Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz lampowy na ECL82

lewytolewy 28 Lut 2008 21:11 16531 46
  • #31 28 Lut 2008 21:11
    zyzioone
    Poziom 11  

    Mam pytanie odnośnie wykonanego wzmacniacza?Dokonywałeś może jakiś pomiarów zrobionego urządzenia, np pasmo przenoszenia, moc wyjściowa? W jednym z postów napisałeś, że słabo słychać górne tony i tak się zastanawiam czy nie wynika to z konstrukcji samego wzmacniacza - po prostu ma wąskie pasmo przenoszenia?

  • #32 29 Lut 2008 15:23
    lewytolewy
    Poziom 19  

    Pomierzyłem tylko szumy b na pasmo mam za kiepski oscyloskop-mam strasznie "olbrzymi" ekran i nie jestem w stanie odczytać :( ale niedługo zmieniam więc pomierze pasmo zniekształcenia itp itd też właśnie myślę że to może być powiązane z konstrukcją wzmacniacza....
    PS. Szumy na zwartym wejściu wynsza około 3-4mV więc nawet w miarę ;)

  • #33 29 Lut 2008 16:59
    zyzioone
    Poziom 11  

    Jeżeli chodzi o pasmo to mam właśnie w rękach książkę "Lampy elektronowe w aplik...." i przedstawiony jest w niej układ, który jest prawie identyczny z Twoim. Autor pisze że jego pasmo to ok: 100Hz - 7kHz, czyli na wzmacniacz audio średnio się nadaje:) Pozdrawiam!

  • #34 03 Mar 2008 18:37
    RAIN.PL
    Poziom 11  

    lewytolewy: Wzmacniacz - mistrzostwo, dobór muzyki - perfekcja!!

    slavo666 - mój mierniczek :D V533 aaah

  • #35 04 Mar 2008 00:26
    badyl00
    Poziom 22  

    zyzioone napisał:
    Jeżeli chodzi o pasmo to mam właśnie w rękach książkę "Lampy elektronowe w aplik...." i przedstawiony jest w niej układ, który jest prawie identyczny z Twoim. Autor pisze że jego pasmo to ok: 100Hz - 7kHz, czyli na wzmacniacz audio średnio się nadaje:) Pozdrawiam!


    Pasmo w dużym stopniu zależy od zastosowanych traf głośnikowych jak również od samych lamp. To właśnie czyni konstrukcje lampowe niepowtarzalnymi. Każda ma swoje własne brzmienie.

  • #36 04 Mar 2008 14:40
    lewytolewy
    Poziom 19  

    I włąśnie dlatego trzeba pomierzyć samemu :P
    Niedługo będe miał nowy oscylek toshiby o przekątnej ekranu 15cm więc pomierze bardzo perfekcyjnie :P

  • #37 04 Mar 2008 15:34
    discolitez
    Poziom 13  

    Jak to 2 schematy? Na podstaiwe ktorego jest zrobiony wzmacniacz? Kosztorys jakis daj,

  • #38 04 Mar 2008 16:20
    fibu85
    Poziom 2  

    elektronikiem nie jestem, ale z tego co usłyszałem to półprzewodniki szumią, a lampy nie.

  • #39 04 Mar 2008 20:47
    Trabi
    Poziom 36  

    Bardzo mi sie podoba ta konstrukcja, choćby i dlatego, że kolejna osoba obudziła Dżina siedzącego w lampach. A na poważnie, to szacunek za estetyczne wykonanie - bo czy się podoba czy nie, to tylko sprawa gustu; mnie się podoba. Najważniejsze, że Ty jesteś dumny z konstrukcji, a i na pewno kumple widząc lampiaka - choćby i prostego - zielenieją z zazdrości :) . Wiem, bo sam tego doświadczyłem ---> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=457779

    10/10.

  • #40 05 Mar 2008 08:18
    painlust
    Specjalista - wzmacniacze gitarowe

    fibu85 napisał:
    elektronikiem nie jestem, ale z tego co usłyszałem to półprzewodniki szumią, a lampy nie.


    a ja słyszałem, ze Kopernik była kobieta...

  • #41 26 Kwi 2008 19:57
    lewytolewy
    Poziom 19  

    Panowie
    Troszkę przerwy było więc daje nowe pomiary nowym oscylkiem (miała być toshiba ale przyszedłem o 15minut za późno;) ).
    A więc pomiar "brumu" Wzmacniacz rozkręcony na ful volume, oscylek ustawiony na 50mV/div i widać ze sinus idealnie mieści się w 1 działce więc brum na poziomie 50mV wiec w miarę dobrze.
    PODŁĄCZENIE
    Wzmacniacz lampowy na ECL82
    TO WIDAC PO PODLONCZENIU OSCYLKA DO WZMACNIACZA-WYLONCZONEGO
    Wzmacniacz lampowy na ECL82
    TUTAJ WIDAC CO SIE "ROBI" PO PODLONCZENIU ZASILANIA DO WZMAKA
    Wzmacniacz lampowy na ECL82
    A TUTAJ STANOWISKO POMIAROWE ;)
    Wzmacniacz lampowy na ECL82

    Pomiar pasma przenoszenia planuje niedługo jak zakupie generator funkcyjny.
    PZDR

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tak ogólnie czy to jest sinus?? bo mi to wygląda na trójkąt ale skąd tu do diaska trójkąt by sie wziol??!!
    :/

  • #42 27 Kwi 2008 21:59
    -ujemny-
    Poziom 10  

    Hehe to wygląda jak trójkąt :)
    Dobra robota lewy :) Poczekaj aż odpalę moją 100Watowkę ;]

  • #43 16 Sie 2010 20:30
    śrubuś
    Poziom 9  

    Witam, chciałbym zbudować podobny wzmacniacz, ale mam do dyspozycji lampy PCL82. Jest to telewizyjny odpowiednik ECL. Wiem, że jest inne żarzenie, ale czy oprócz napięcia żarzenia musiałbym coś zmieniać, czy oba typy lamp są identyczne poza tym wyjątkiem?
    Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

  • #45 16 Sie 2010 20:38
    kopadam46
    Poziom 15  

    Witam. Różnią się tylko żarzeniem. Pozdrawiam.

  • #46 29 Sie 2010 08:27
    mateuszrjzr
    Poziom 17  

    witam
    Czy te rezystory kondensatory itp. od magicznego oka się nie grzeją?

  • #47 01 Gru 2010 22:15
    Dj Joker
    Poziom 26  

    Panowie, właśnie montuję owy wzmacniacz, na próbę, chcę go posłuchać i tu moje pytanie. Mianowicie kondensator wejściowy układu jakiej jest pojemności? Wstyd mi się przyznać ale pierwszy raz widzę symbol "T", tak więc co oznacza "20T" ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME