Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Mitsubishi problem

26 Feb 2008 21:25 10239 23
  • Level 11  
    Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie Nissan Patrol GR, posiadam oryginalny alternator mitshubishi w wbudowanym regulatorem.
    Objawy są takie: nie swieci kontrolka ładowania (przed i po zapłonie) oraz alternator cały czas pobiera prąd około 2,3A (przez noc rozładowało mi aku).
    Przy zapalonym samochodzie napiecie na zaciskach alternatora około 12V (wogóle nie ładuje). Kontrolka ładowania sprawna.
    Jakiś miesiąc wczesniej mierzyłem napiecie ładowania i wynosiło 13,6V przy normalnej jezdzie (co wydawało mi sie troche mało).

    Co może być przyczyną?
  • Level 18  
    witaj.Możliwe przyczyny to.Zawieszona szczotka,uszkodzony wirnik(brak obwodu) a najbardziej prawdopodobne uszkodzenie mostka prostowniczego w alternatorze np.zwarcie diody stąd ten pobór pradu.
  • Level 20  
    Najczęściej uszkadzają się diody wzbudzenia (to takie 3 najmniejsze diody w alternatorze).Można je wymienić na nowe o prądzie przewodzenia około 5A i napięciu 100V.Koszt niewielki a pomóc może.Jeżeli to nic nie da to pozostają do sprawdzenia główne diody w mostku (6 szt) ale w przypadku ich uszkodzenia koszt wymiany będzie większy.Raczej pojedyńczo nie da się ich wymienić .
  • Level 22  
    tego japońća się nie naprawia tylko wymienia przerabiałem ten alernator w oplu isuzu ten sam wszystko zamkniete w srodku alternatora po wymianie mostków i szczotek padł regulator a potem sam stojan wszystkie naprawy wyszły drożej jak nowy alternator japończycy umią tak zrobić częsci że wszystkie padaja jednocześnie alternator kupiłem na alegro nowy bez nazwy taki sam przeleciał już 70 tyś i jest ok pozdrawiam
  • Level 11  
    wiec tak, rozebrałem alternator, uszkodzone są 2 diody te na radiatorze (jedna pęknieta), diody wzbudzenia sprawne. Fakt pobierania prądu można wytłumaczyć uszkodzonymi diodami, ale dlaczego kontrolka ładowania nie swieciła przed i po przekręceniu kluczykami. Podejrzewam oprócz diód jeszcze regulator, jak go sprawdzic? Gdzie znaleźć diody lub zamieniki? (napis na obubowie diody L- R 2015 a na drugim radiatorze L - S 2021.

    pozdrawiam
  • Level 1  
  • Level 11  
    rynio_di wrote:
    Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś szczotkotrzymacze z regulatorami.


    no wiec tak, dowiedziałem sie ze diód nie idzie kupić oddzielnie tylko cały prostownik i ew cały regulator ze szczotkotrzymaczem. Prostownik z radiatorami około 100zł, regulator prawdopodobnie około 50zł ale mają sprawdzić. Całosc wiec około 150zł, jeszcze nie tragedia. Do tego gosc co siedzi w elektromechanice mowi ze jak splalone 2 diody to spalenie kolejnych kwestia czasu, regulator tez diabli wezmą wiec jak juz to wymieniac całosc. Wiec nie wiem czy opłaca sie kombinowac z wymontowaniem starych czesci (niepewnych), szukaniu zamienników diód. Te diody co ja mam są lutowane do radiatora wzdłuż brzegów (ciezko odlutowac bo radiator odbiera ciepło. Na pewno da sie zalozyc inne diody tylo nie wiem jakie i czy jest sens. Alternator ma wydajnosc 70A.
  • Level 1  
  • Level 11  
    rynio_di wrote:
    Nie ma sensu kombinować bo efekt niepewny. W ciężkich czasach kiedy trudno było o oryginalne części trzeba było jakoś sobie radzić i tak dorabiałem cały radiator i wprasowywałem diody od alternatorów krajowej produkcji. Jest bardzo ciasno i trudno to spasować ale do zrobienia.W ostateczności układ prostowniczy można przenieść poza alternator w alternatorze pozostawiając tylko regulator ze szczotkotrzymaczem ,ale to już tzw. ,,dziadowanie,,


    Dokładnie, zamówiłem komplet prostownik+regulator ze szczotkami, do tego uszczelniacz od strony wakupompy i mam nadzieje ze jak to poskładam to znowu bedzie jeżdziło kolejne 14lat.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.
  • Level 11  
    Dokładnie, zamówiłem komplet prostownik+regulator ze szczotkami, do tego uszczelniacz od strony wakupompy i mam nadzieje ze jak to poskładam to znowu bedzie jeżdziło kolejne 14lat.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.[/quote]


    Alternator poskładany, koszt części 230zł (prostownik+regulator) do tego uszczelniacz od strony wakupompy 15zł.
    Alternator załozony, napiecie ładowania na wolnych obrotach mierzone na zacisku alternatora 14,1V, mierzone na akumulatorze 13,8V czyli spadek 0,3V na przewodzie łączącym altek z aku, czy to nie zadużo? Styki przeczyścilem w miare mozliwosci bo są zalane jakimś smarem...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Za duży spadek
  • Level 39  
    A jakie jest maksymalne ładowanie alternatora, po drugie czyszczenie nie zawsze daje efekty tylko wymiana końcówek.P
  • Level 25  
    Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę.
  • Level 39  
    Alternator nie jest łączony na rozruszniku idzie prosto do akumulatora ale po drodze ma złączki i bezpiecznik.P
  • Level 11  
    matrixs wrote:
    Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę.


    no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami. Plusowe przewody mam dwa, jeden grubszy chyba od ładowania i jeden cienszy chyba od wzbudzenia, do tego osobna kostka z 3 cienkimi kabelkami (pewnie kontrolka ładowania itp).
    Po zwiekszeniu obrotów napiecie ładowania wynosi mierzone na aku około 14V (plus spadek na przewodzie) co wydaje sie OK, do tego po włączeniu wszystkich mozliwych odbiorników napiecie oscyluje około 13,7V .

    W takim razie pewnie wymiana końcówek coby było git ew posprawdzam na jakim odcinku jest większa rezystancja kabla od ładowania i tam będę szukał.
  • Level 13  
    Mam prośbę. Potrzebuje namiar gdzie dostane części do tych alternatorów (mitsubishi).
  • Level 11  
    cornic608 wrote:
    Mam prośbę. Potrzebuje namiar gdzie dostane części do tych alternatorów (mitsubishi).


    Podaj coś więcej na temat tego alternatora, najlepiej zdjęcie z tabliczki znamionowej lub numer katalogowy Mitsubishi, parametry alternatora itp...
    Numer Mitsubishi może się zaczynać: MB..., MD..., MR..., MZ..., ME...+zawsze 6cyfr. Początkowe numery literowe mogą być oczywiście inne, to tylko przykład.

    W razie czego wpisz numer katalogowy alternatora TUTAJ

    Jeżeli jest prawidłowy, to na razie zobaczysz swój alternator na obrazku + inne przydatne informacje. Pozostaje tylko poszukać tego co potrzebujesz...
  • User removed account  
  • Level 13  
    I tu jest problem. Napisy z tabliczki są wytarte. widoczne tylko jest 40A chyba wydajność prądowa, poza tym nic. Alternator jest od wózka widłowego. Może zanim zaczne śledzić jaki chciałbym zorietować się ile może kosztować taki komplet mostek diodowy+ regulator porownam z cenami szrotowymi alternatorow.
  • Level 11  
    Motronic wrote:
    teenbit wrote:

    Numer Mitsubishi może się zaczynać: MB..., MD..., MR..., MZ..., ME...+zawsze 6cyfr.

    A skąd. Jeżeli chodzi o alternatory to numer mutsubischi ( inaczej-Melco) zaczyna się od literki A poźniej jest cyfra, litera T, kolejna litera i cyfry.
    Przykład A2TB0091 ( mazda 323), lub A5TA6292 ( do peugoet/citroen)


    Numery Mitsubishi to generalnie osiem znaków. To co podałem to tylko przykład :)))
    Z kolei numer "A2TB0091", to jest alternator Mitsubishi o poniższych parametrach:

    /ORG 7050000000038448 -numer oryginału części zamiennej producenta pojazdu

    MITSUBISHI A2TB0091 -numer oryginalny "pod producenta" części zamiennej /Mitsubishi produkuje alternatory nie tylko do pojazdów Mitsubishi/ :)

    :1-2061-01MI :IR/IF Alternator for Mitsubishi :70 Amp, 12 Volt, CW Rotation Reg. Type:IR (Internal Regulator) Fan Type:IF (Internal Fan) Pulley Type:4S Mtg. Ear Clocking:12:00 Mtg. Ear Hole Size:8MM Width [mm]:66 .../

    To tak dla informacji :)
    pozdrawiam,

    Dodano po 2 [minuty]:

    cornic608 wrote:
    I tu jest problem. Napisy z tabliczki są wytarte. widoczne tylko jest 40A chyba wydajność prądowa, poza tym nic. Alternator jest od wózka widłowego. Może zanim zaczne śledzić jaki chciałbym zorietować się ile może kosztować taki komplet mostek diodowy+ regulator porownam z cenami szrotowymi alternatorow.


    Trzeba tak od razu!!!
    Poniżej adresy firm, które można sprawdzić:

    http://www.wwgliwice.pl/
    http://www.euroczesci.pl/
    http://www.konwert.net.pl/
    http://www.widlak.gliwice.pl/index.php?p1=serwis
    www.google.pl

    pozdrawiam,
  • Level 39  
    Koszt mostka i regulatora do takiego typu to przeciętnie 250-300 zł po cenach hurtowych w detalu drożej.P
  • User removed account  
  • Level 13  
    Poszukam jakiejs uzywki, jak nic nie znajde to sie jeszcze odezwe. Dziekuje serdecznie za zainteresowanie i pomoc.