w tyłu nie masz działającego dogrzewacza, piecyka, a wtakim razie to co ma tam grzać, bo z silnika zanim co tam jakie ciepło dojdzie to już sie wychłodzi poprzez długie nieizolawane rury.
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    Dogrzewacz? gdzie go szuka i ewentualnie jak go sprawdzic
  • Poziom 26  
    Piecyk masz pod podwoziem w okolicach tylnego lewego fotela.
    Użyj funkcji<szukaj> wpisując "D3WZ", a będziesz wiedział z tego forum na jego temat prawie wszystko :)
    Pozdr.
  • Poziom 9  
    Witam
    A powiedzcie mi gdzie znajduje się nadmuch na przód