Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

immobiliser seicento

szoszon1984 24 Lut 2008 23:23 12694 20
  • #1 24 Lut 2008 23:23
    szoszon1984
    Poziom 9  

    Witam! kupilem seicento, dostalem 2 kluczyki i jeden wtyk do immobilaisera(to sie chyba fachowo nazywa transponder)mam problem, poniewaz gdybym zgubil kluczyki wraz z ta wtyczka do immobilasera nie odpale silnika. Moje pytanie brzmi czy mozna dorobic taki transponder z tego jedynego co mam??

    1 20
  • #2 24 Lut 2008 23:54
    diagsystem
    Poziom 15  

    Witam
    Dorobienie klucza jest możliwe, tak samo jak usunięcie immo z samochodu (np. kupić używany sterownik silnika, usunąć immobilizer, i w razie zgubienia tego kluczyka, otworzyć maskę, podmienić sterowniki i można jechać
    Pozdrawiam

    0
  • #3 25 Lut 2008 00:02
    don diego
    Poziom 32  

    Ten wtyk do immobilisera to prawdopodobnie jakieś dodatkowe zabezpieczenie, nie montowane seryjnie. Musiałbyś przedstawić więcej szczegółów, najlepiej zdjęcie.

    0
  • #4 25 Lut 2008 00:17
    Kubaska
    Poziom 11  

    immobiliser fabryczny jest zintegrowany z kluczykiem i jeżeli auto odpala
    z obu to napewno są sprawne, to co opisałes to napewno dodatkowe zabezpieczenie typu pastylka dallas albo alco jedną i drugą można stosunkowo łatwo dorobic jak i stosunkowo łatwo można je ominąc

    0
  • #5 25 Lut 2008 11:02
    szoszon1984
    Poziom 9  

    oki, wiem ze moze troche namotalem ale postaram sie wszystko wyprostowac. Mam zwykle kluczyki do seicenta, bez imombilisera, natomiast przy kluczykach mam taki czarny wtyk, który przykładam do specjalnego miejsca w kokpicie, dopiero po tym moge odpalic silnik. Samymi kluczykami nie da rady, musi byc wczesniej przycisniete to czarne badziewie do wejscia na kokpicie. Chodzi mi o ty czy mozna dorobic ta czrna wtyczke?gdzie to mozna zrobic i ile moze kosztowac?za weszelkie info wielkie dzieki. Tu jest link do zdjecia:immobiliser seicento

    0
  • #6 25 Lut 2008 15:16
    mpyciu
    Poziom 10  

    każde seicento miało fabryczny immibilizer w kluczyku (jak przekręcesz zapłon to na sekunde zapala się symbol kluczyka i gaśnie) a to jest dodatkowe zabezpieczenie prawdopodobnie firmy Meta - podfirma fiata, zapytaj o dorobienie w serwisie, na pewno się da.

    0
  • #7 25 Lut 2008 17:01
    szoszon1984
    Poziom 9  

    no wlasnie sęk w tym, ze w moim modelu( Young z 2000) roku nie ma fabrycznego immobilisera w kluczyku i nie zapala sie tak kontrolka z kluczykiem. Jest za to ten czarny wtyk jak na zdjeciu. Oki, jeszcze dzisiaj pojde do ASO fiata i zapytam o dorobienie. Dzieki za wszelkie info.

    0
  • #8 25 Lut 2008 17:20
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie warto dorabiać, tańszy będzie nowy immobilizer i na dodatek już bezstykowy, do którego dostaniesz trzy breloczki. Wiadomo - są to urządzenia proste w montażu i tak samo proste w "ominięciu", ale zawsze jakieś zabezpieczenie przed gówniarzami jest.

    2
  • #9 25 Lut 2008 17:43
    szoszon1984
    Poziom 9  

    MakroSerwis, a jaki moze byc koszt nowego immobilisera, orientujesz sie?i jeszcze mam pytanie, co ze starym immo.?czy trzeba bedzie komputer zmieniac albo resetowac?

    0
  • #10 25 Lut 2008 17:50
    mr-perch
    Poziom 28  

    Z nowym immobiliserem (z montażem) zmieścisz się w 300zł. Nic nie trzeba robić z fabrycznym komputerem. Jedyne co trzeba, to zdemontować stary i zamontować nowy immobiliser.

    0
  • #11 25 Lut 2008 21:45
    Pa7aK
    Poziom 14  

    Kazde auto od 1995 ma immobilizer fabryczny. Kazde. To obowiazek. Mozesz nie miec zadnego wyposazenia, ale immo masz na pewno. Transponder zatopiony w kluczyku, kod zczytuje antena wokol wkladki stacyjki. Dlatego nigdzie nic nie trzeba przykladac. Dlatego wiekoszosc zoltodziobow nie wie, ze ma w swoim autku immo.

    1
  • #12 25 Lut 2008 21:55
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może i każde, ale niekoniecznie w kluczyku - tak jak np. D-o Tico. Tak samo może być z fiacikiem. Gdyby miał w kluczyku, to chyba nikt by nie był taki niepełnosprytny, żeby zakładać drugi. Zasadniczo, to nie jest problemem sprawdzić, czy stacyjka ma założoną cewkę - wystarczy zdjąć osłonę.

    0
  • #13 25 Lut 2008 22:35
    don diego
    Poziom 32  

    Wystarczy owinąć kluczyk sreberkiem i spróbować uruchomić silnik.

    2
  • #14 26 Lut 2008 00:14
    Kubaska
    Poziom 11  

    immo w kluczyku jest na 100 % wymiana dodatkowego zabezpieczenia może byc nawet tansza jak 300pln ponieważ nie trzeba szukac obwodów i
    podłęczen do instalacji auta

    0
  • #15 26 Lut 2008 16:44
    szoszon1984
    Poziom 9  

    Pa7aK napisał:
    Kazde auto od 1995 ma immobilizer fabryczny. Kazde. To obowiazek. Mozesz nie miec zadnego wyposazenia, ale immo masz na pewno. Transponder zatopiony w kluczyku, kod zczytuje antena wokol wkladki stacyjki. Dlatego nigdzie nic nie trzeba przykladac. Dlatego wiekoszosc zoltodziobow nie wie, ze ma w swoim autku immo.


    Skoro kolega taki obcykany, to moze mi wyjasni dlaczego w polonezie caro plus z 1997 roku moge odpalic silnik zwykłym dorabianym kluczykiem? ha?przeciez kolega napisal ze kazdy samochod po 95 roku ma immobiliser, najwyrazniej nie kazdy skoro mozna odpalic zwykłym dorabianym kluczykiem:!: a u mnie w seicento, podobnie jak w tico nie ma w kluczyku "zatopionego" immobilisera, jest tylko ten czarny wtyk- transponder.

    0
  • #16 26 Lut 2008 16:52
    mr-perch
    Poziom 28  

    Kolego Kubaska, napisałem wyraźnie, że zmieści się w 300zł. To znaczy, że może zapłacić mniej. Poza tym, jeżeli przy wymianie urządzeń chcesz bazować na już założonej instalacji przez poprzednika, to współczuję Twoim klientom, jeśli kiedykolwiek zaczniesz prowadzić działalność gospodarczą. Nigdy nie masz pewności, że to, co zostawiasz, nadaję się do czegokolwiek. Lepiej to zdemontować i zamontować nowe od początku.

    0
  • #17 28 Lut 2008 21:49
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Jak nie chcesz to nie montuj nowego.Pogrzeb trochę w kablach i zobacz , który obwód odcina.Najczęściej pompkę paliwa.Możesz sobie założyć awaryjny ukryty wyłącznik.

    0
  • #18 29 Lut 2008 01:30
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Możesz też dać wyłącznik równolegle do immo, jak zgubisz swój transponder, wyłącznik pozwoli ci dalej jechać ;) Moim zdaniem, masz jeszcze immo w kluczyku. Zobacz robiąc test z owinięciem kluczyka sreberkiem, jak mówił jeden z kolegów!

    0
  • #19 29 Lut 2008 11:16
    strzalaaa
    Poziom 17  

    na 100% były wersje sc bez immo w kluczyku, miałem takie z 99r wiec luzik

    0
  • #20 29 Lut 2008 13:23
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 29 Lut 2008 18:14
    mr-perch
    Poziom 28  

    Po co tyle pisać o rzeczach oczywistych. Zapraszam do działu Zabezpieczenia I Alarmy. Po przeczytaniu sensownych postów na temat immobiliserów kol. szoszon będzie wiedział, co dalej robić.

    3